Gå til innhold

Metro: Last Light-diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Grafikken i Stalker var det ingenting i veien med. Smak og behag. Det var en egenartet stil, men som helhet var grafikken meget god - og funksjonell, noe jeg mener den også er den dag i dag. Den var svært medvirkende til å skape den utrolige atmosfæren som kanskje kan sies å toppe til og med Metro. I Clear sky var motoren overhalt, og man fikk flere effekter.

 

Uansett, hvis grafikk er såpass viktig, så bør jo Complete-moddene sjekkes ut. De tar jo, som gjentatt til det kjedsommelige gjennom div tråder og pusser opp originalgrafikken, samt implementerer diverse tekniske fikser og forbedringer.

Helt enig! Sjekk forøvrig ut Misery-modden til Call of Pripyat. Den gjør det mer utfordrende og er merkelig nok den beste grafiske overhalingen også.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fy faen for en trailer, dette må bli game of year

 

^^ Alt tyder på at dette blir gull! Virker som at det blir en oppfølger tro mot originalen og i dette tilfellet er ingenting bedre enn det :)

 

 

PS. Ikke så viktig men kanskje trådstarter kan forandre trådtittel til den store Metro Last Light tråden eller noe? :)

Lenke til kommentar

Auuuu! Dette kommer til å bli så dystert at man må spille Super Mario sunshine eller tilsvarende i to timer etter en økt, bare for å komme opp igjen til "dagslyset...." (Minner meg om tiden da jeg satt alene i huset mitt og spilte Silent hill 2 om kveldene - etterpå måtte jeg balansere med Jak & Daxter - en perfekt kombo!)

 

Zealuu: Siden jeg ikke vet hvordan jeg skal endre tittel, så får du herved lov. Last light diskusjonstråd el. lign.

Lenke til kommentar

For interesserte/som oppvarming: Her er en link til ei side jeg fant ved en tilfeldighet, hvor forfatter skriver noe som for meg er en meget god og lettfattelig analyse av Metro: 2033, i tillegg til å være et sammendrag av spillet for de av oss som av ulike årsaker ikke rekker/kommer til å gå gjennom 2033 før Last light er ute...

 

http://thurot.com/2012/09/06/metro-2033-the-index/

Lenke til kommentar

For interesserte/som oppvarming: Her er en link til ei side jeg fant ved en tilfeldighet, hvor forfatter skriver noe som for meg er en meget god og lettfattelig analyse av Metro: 2033, i tillegg til å være et sammendrag av spillet for de av oss som av ulike årsaker ikke rekker/kommer til å gå gjennom 2033 før Last light er ute...

 

http://thurot.com/20...2033-the-index/

 

Rett og slett ett imponerende dypdykk i Metro. Og ikke minst masse nice high res in-game bilder :cool:

 

 

"In Metro 2033, there is a morality meter. It isn’t visible, and it doesn’t act the way other games may have trained you to understand. It doesn’t affect your standing with anyone—that is to say, when you kill a Nazi, you don’t get +3 to your relations with the Communists and -2 with the Fascists. Instead, the game quietly takes note of the actions you take, then moves on. It does tell you that something has happened, but it’s such a subtle signal—a brief flash and a sound like a drop of water in a cavernous pool or a sharp intake of breath—that it’s easy to miss, or misconstrue as a mere visual effect. In effect, the game makes it easy to act as though you aren’t being judged. Kind of like real life, where there’s no immediate feedback when you shoplift a Snicker’s bar.

And yet, you are being judged. The game is busy deciding whether you’re a decent enough person to even consider making the right choice in the game’s final minute. See, there are two endings. Most people miss this.

 

Now, this is kind of cool, because it might be the sole instance of Steam Achievements being useful for anything: the global achievement stats for Metro 2033 tell us is that 89.4% of folks who own the game completed the first bit. 30.6% finished the game with the depressing ending, which is the one that people complain about because it’s a letdown (it is, though intentionally).

 

Can you guess what percentage of people got the good ending?

 

If you guessed 3.9%, you’re prescient or faking."

 

 

 

I got the bad ending... :( dvs en glimrende grunn for en andre gjennomspilling ;)

Endret av Thoto79
Lenke til kommentar

Som sagt i den andre tråden, så stusser jeg altså over at forfatteren selv "right off the block" avslører plot-tvisten i boka/spillet, men det er kanskje logisk å tenke seg at de som er interessert i last light uansett har spilt seg gjennom eneren og forstått dette....

Lenke til kommentar

Som sagt i den andre tråden, så stusser jeg altså over at forfatteren selv "right off the block" avslører plot-tvisten i boka/spillet, men det er kanskje logisk å tenke seg at de som er interessert i last light uansett har spilt seg gjennom eneren og forstått dette....

 

Ja tenker at de fleste som er såpass interessert at de leser intervjuet med forfatteren har spilt Metro :)

 

Er litt spent på spec krav da jeg har en PC som sliter litt med Metro 2033, forhåpentligvis får vi en fullverdig PC versjon med mange muligheter til å justere video settings.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Da ble jeg ferdig med Metro 2033 for første gang. Bra spill med herlig atmosfære! Må si jeg gleder meg til Last Light.

 

Forresten, hvis dere planlegger å forhåndsbestille spillet, så anbefaler jeg å gjøre det fra g2play.com. Prisen er 303 kr nå, men jeg ser at det kostet ca. 230 kr for et par dager siden. Prisen kommer nok til å gå ned igjen før release. Uansett mye billigere enn på Steam, og man får i tillegg med Metro 2033 som man kan gi til en venn.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
17 mai skal tilbringes innendørs i år :D . Kunne ønske jeg hadde en kald mørk kjeller jeg kunne sitte å spille i. Også skulle jeg funnet noe gammelt møkkete arbeidstøy å ha på meg. En kald boks hermetikk mat var alt jeg skulle ha spist, samt en kartong melk som hadde gått ut på data for 3 dager siden. Ha ha, uff nei, det hadde vel vært å godt litt langt. Men en kjølig, mørk kjeller hadde vært fint :p

Sopp, ikke glem sopp

Lenke til kommentar

Har god erfaring med dem, helt legit butikk. Kjenner også mange flere som kjøper derfra, og de har heller aldri hatt problemer med dem. G2Play får forresten CD-keyene fra butikker i Asia, derfor det er så billig.

 

Kjøpte nettopp Metro: Last Light for 212 kr og fikk Steam keyen til Metro 2033 med en gang på e-post. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...