Nabaal Skrevet 8. juni 2012 Del Skrevet 8. juni 2012 Lagde ris med kyllingfilet (sånn uncle ben opplegg). Klarte da å miste tallerken ned på kjøkkengulvet (heldigivs knuste ingenting) men all maten falt ned. Vi vasker huset hver søndag og vi har ingen kjæledyr. Er det trygt å spise? Jeg tok og kastet det i søppelet, men tenkte på alle barn i Afrika :'( Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 8. juni 2012 Del Skrevet 8. juni 2012 Hva skulle være farlig med det? Jeg hadde mest sannsynlig kastet det selv, litt avhengig av retten, men farlig er det vel ikke. Bare tenk på babyer; de putter alt de finner i munnen og har null problemer med å sleike på gulvet. Lenke til kommentar
grovetussen Skrevet 8. juni 2012 Del Skrevet 8. juni 2012 Så lenge det ligger på gulvet mindre enn 10 sekunder går det helt fint å plukke opp og spise. Dette er et gammelt jungelord. Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 8. juni 2012 Del Skrevet 8. juni 2012 ...bare at det gamle jungelordet også går under navnet "5sekunderregelen", og handler da selvfølgelig om 5 sekunder, ikke 10. Uansett så er det gjerne slik med julgelord at de ikke er så veldig godt dokumentert, og en burde bruke sunn fornuft framfor julgelord så langt det lar seg gjøre. Lenke til kommentar
DetFinnesAllerede Skrevet 8. juni 2012 Del Skrevet 8. juni 2012 Fun fact: Det tar 15 minutter for den sunne bakteriekulturen du har rundt rausprekken din, å ta knekken på milliarder av Escherichia Coli-bakterier du spruter ut hver gang du fiser. Andre morsomme opplysninger: Ei bikkje som slikker deg i fjeset tilsvarer i løpet av et år sånn cirka å smøre en gjennomsnittlig bæsj utover hele trynet ditt. Og videre: Kjøkkenkluten din inneholder mer bakterier enn doskåla di. Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 8. juni 2012 Del Skrevet 8. juni 2012 Uansett hvor lenge den ligger der (RIMELIG TID SÅKLART!) så vil det være trygt å plukke opp og spise, så sant man har en grei vane med å vaske gulvet sitt. Det er mer rensligere å gnikke rumper enn å ta noen i hånden. Perspektiv. Lenke til kommentar
MakaroniGryte Skrevet 11. juni 2012 Del Skrevet 11. juni 2012 (endret) Jeg spiser alt jeg mister på gulvet, uansett om det er hjemme i leiligheita mi eller hos noen andre. Spiser til og med maten som jeg har mistet på bakken utendørs. Jeg har absolutt ingen problemer med å spise mat som har vært på gulvet eller på bakken. Forstår meg ikke på folk som skriker alltid skal kommentere når jeg mister mat på gulvet og spiser den. Da svarer jeg alltid: "Ja, den har ligget på gulvet. Og hva så"? Men det er klart, mister jeg maten 10 centimeter unna dassen så går det vel i søpla. Endret 11. juni 2012 av MakaroniGryte Lenke til kommentar
Hei Sveis Skrevet 11. juni 2012 Del Skrevet 11. juni 2012 Forskere mener «tresekundersregelen» gjelder for mat på gulvet. http://www.vg.no/mat-og-drikke/artikkel.php?artid=10057941 Lenke til kommentar
Ståle Nordlie Skrevet 11. juni 2012 Del Skrevet 11. juni 2012 Forskere mener «tresekundersregelen» gjelder for mat på gulvet. http://www.vg.no/mat...?artid=10057941 Poenget i artikkelen er da heller at bakterier ikke liker enkelte typer mat. Hvor mange sekunder maten ligger på gulvet spiller liten eller ingen rolle i følge Mythbusters. http://videos.howstu...-rule-video.htm . Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå