Corporal Jenkinson Skrevet 8. juni 2012 Del Skrevet 8. juni 2012 (endret) Hei. Har kjøpt ny selvbygd pc og montert den opp osv. Men når jeg starter opp den, så vises ikke noe på skjermen. Skjermkortet er et Geforce GTX 670. Vet ikke hvordan jeg skal fikse dette, så om noen kan komme med noen tips så hadde jeg satt pris på det. Endret 8. juni 2012 av cfthompson Lenke til kommentar
greenman Skrevet 8. juni 2012 Del Skrevet 8. juni 2012 Litt mer info hadde vært greit. Snurrer alle viftene? (hvis ikke, hvilke) Noen LEDS som blinker. Er det ingen tegn til liv? Hvor mange RAM-brikker har du? Kommer det et pip når du starter maskinen? Lenke til kommentar
Corporal Jenkinson Skrevet 8. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2012 Alle bortsett ifra den fremste. Alle utenom denne her: http://www.wegotserved.com/wp-content/uploads/2010/08/blbild_10_2.jpg Det vises et rødt lys på "D-RAM led" Resten ser ut til å være i orden. Har fire RAM-brikker på 2gb per stykk. Kommer ikke et pip når jeg starter maskinen. Lenke til kommentar
greenman Skrevet 8. juni 2012 Del Skrevet 8. juni 2012 Ok. Sjekk at du har dyttet minnebrikkene godt nok ned. Det kan ofte føles ut som de sitter godt nok når de har noen millimenter å gå på. Har du mulighet til å ta et bilde av maskinen innvendig? Lenke til kommentar
Corporal Jenkinson Skrevet 8. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2012 RAM'en står så langt inn som det er mulig, ja. duger dette? http://bildr.no/view/1200022 Lenke til kommentar
greenman Skrevet 8. juni 2012 Del Skrevet 8. juni 2012 Prøv å ta ut alle utenom 1 minnebrikke og sett den i forskjellige slots hvis det ikke fungerer på første forsøk. Så kan du prøve å bruke den øverste PCI-slotten for skjermkortet. Lenke til kommentar
Corporal Jenkinson Skrevet 8. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2012 Prøvde begge deler, funker fortsatt ikke :S Lenke til kommentar
greenman Skrevet 8. juni 2012 Del Skrevet 8. juni 2012 Det er nok minnet om er synderen(e). Hvilket hovedkort og hvilke RAM-brikker har du? Lenke til kommentar
Corporal Jenkinson Skrevet 8. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2012 Asus P8Z77 - V Deluxe hovedkort og Corsair XMS3 DDR3-1600 CL9 ram Lenke til kommentar
greenman Skrevet 8. juni 2012 Del Skrevet 8. juni 2012 Ok. Du har prøvd en og en minnebrikke? Se hovedkortmanualen for hvor de skal plasseres hvis du har en/to brikker. Lenke til kommentar
Corporal Jenkinson Skrevet 8. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2012 Ja, har prøvd en og en minnebrikke i alle slottene. Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 8. juni 2012 Del Skrevet 8. juni 2012 Husk å sett HDMI kabelen i skjermkortet og ikke i hovedkortet Lenke til kommentar
Corporal Jenkinson Skrevet 8. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2012 Har ingen Hdmi kabel. Bruker DVI. Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 8. juni 2012 Del Skrevet 8. juni 2012 Gjelder vel det samme for alle kabler Var bare i tilfelle du hadde koblet feil, lett å gjøre. Lenke til kommentar
Corporal Jenkinson Skrevet 8. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2012 Noen som har andre forslag? Lenke til kommentar
greenman Skrevet 8. juni 2012 Del Skrevet 8. juni 2012 Du har vel ikke noen andre minnebrikker du kan prøve med? Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 10. juni 2012 Del Skrevet 10. juni 2012 Ok. Du har prøvd en og en minnebrikke? Se hovedkortmanualen for hvor de skal plasseres hvis du har en/to brikker. Takk Dette hjalp hvertfall meg, fikk akkurat samme problem. Se denne tråden: minnebrikker Satte en brikke i den blå og en i den sorte rett ved siden av, så kom hvertfall bildet på skjermen. Håper det kan hjelpe deg også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå