Gå til innhold

Ping på tråløst nett ?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel en ting er sikkert, civilization ville ikke ha brydd seg selv om du hadde 700+ i ping en gang :), så det kan du lett spille uansett hvordan det blir.

Personlig så øker pingen min til vg.no fra stabile 9-10 ms på stasjonærmaskinen min med kabel til 19-21ms på en laptop hvor signalstyrken en ved ca 80-95%. En økning på 10-11 ms, med andre ord.

Det har sannsynligvis ikke noe å si for pingen at det er i en annen etasje, så lenge signalstyrken er god og stabil. Men så klart, blokkeringer mellom PCen og nettverkspunktet kan redusere signalstyrken, som igjen vil føre til potensielt mer ustabil ping.

Endret av Pseudopod
Lenke til kommentar

Vel for å spesifisere så var poenget mitt at jeg ikke tror distansen har noe å si, bare signalkvaliteten.

Det beste hadde kanskje vært å målt signalstyrken i leiligheten med en laptop eller noe. Dersom du får godt signal med en helt gjennomsnittlig laptop, så er det god sjangse for at et wlankort til en stasjonær PC også får tilnærmet like godt signal. Dårlig ping på trådløse nett er ofte på grunn av at signalet er svakt, og nettverksenhetene derfor må "dobbeltsjekke" for å finne ut hva den andre parten prøvde å sende. Dette tar ekstra tid, og kan føre til høyere ping, og såkalte "lag spikes".

Det er litt som om du har en samtale med en kar og du bare så vidt hører hva han sier. De ordene du forstår første gangen mottas uten at det blir noen ekstra treighet i kommunikasjonen, men av og til så vil du kanskje ikke helt forstå hvilket ord han sa, og dermed må du rope "hæ" tilbake, og han må gjenta ordet. Det er dette som tar ekstra tid.

Men så lenge du hører alle ordene første gangen (altså, høy signalstyrke) så gjør det ikke noe at personen er på andre siden av en vegg eller om han er på andre siden av rommet.

Endret av Pseudopod
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...