KingInTheNorth Skrevet 8. juni 2012 Del Skrevet 8. juni 2012 Jeg bor et godt stykke fra sivilisasjonen. Med 3,5 mb/s internett og ingen mulighet for å koble til routeren med ledning går det tregt. Jeg er oppe i andre etasje, to vegger og tolv meter fra routeren som er i første. Vi har en d-link router med to antenner. Jeg tar inn signaler med en zyxel g-202 usb nettverkskort som får inn tre streker. Men som noen ganger går ned til to, og noen ganger er fire. Jeg merker fort at nettet hopper ut og inn og jeg blir ofte disconnected fra servere og beggyner å lagge i perioder, selve hastigheten er ikke så veldig problem så lenge ingen laster ned noe heftige saker men det er ustabiliteten. Har noen noe tips? Trenger vi ny router? Prøver å overtale pappa til å kjøpe denne http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=746279 men vet ikke om det vil gi meg bedre signal oppe her. tenker og på å kjøpe noe sånn http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=617279&reviewPage=3#reviews men vet ikke siden da vil den være bak pc'n som kanskje vil blokke ut enda flere signaler en usb dingsen forran, kan noen hjelpe og komme med forslag? Greier ikke meg mye lenger med dette nettet Tenker og på sånn powerplug greie, men det er to forskjellige strømnetterk elns og pappa liker ikke når jeg kobler til med ledning siden han føler han får så tregt nett da når han bruker trådlås ^^ Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 8. juni 2012 Del Skrevet 8. juni 2012 (endret) Det du behøver først og fremst er en skikkelig klient hos deg. Skaffer du deg en slik http://www.ebay.com/...=item3363923782 og en USB-forlengerkabel for USB 2.0 så bør det fungere greit ned til routeren. Homeplug funker dårlig mellom forskjellige strømnett, men som regel OK i samme sikringsskap og fase. For å sjekke forbindelsen til router, så start CMD og kjør ping 192.168.0.1 -t Du bør her ligge under 5-10ms for en god forbindelse. Endret 8. juni 2012 av Jan Skrotnes Lenke til kommentar
KingInTheNorth Skrevet 8. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2012 holder seg rundt 1-11 men så hopper den opp tl 21, 35, 33 osv en-to ganger i minuttet Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 9. juni 2012 Del Skrevet 9. juni 2012 Det kan være pga belastning (bruk av båndbredde) eller støy. Hvis det er støy som er problemet vil en slik dongle jeg linket til hjelpe med å stabilisere forbindelsen. Lenke til kommentar
KingInTheNorth Skrevet 9. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2012 Ja, men etter jeg skrev det hoppet nettet helt av, connection timed out stod det bare og hvert tiende sekund elns i 1 min kom det opp over 100 ms. Problemet er når det hopper av facebook tar rundt 15 sekunder å loade, og dette skjer ofte Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 9. juni 2012 Del Skrevet 9. juni 2012 Det kan hjelpe litt å bytte kanal i router og å flytte litt på antenner for å få sterkere signal. Viser ellers til min første post, for tips om bedre utstyr Lenke til kommentar
ZiPe Skrevet 11. juni 2012 Del Skrevet 11. juni 2012 Jan skrotnes har samme ping selvom jeg byttet utstyr fra airlink 59300 til multimodem inteno. kan det stemme at mulimodem fungere dårligere en vanlig.. airlink 150mbps også inteno 54mbps hva har det og si ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå