Gå til innhold

Metro: Last Light-diskusjonstråd

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

:') slutten på spillet var bra! selv om jeg ikke fikk "good ending", likte spillet utenom at hardcore mode betydde å fjerne all UI så når du skulle skifte granat osv så så du aldri om det ble skiftet eller ei, vanskeli å vite mitt i en boss fight!

drepte faktisk 2 av bossene uten å bruke en kule hehe :green: men ja utfordrende til tider og bra action :)

Lenke til kommentar

:') slutten på spillet var bra! selv om jeg ikke fikk "good ending", likte spillet utenom at hardcore mode betydde å fjerne all UI så når du skulle skifte granat osv så så du aldri om det ble skiftet eller ei, vanskeli å vite mitt i en boss fight!

drepte faktisk 2 av bossene uten å bruke en kule hehe :green: men ja utfordrende til tider og bra action :)

Det er lyd når du bytter granat etc. Opp er kniv, ned claymore, høyre granat, og venstre incendiary, såvidt jeg husker. Trikset er ellers å bytte før bossfight.

Lenke til kommentar

Argh! Begynner å mistenke at jeg er offer for en seriøs bug. Jeg får ikke plukket opp/byttet ut våpen, selv om de ligger og "skinner," og åpenbart er våpen jeg ikke har i ryggsekken fra før. Det gjør at jeg nå har gått svært lenge rundt med en pistol med kikkertsikte, samt ei dobbeltløpet hagle. Det har for så vidt gått bra - helt til nå, og nå venter jeg på ferga.... - Er det noen "bankers" måte å overleve her kun med ei dobbeltløpet hagle? Spiller på ranger normal.

Lenke til kommentar

Argh! Begynner å mistenke at jeg er offer for en seriøs bug. Jeg får ikke plukket opp/byttet ut våpen, selv om de ligger og "skinner," og åpenbart er våpen jeg ikke har i ryggsekken fra før. Det gjør at jeg nå har gått svært lenge rundt med en pistol med kikkertsikte, samt ei dobbeltløpet hagle. Det har for så vidt gått bra - helt til nå, og nå venter jeg på ferga.... - Er det noen "bankers" måte å overleve her kun med ei dobbeltløpet hagle? Spiller på ranger normal.

Hadde liknende problem, våpenet mitt ble borte, etter th liten quicktime-greie (mot slutten av bandits, hvis du går til venstre når du kommer til no lys og no), måtte spille hele kapittel på nytt for å få tilbake.

Lenke til kommentar

Løste seg til slutt! Måtte bare prøve en million ganger, før komboen revolver og dobbeltløpet hagle gjorde jobben... Lite moro å se fireløpet hagle ligge og skinne, uten muligheter til å plukke den opp pga bug... -Men nå har jeg i hvert fall oppgradert den i Venezia.

Synes nå det er altfor mye tilgang på ammo, våpen, og generelt for lett å knerte fiender her. Har ikke den samme uhyggen og frykten som i 2033, men et bra spill er det, bevares.

Lenke til kommentar

Det er lyd når du bytter granat etc. Opp er kniv, ned claymore, høyre granat, og venstre incendiary, såvidt jeg husker. Trikset er ellers å bytte før bossfight.

forsåvidt sant, men når du må skifte underveis i kampen, la oss si du ikke har mer kuler og må ta bossene uten å skyte dem(som forsåvidt gikk på de fleste) så må du skifte underveis i battle og jah, scrollet som en gal og randomly så gikk det av og til ^^

forsåvidt hva slags våpen brukte folk ? revolveren hadde jeg med meg hele løpet ut, den var solid spesielt med silencer, det andre våpenet var først den der crappy shotgunen, så gikk jeg heller over til å bruke alle mine kuler på å få en rifle, og den gjorde susen til jeg på slutten måtte skifte den ut :'( er alltid vemodig å skifte vekk våpen,er liksom en liten del av deg etterhvert!

Endret av topvulture
Lenke til kommentar

Det viktigste er vel at alle våpene man har med seg i inventory`n bruker forskjellige kuler så slipper man å gå på ammo smellen. Så for min del gikk det i en shotgun, en assault rifle og pneumatic rifla (mest for moroskyld og for at den er silencent).

Går å venter på DLC! Bring it! :)

Lenke til kommentar

Noe nytt om DLC forresten?

Nope, har ikke funnet en tøddel på verdensveven ang DLC`en etter at den ble annonsert i mai.. :/ Men enda 10 dager igjen av juni da så dukker vel straks opp noe får vi håpe

Endret av Thoto79
Lenke til kommentar

hadde du 3 våpen? :O hadde bare plass til 2 jeg! hadde hjulpet litt med 3 :p men men det er gøy med litt challenge :D derfor jeg alltid går direkte på det vanskeligste i ett spil hvis jeg kan :)

Hva slags ending fikk folk forresten? :)

Trenger ikke mer enn to våpen egentlig: AR + Shotgun tar alt.

Jeg fikk den beste slutten.

Slutten der Artyom dør er best ja.

Lenke til kommentar

Trenger ikke mer enn to våpen egentlig: AR + Shotgun tar alt.

Jeg fikk den beste slutten.

Slutten der Artyom dør er best ja.

Hmm ikke helt enig etter at jeg så den andre slutten,

synes nå at slutten der de overlever og henger med aliene er bedre , tross alt så er dette ikke helt onde skapninger, slik de har fremstått, de vil bare leve en plass, samt da dør ikke halve metroen på grunn av en nuke :p

Lenke til kommentar

Nettopp begynt å spille metro igjen og ser nå hvorfor jeg sluttet i første omgang, AI er jo elendig. Du kan jo drepe alle med kniv, opp til 3 stykker vedsiden av hverandre uten at de reagerer raskt nok til å drepe deg. Du kan jo løpe RETT mot fienden uten at de ser at deg engang eller reagerer og bare "knive" dem ned.

Og ja, jeg spiller på Ranger Hardcore.

EDIT: Skriveleif har vi ikke sett..

Endret av Bahamut
Lenke til kommentar

Jeg er dessverre delvis enig. Så lenge du er "i mørket" kan du gå rett opp i fjeset på en kar, og slå ham i svime uten at noen er klokere. En annen ting er at den samme "moralske" nedslagingen/uskadeliggjøringen blir litt kjedelig i lengden, med akkurat samme animasjon hver gang. Det er også svært usannsynlig at man faktisk slår noen i svime på denne måten i det hele tatt, noe som ødelegger litt av innlevelsen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...