Gå til innhold

Spm ang jobbvakt

Anbefalte innlegg

Det har seg slik at jeg leverte rundt 7 søknader for en liten stund siden. Ble innkalt til intervju på en Cafe her i Tromsø, og neste uke fikk jeg vite at de ville ha meg inn på prøvevakt.

Grunnen til at jeg oppretter dette emnet er pga jeg lurer på hva en prøvevakt egentlig er! Jobbet i 4 timer og fikk en opplæring og gjennomgang, jeg leverte også inn frikortet mitt.

Har ikke fått noen info ang timelønn, kontrakt eller noe slik, har jeg fått jobben? Er veldig usikker.. Sjefen skulle gi meg beskjed når neste gang jeg skal jobbe er.

Det har seg slik at jeg har blitt tilbudt et annet jobbtilbud som jeg heller vil takke ja til, hva gjør jeg i denne kryss-situasjonen?

Endret av Muggost
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du takker ja til den andre jobben du heller vil ha, og starter i den. Ingen grunn til at du skal føle deg pliktig til å jobbe i caféen når du kun har fått en muntlig "prøveperiode" på 4 timer. Prøveperiode og oppsigelsestid skal være gjensidig. Sjefen på cafeen kan sende deg en melding i morgen å si at du ikke har fått jobben og at du ikke får noen fler vakter. Derfor kan også du gjøre dette når som helst, så lenge ingen kontrakt er signert.

Så må du prøve å skaffe deg nytt frikort så fort som mulig. Først forhøre deg om caféen har frikortet enda, hvis ikke må det bestilles nytt eller gi fra deg "bi-arbeidsgiver" kortet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...