Gå til innhold

Metro: Last Light-diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Jeg liker faktisk at de har fokusert mer på menneskelige relasjoner og konflikter i dette spillet kontra 2033. Ble til tider kanskje litt mange transportetapper og monstre enkelte ganger underveis.

 

Også veldig spennende med alle referansene til andre verdenskrig i disse trailerne. Må si jeg gleder meg veldig!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så forskjellige kan man være... - Jeg fant introen i 2033 fullstendig magisk. Sjelden har jeg opplevd et så levende og detaljert miljø i et spill som Artyoms hjemstasjon. Satte stemningen og sugde meg veldig inn i settingen.

Endret av aphelion3
Lenke til kommentar

Spiller med håndkontroller, ja.... Er PC-versjonen portet fra konsoll? Ser sånn ut. :( Trodde dette skulle være et ordentlig FPS jeg? Var alt det fine snakket på forhånd bare et spill for galleriet? Ser ut som standard konsoll-FPS ut fra den vidoeoen der, men nå har jeg ikke spilt eneren, så mulig den var det også, og at det bare er settingen folk synes er interessant.

Lenke til kommentar

Han er vel bare mer komfortabel med en kontroller. Dessuten er det nok litt klønete å styre med mus og tastatur slik han sitter.

 

Er ikke bare settingen som var bra med det første, men også det at du hele tiden måtte passe på ammo. Det var ikke et standard FPS hvor du fant full ammo rundt hvert hjørne. Dessuten var skytingen langt vanskeligere enn i de fleste andre FPS. Det føltes rett og slett mer som et overlevelsesspill, og det var veldig forfriskende.

Endret av Crazy Joe Davola
Lenke til kommentar

Blir nok en konsollport dette.

Greit med kontrollen han har men se på menyen i starten der det står press "A" button to continue eller noe,

har ikke konsoll men ser ut for meg som det er en knapp på xbox kontrollen som heter det ?

 

Også har du den runde cdplata som spinner rundt når spillet laster, og den poppup menyen som kommer opp som ligner på den ene knappen på xbox..

 

Dette oser konsollport!

Endret av Digidice
Lenke til kommentar

Er ikke bare settingen som var bra med det første, men også det at du hele tiden måtte passe på ammo. Det var ikke et standard FPS hvor du fant full ammo rundt hvert hjørne. Dessuten var skytingen langt vanskeligere enn i de fleste andre FPS. Det føltes rett og slett mer som et overlevelsesspill, og det var veldig forfriskende.

 

Akkurat det aspektet der var dog ikke veldig godt utført i 2033. Det var ikke noe problem å rett og slett bare hamstre ammo til ett våpen ved hver anledning, og kun bruke pengene på det. Husker jeg den ene gangen kun kjøpte ammo til dette luft-våpenet, og hadde da aldri noe problem med ammo. Det fjernet mye av gledet, så gadd så klart ikke å fortsette med det. Poenget er at det går an, noe jeg mener det ikke burde.

Lenke til kommentar

Blir nok en konsollport dette.

Greit med kontrollen han har men se på menyen i starten der det står press "A" button to continue eller noe,

har ikke konsoll men ser ut for meg som det er en knapp på xbox kontrollen som heter det ?

 

Også har du den runde cdplata som spinner rundt når spillet laster, og den poppup menyen som kommer opp som ligner på den ene knappen på xbox..

 

Dette oser konsollport!

 

CD- plata som spinner er der i 1eren også.

Det er forholdsvis vanlig at knappene som skal vises på skjermen representerer det respektive verktøyet du spiller med.

Lenke til kommentar

Her kan man bare droppe "konsollifiseringsargumentet" med en gang. Eneren var lenge eksklusivt et pc-spill, og på samme måte som det, har de under utvikling av toeren lekt seg med alle de nyere grafiske innstillingene som følger med dagens krevende pc-spill. Tror snarere det blir som sist, at pc-utgaven kommer en (god) stund før konsollporten dilter etter senere, da jeg også betviler at 4A er store nok/har ressurser nok til å parallell-utvikle de forskjellige versjonene.

Lenke til kommentar

Det siste jeg tenker når jeg hører Metro er ihvertfall konsoll. Metro 2033 brøt jo grafikk barrierer på lik linje med hva Crysis serien har gjort. De bruker samme grafikkmotor som sist så blir spennende å se om de har fått utviklet den såpass at det også imponerer fire år etter.

 

"Last Light's Custom Engine Has Many Improvements": http://news.softpedia.com/news/Metro-Last-Light-s-Custom-Engine-Has-Many-Improvements-314891.shtml

Lenke til kommentar

Metro 2033 kjentes ut og så ut som et ekte pc spill på alle måter. Ikke mye konsoll port følelse der. Kan ikke si noe om last light enda, men erfaringer fra nr en, tilsier at det blir en bra PC verson. Metro 2033, hadde så rå grafikk teknologi at det pr i dag er med på så å si alt av Benchmark grafikk tester.

Lenke til kommentar

Liker hvordan de driter totalt i forbrukerne og lar Ranger Mode være DLC, gratis for de som har forhåndsbestilt, men de som ikke har det må betale. Og det verste er at "Ranger Mode" er den vanskelighetsgraden de anbefaler oss å spille på. For en "fantastisk" verden vi forbrukere går mot når vanskelighetsgrader blir presentert oss som DLC.

Lenke til kommentar
Liker hvordan de driter totalt i forbrukerne og lar Ranger Mode være DLC, gratis for de som har forhåndsbestilt, men de som ikke har det må betale. Og det verste er at "Ranger Mode" er den vanskelighetsgraden de anbefaler oss å spille på. For en "fantastisk" verden vi forbrukere går mot når vanskelighetsgrader blir presentert oss som DLC.

 

Helt enig men tror ikke det er noen grunn til å krisemaksimere, som PCGamer skriver så kommer dette sannsynligvis til å åpnes for alle etter release. http://www.pcgamer.com/2012/12/15/metro-last-light-ranger-mode/

 

Ingen fan av forhåndskjøp selv, har brent meg på det ett par ganger det siste året og hadde vel strengt tatt lovet meg selv å ikke gjøre det igjen... Men her får man også 10% rabatt om man har Metro 2033 ifra før så alt i alt får man da ekstra innhold + ett billigere spill ved forhåndskjøp. Siden det er Metro det er snakk om her så går jeg med på det under tvil ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...