Gå til innhold

Metro: Last Light-diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Jeg er dessverre delvis enig. Så lenge du er "i mørket" kan du gå rett opp i fjeset på en kar, og slå ham i svime uten at noen er klokere. En annen ting er at den samme "moralske" nedslagingen/uskadeliggjøringen blir litt kjedelig i lengden, med akkurat samme animasjon hver gang. Det er også svært usannsynlig at man faktisk slår noen i svime på denne måten i det hele tatt, noe som ødelegger litt av innlevelsen.

 

Ja, så jeg klarte 25 min før jeg heller fikk over til The Last Of Us...som ikke akkurat er et mestervekt med tanke på gameplay men historien er en av de bedre sammenlignet med det som har kommet ut i det siste.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Løste seg til slutt! Måtte bare prøve en million ganger, før komboen revolver og dobbeltløpet hagle gjorde jobben... Lite moro å se fireløpet hagle ligge og skinne, uten muligheter til å plukke den opp pga bug... -Men nå har jeg i hvert fall oppgradert den i Venezia.

 

Synes nå det er altfor mye tilgang på ammo, våpen, og generelt for lett å knerte fiender her. Har ikke den samme uhyggen og frykten som i 2033, men et bra spill er det, bevares.

 

Hey spill på ranger hardcore så er det vesentlig mindre ammo. Men jeg bruker nesten bare kastekniver så har alltid masse ammo :p

Lenke til kommentar

OG jeg irriterer meg enda over at jeg ikke har noe som helst måte å vite hvor mye ammo jeg har igjen i geværet eller om det er kastekniver eller granater jeg er på vei å kaste.

 

Reload. Funker det, har du iallefall ett magasin. Funker det ikke, skyt ett skudd. Så reload. Funker det fremdeles ikke sløste du ett skudd, men vet iallefall at du har jævli lite ammo.

 

Om dette er helt rett vet jeg ikke, men slik jeg gjorde det.

Lenke til kommentar

Reload. Funker det, har du iallefall ett magasin. Funker det ikke, skyt ett skudd. Så reload. Funker det fremdeles ikke sløste du ett skudd, men vet iallefall at du har jævli lite ammo.

 

Om dette er helt rett vet jeg ikke, men slik jeg gjorde det.

 

Ok, formulerte meg ikke rett der. Irriterer meg over at jeg ikke vet hvor mye ammo jeg har totalt igjen. Eneste måten er å gå til ammo butikker.

 

Uansett, har du en god metode for å finne ut om hvilket kaste våpen du har? Vet du kan trykke å TAB og dra musen frem og tilbake for å høre lydene men uansett hva jeg gjør så klarer jeg ikke å bytte.

Lenke til kommentar

Det er fordi du spiller på rangermode at du ikke ser hvor mye ammo du har. Mener dette er synlig på HUD i "normal" modus.

 

Synes alt i alt at det er et bra og stemningsfullt spill, men med en del svake elementer. Det at man kan droppe store monstre med en kastekniv, mens flere kuler må til ellers, henger jo heller ikke på greip, samt at ett hodeskudd ser ut til å være dødelig hvis fienden, les monsteret, ikke har merket deg ennå, mens det plutselig tåler flere treff dersom du er oppdaget....

Endret av aphelion3
Lenke til kommentar

Ok, formulerte meg ikke rett der. Irriterer meg over at jeg ikke vet hvor mye ammo jeg har totalt igjen. Eneste måten er å gå til ammo butikker.

 

Uansett, har du en god metode for å finne ut om hvilket kaste våpen du har? Vet du kan trykke å TAB og dra musen frem og tilbake for å høre lydene men uansett hva jeg gjør så klarer jeg ikke å bytte.

 

Opp er kniv, ned claymore, høyre incendiary, og venstre vanlig granat/dynamittkube. Ellers så er granatene omvendt.

Lenke til kommentar

Syntes Ranger Hardcore er litt lite forseggjort, anbefaler heller å spille vanlig Hard og bare fjerne crossaim. Har ikke merket noen forskjell i vanskelighetsgrad med tanke på ammo mengder og fiender bare at man som seg hør og bør faktisk kan se secondary weapons og ammo count. Syntes egentlig ikke dette gjør det så mye lettere, bare litt mindre frustrerende :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...

Hele spillet er alt for lett i mine øyner selv med Ranger Hardcore....klarer ikke å spille mer enn 30 min før jeg blir irritert over dårlig AI og lukker spiller. Kan ikke huske at 2033 var slik.

 

Helt enig, kan hende jeg har nostalgi-brillene på, men jeg føler at jeg henger meg opp i mange flere dårlige elementer i LL enn i 2033... - Stikk i strid med de fleste spilljournalister, som er programforpliktet til å påstå at LL er en "forbedring på all områder" fra eneren. Jeg har ikke funnet en eneste forbedring, og mistenker at mange kommer med forventede synspunkter uten å ha vært i nærheten av 2033 engang.

Lenke til kommentar

Helt enig, kan hende jeg har nostalgi-brillene på, men jeg føler at jeg henger meg opp i mange flere dårlige elementer i LL enn i 2033... - Stikk i strid med de fleste spilljournalister, som er programforpliktet til å påstå at LL er en "forbedring på all områder" fra eneren. Jeg har ikke funnet en eneste forbedring, og mistenker at mange kommer med forventede synspunkter uten å ha vært i nærheten av 2033 engang.

 

Ja, dessverre så sitter jeg med de samme tankene.

Lenke til kommentar

Tja, ikke noe særlig å skryte av den DLCen. Hadde håpet på noe mer historiepreget, se ting fra annen vinkel etc.

 

Reich mission var jo bare defend the castle bullshit. Polis mission var jo mer som en challenge, litt creepy tho.

 

Sovjet mission var småtøff, men alt for kort...følte det var noe mer der.

Lenke til kommentar

Har de fikset de horrible mus kontrollene som var i 2033? Jeg klarte rett å slett ikke spille det spillet, har prøvd 3-4 ganger nå, men det føles rett å slett helt jævlig å spille. Ble det noen gang laget noe muse fiks til eneren?

Last Light har ikke like mye mouse lag, men du må fortsatt kjøre spillet på nærmere 100 fps for å ha en god opplevelse.

Metro 2033 har ikke stort mouse lag ved rundt 100 fps faktisk, problemet er bare at veldig få har kraftig nok maskin til det.

Lenke til kommentar

Har de fikset LCORE.EXE bugget?

 

(LCORE.EXE er driverne til Logitech produkter, og denne skaper konflikter med Metro Last Light. FPS'en ligger på ca 10-15 med alt på laveste.

Deaktiverer jeg LCORE,EXE får jeg 80 FPS på max, men da kan jeg ikke bruke mus eller headsett.

 

Denne skal funke:

http://forums.steamgames.com/forums/showthread.php?t=1279444

 

Har en awesome .bat fil som gjør alt det for meg. Og reverserer like kjapt.

Men den er hjemme.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...