Gå til innhold

Metro: Last Light-diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Hva tenker dere om at det er annonsert season pass?

 

Tja, kjøper aldri season pass og ihvertfall ikke når jeg ikke vet hva DLC`ene innebærer. Kjøper ikke spill i blinde selv om det er snakk om 4A :)

 

Når det er sagt skal jeg GARANTERT ha en eller flere eller muligens alle de fire DLC`ene, men av erfaring er det lurt å vente å se hva jeg faktisk bli tilbudt før noen får pengene mine. Betaler heller det lille ekstra for det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Det var mye negativt. Men bare fordi jeg sammenligner med forgjengeren. Spillet har fremdeles en veldig spennende og orginal verden. Mange spennende steder på ferden. Nydelig grafikk. Stelth action som faktisk fungerer bra.

 

Nesten som Clear sky vs Shadow of Chernobyl, m.a.o. Har så vidt begynt på spillet selv, og avventer følgelig med å si min mening. Likevel er det som i S.T.A.L.K.E.R. -spillene miljøet som spiller førstefiolin, så jeg regner jo med å digge det uansett, selv om heller ikke jeg tror det kan toppe 2033.

Lenke til kommentar

Da har jeg fullført spillet, og jeg må si at jeg er veldig fornøyd. Bedre enn Metro 2033 etter min mening. Alt var bedre gjennomført, og jeg likte spesielt at det var mye fokus på stealth. Planlegger forøvrig å gå igjennom spillet igjen om et par uker for å se den "gode" slutten.

Lenke til kommentar

Kjøpte meg det idag, vanlig utgave for ~180,-. Det har skjedd en koselig feil ett eller annet sted mellom g2play og Steam, slik at jeg fikk med Ranger Mode selv om jeg ikke har betalt for det.

Så nå spiller jeg på ranger med russisk lyd og engelsk tekst. Så langt mye bedre enn 2033, om så bare for at ikke det er så skranglete og bugga som forgjengeren.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Eg er kjent får dårlig(elendig) retningssans og det gjelder tydeligvis på spel også. Så kan noken forklara meg kor eg ska gå der?...MKMhOqG.jpg

 

Vist da bildet er nok til og sjå det då...

 

Det er ein kanal i nerheten der eg gjekk gjennom, som er einaste vei eg finne. Men den leder berre tilbake der eg kom fra...

Lenke til kommentar

Foreløpig dom:

* Altfor lett i forhold til 2033s "normal"- grad. Ligger jo strødd med filtre på overflaten, og fiendene går ned med en gang.

* Altfor mye folk og følgere. Utvikler ser ut til å gå i den vanlige fella med å tro at et spill blir bedre med å pøse på med mer av alt. Eneren tjente svært mye stemning og følelse av å være ensom og forlatt i et dystopisk ødeland i langt større grad.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Foreløpig dom, fortsettelse:

 

* Slo meg plutselig at Last light dessverre ser ut til å ha tatt litt samme veien som Dead space. Hvor 2033 til tider lente seg ganske betydelig mot "survival-horror-shooter," blir jeg ikke på langt nær like skremt eller nervøs her, hvor de slipper løs mutantene omtrent med en gang, og i mengder.

* Personlig mening: Jeg liker virkelig, virkelig ikke lange oppdrag med samarbeid/eskorte av en annen npc! Argh! Jeg vil være alene i universet, med all verdens tid til å utforske og kikke, uten stadige avbrudd av noen som roper på meg eller snakker inn i øret mitt.... Fandens CoD/Crysis-innflytelse!

* Hva er forresten greia med at "alle" må påpeke hvor mye penere dette spillet er, hvor mye bedre våpnene virker og hvor mye bedre AI-en fungerer. Jeg synes ikke det i det hele tatt, merker ingen forskjell på nevnte elementer fra eneren. Foreløpig synes jeg også level-designet i 2033 fremdeles er uovertruffet. Det som kanskje ser noe bedre ut, og som er noe mer spennende her, er overflate-sekvensene.

Endret av aphelion3
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Yahtzee har kommet med sin kritikk av spillet: http://www.escapistm...Last-Light?hq=1

 

Han var ikke voldsomt kritisk her :p

 

HAHAHAHA, den var bra!

 

Uansett, alt annet enn Ranger Hardcore mode er lett, men irriterende at du må betale for det.

 

Ang skummelfølelsen, er det noen spill som klarer å skremme deg nå til dags? Husker ifra mine yngre dager med Dino Crisis (1'eren!!!) og Resident Evil serien så piste eg nesten på meg når jeg spilte dem. FEAR 1 må være det siste spillet som jeg ble skremt av men problemet der var at det enten var skummelt eller var det mye skyting rundt deg så når skyttingen stoppet viste du at det ikke vært lurt å være pissetrengt.

Endret av Bahamut
Lenke til kommentar

Så langt syns jeg egentlig ikke Last Light er noe mindre skummelt enn 2033. Begge spill var generelt over ikke veeldig skumle, men hadde sine deler. Nå har jeg bare spilt 5 timer i LL da, og mye av den tiden har gått til sightseeig, men uansett.

 

Og må bare få sagt det. For en skaperglede i Venice!! Kanskje den absolutt vakreste "byen" jeg har opplevd i et spill. Ble stående i mange sekunder og bare nyte stedet! Helt utrolig!

Lenke til kommentar

Om noen sliter med masse jævler i huler (underground chapter tror jeg), er incendiary? granat flott. Kast den 2-2,5 meter fra deg, mens du har en vegg i ryggen, så kan du ta deg god tid til å skyte dem, og flere av dem vil gå rett inn i flammen og dø av seg selv.

 

Spillet er veldig bra, men som fan av Splinter Cell serien, irriterer det meg at man må slå ned en haug folk til tider. Spesiellt på "Bandits" chapter. Går i teorien uten det (kan funke med å bare ta 2, 3-4 ekstra om du vil gjøre good deeds), men da sliter du i slutten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...