hubzorb Skrevet 29. august 2003 Del Skrevet 29. august 2003 Begynner med kabinettet... er det noe å satse på? Jeg kommer til å være en del på LAN, så jeg syntes det kabinettet så greit ut. I tillegg følger det med deksler for 5 1/4 enheter. Hovedkort: Abit IC7-G. Har hørt mye positivt om det kortet (800 mhz fsb i875p brikkesett mm), i tillegg har kortet innbygd lydkort og nettverkskort. Så alt i alt er vel dette et godt kjøp? Valgte en seagate barracuda 120 gb hardisk, for jeg vil ha en stille hardisk (pcen kommer til å bli stående på om natten noen ganger), og jeg har hørt at WD hardiskene bråker(?) Si deres mening... Sapphire radeon 9500 atlantis, er et bra nok skjermkort for mine behov. Jeg kommer ikke til å spille spill med så ekstremt krevende grafikk, mest cs o.l Noe jeg bør forandre?? Lenke til kommentar
tox2ik Skrevet 29. august 2003 Del Skrevet 29. august 2003 sikker på at hovedkortet stemmer med prosessoren? det står der at powersuplyen er til en amd. det stemer ikke. da må du kjøpe et anna kabitett med p4 strømforsyning eller et nytt s.f separat. du har heller ikke diskett stasjon, det bør du ha. du må også vite om du har kjøpt ram som passer, da snakker jeg om type og hastighet. det er ikke bare å kjpe noen deler og sveise dem samen du må ha litt peiling.. det går også på hva du kommer til å bruke pcen til.. skal du spille så bør du kjøpe et hovedkort med en rask agp port, og gfx kort som kan utnytte hastigheten i porten. forresten så har jeg en wd disk. + at jeg har vifte til den. og pcen er aldrig av. men det er sant at de lager litt lyd. Lenke til kommentar
Snorre123 Skrevet 29. august 2003 Del Skrevet 29. august 2003 sikker på at hovedkortet stemmer med prosessoren? det står der at powersuplyen er til en amd. det stemer ikke. da må du kjøpe et anna kabitett med p4 strømforsyning eller et nytt s.f separat. du har heller ikke diskett stasjon, det bør du ha. du må også vite om du har kjøpt ram som passer, da snakker jeg om type og hastighet. det er ikke bare å kjpe noen deler og sveise dem samen du må ha litt peiling.. det går også på hva du kommer til å bruke pcen til.. skal du spille så bør du kjøpe et hovedkort med en rask agp port, og gfx kort som kan utnytte hastigheten i porten. forresten så har jeg en wd disk. + at jeg har vifte til den. og pcen er aldrig av. men det er sant at de lager litt lyd. Det var utrolig mye tull i et innlegg... alt passer sammen og det vet thread-lageren godt. Han spør bare etter andres synspunkt på oppsettet han har valgt. Oppsettet ser forøvrig bra ut, eneste jeg anbefaler er at du kanskje skulle se på Twinmos 3200 med Winbond, som skal være bedre egnet til overklokking. Lenke til kommentar
Noxious Skrevet 29. august 2003 Del Skrevet 29. august 2003 Trenger du ECC minne? Merk også at CL2 minne er raskere enn CL2,5 minne. Lenke til kommentar
hubzorb Skrevet 29. august 2003 Forfatter Del Skrevet 29. august 2003 sikker på at hovedkortet stemmer med prosessoren? det står der at powersuplyen er til en amd. det stemer ikke. da må du kjøpe et anna kabitett med p4 strømforsyning eller et nytt s.f separat. du har heller ikke diskett stasjon, det bør du ha. du må også vite om du har kjøpt ram som passer, da snakker jeg om type og hastighet. det er ikke bare å kjpe noen deler og sveise dem samen du må ha litt peiling.. det går også på hva du kommer til å bruke pcen til.. skal du spille så bør du kjøpe et hovedkort med en rask agp port, og gfx kort som kan utnytte hastigheten i porten. forresten så har jeg en wd disk. + at jeg har vifte til den. og pcen er aldrig av. men det er sant at de lager litt lyd. Det var utrolig mye tull i et innlegg... alt passer sammen og det vet thread-lageren godt. Han spør bare etter andres synspunkt på oppsettet han har valgt. Oppsettet ser forøvrig bra ut, eneste jeg anbefaler er at du kanskje skulle se på Twinmos 3200 med Winbond, som skal være bedre egnet til overklokking. OK. Hva med denne? : http://komplett.no/k/ki.asp?action=info&p=...ID=&GrpID=&s=sr ? edit: tox2ik: har en diskettstasjon og skjerm fra før... Lenke til kommentar
Doktor Progg Skrevet 29. august 2003 Del Skrevet 29. august 2003 Da er det vel best å handle 2 x 256mb brikker så man får utnytta dual channel på hovedkortet...? Lenke til kommentar
Tåkelys Skrevet 29. august 2003 Del Skrevet 29. august 2003 Du bør i alle fall kjøpe to ram brikker, for å få kjørt dual DDR. Lenke til kommentar
hubzorb Skrevet 29. august 2003 Forfatter Del Skrevet 29. august 2003 Ja selvfølgelig jeg følte det var noe hadde glemt... :oops: Noe mer? Lenke til kommentar
hubzorb Skrevet 29. august 2003 Forfatter Del Skrevet 29. august 2003 sikker på at hovedkortet stemmer med prosessoren? Ja? Det er socket 478.. Lenke til kommentar
hn66 Skrevet 29. august 2003 Del Skrevet 29. august 2003 Kabinettet er bra nok det, litt plastaktig har jeg hørt fra enkelte tester og med litt "pustebesvær". Det kan du lett fikse ved å lage ekstra luftehull til innsug i bunnen av kabinettet. Lenke til kommentar
Tåkelys Skrevet 29. august 2003 Del Skrevet 29. august 2003 Eneste hvis du har planer om å klokke litt. Da bør du gå for raskere ram. Sjekk disse: http://www.psdata.no/prodSearch.asp?IT=101...lAction=details Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 29. august 2003 Del Skrevet 29. august 2003 Eneste hvis du har planer om å klokke litt. Da bør du gå for raskere ram. Sjekk disse:http://www.psdata.no/prodSearch.asp?IT=101838&urlAction=details Ja den går som hakka møkk på det oppsettet, den rammen klarer over 500mhz :wink: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå