Gå til innhold

Ikari steel series til gaming, primært CSs og CsGO

Anbefalte innlegg

Har tidligere brukt en mus som fulgte med dataen(sånn billig greie verdt 50 kr), som jeg har brukt i flere år.

Nå har jeg kjøpt ikari steelseries og synes det er vanskeligere å spille med denne enn den gamle billigmusa. Noen som har noen tips til sensitivitet?

Brukte 1.79 med den gamle musa, og det funket bra.

Og trenger jeg evt. ny musematte for å utnytte musa best mulig? Har en pikachu musematte nå.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvor lenge har du hatt musa?

Personlig bruker jeg opptill 2 uker får å bli vant til musa, når sant skal sies har jeg hørt veldig mye possitivt om ikari musa, så du trenger nok bare å vende deg til musa ;)

sensitiviteten spørs mye på hvordan du spiller, er du en typisk tennårings gamer med neon lys i pcn og spiller bare på de nyeste surf banene bør du ha høy sensitivitet. lol

Men vis du spiller på fek de_dust osv, bør du bruke lav sensitivitet for best mulig presisjon...

Husk at i driverne på musa kan man stille på noe som heter DPI som betyr Dots per inch.

Meningen med å stille på dette er for å stille inn på hvor nøyaktig pc-musen skal lese underlaget.

Høyere DPI vil gi hurtigere fart på musepekeren, så det som lønner seg da er å stille ned på sensitiviteten på Egenskaper for Mus i Kontrollpanelet :)

Høy DPI med lav sensitivitet :love:

Lenke til kommentar

Hvor lenge har du hatt musa?

Personlig bruker jeg opptill 2 uker får å bli vant til musa, når sant skal sies har jeg hørt veldig mye possitivt om ikari musa, så du trenger nok bare å vende deg til musa ;)

sensitiviteten spørs mye på hvordan du spiller, er du en typisk tennårings gamer med neon lys i pcn og spiller bare på de nyeste surf banene bør du ha høy sensitivitet. lol

Men vis du spiller på fek de_dust osv, bør du bruke lav sensitivitet for best mulig presisjon...

Husk at i driverne på musa kan man stille på noe som heter DPI som betyr Dots per inch.

Meningen med å stille på dette er for å stille inn på hvor nøyaktig pc-musen skal lese underlaget.

Høyere DPI vil gi hurtigere fart på musepekeren, så det som lønner seg da er å stille ned på sensitiviteten på Egenskaper for Mus i Kontrollpanelet :)

Høy DPI med lav sensitivitet :love:

Ja, jeg satser på typiske objectives maps, altså de_ og cs_. Hva er egentlig høy dpi? Jeg kan stille på cpi for musa. Er det noen forskjell på cpi og dpi?

Det er en lavverdi og høyverdi, akkurat nå bruker jeg 1600 cpi lav og 3200 cpi høy.

Har bare brukt musa i 3-4 dager.

Lenke til kommentar

En vanlig billigmus ligger på rundt 400 cpi. cpi (counts per inch) og dpi (dots per inch) er effektivt det samme, Steelseries kaller det bare for cpi siden det er en mer riktig ting å kalle det.

Takk, men hva er greia med høy- og lavverdi? Er 400 cpi lavverdi?

Lenke til kommentar

http://bildr.no/view/1203900

Sånn ser det ut. Har 1600 cpi lav og 3200 cpi. Skjønner ikke helt greia med to verdier.

3200 cpi høy*

Du kan da bytte mellom 1600 cpi og 3200 cpi, knappen over scrollehjulet styrer dette.

Greia med cpi er en måte å justere sensitiviteten til musa uten å måtte klusse med windows-innstillingene (og dermed slippe å aktivere musakselerasjon.) Med 1600 cpi sier musa at den teller 1600 punkter for hver tomme den flyttes på, med museinnstillingen på 5 i Windows betyr det at du beveger musepekeren 1600 piksler for hver tomme (2.45cm) du beveger på musa om jeg husker rett, med 3200 cpi beveger musepekeren seg dobbelt så fort.

Nå syns sikkert mange det er mer behagelig å måtte bevege musa lite, men faktum er at man helst skal bruke 10-30cm på en 180° i et spill. I Source-baserte spill vil du heller ikke spille med over 1600 cpi/dpi og alltid kjøre raw input mener jeg å ha lest.

Endret av arni90
Lenke til kommentar

http://bildr.no/view/1203900

Sånn ser det ut. Har 1600 cpi lav og 3200 cpi. Skjønner ikke helt greia med to verdier.

3200 cpi høy*

Du kan da bytte mellom 1600 cpi og 3200 cpi, knappen over scrollehjulet styrer dette.

Greia med cpi er en måte å justere sensitiviteten til musa uten å måtte klusse med windows-innstillingene (og dermed slippe å aktivere musakselerasjon.) Med 1600 cpi sier musa at den teller 1600 punkter for hver tomme den flyttes på, med museinnstillingen på 5 i Windows betyr det at du beveger musepekeren 1600 piksler for hver tomme (2.45cm) du beveger på musa om jeg husker rett, med 3200 cpi beveger musepekeren seg dobbelt så fort.

Nå syns sikkert mange det er mer behagelig å måtte bevege musa lite, men faktum er at man helst skal bruke 10-30cm på en 180° i et spill. I Source-baserte spill vil du heller ikke spille med over 1600 cpi/dpi og alltid kjøre raw input mener jeg å ha lest.

Ja, jeg bruker raw input. Har aldri tenkt på innstillingene i windows før heller. Det jeg ikke skjønner er hvordan dpi/cpi og sensitiviteten du stiller inne på spillet påvirker hverandre. Er ikke poenget med sens noe av det samme som med cpi/dpi?

Lenke til kommentar

Sens er en verdi som øker/senker antall pixler musa skal flytte seg i forhold til CPI/DPI. Hvis du har en mus med 800DPI vil den når du flytter den 1" flytte seg 800 pixler med sens 1(6/11 i Windows). Øker du sensen i enten Windows eller i musdriveren vil musa flytte seg lengre eller kortere etter hva sensinstillingen er. Så la sens i Win stå på 6/11 og bruk raw input eller sens 1 i spill mens du justerer sens/CPI i musdriveren.

Lenke til kommentar

Sens er en verdi som øker/senker antall pixler musa skal flytte seg i forhold til CPI/DPI. Hvis du har en mus med 800DPI vil den når du flytter den 1" flytte seg 800 pixler med sens 1(6/11 i Windows). Øker du sensen i enten Windows eller i musdriveren vil musa flytte seg lengre eller kortere etter hva sensinstillingen er. Så la sens i Win stå på 6/11 og bruk raw input eller sens 1 i spill mens du justerer sens/CPI i musdriveren.

6/11 i windows dersom jeg ikke bruker raw input? Ah, prøver nå. Er fortsatt litt rart, men blir vel vant til det.

Lenke til kommentar

Spiller du noe cs? 800 cpi og 1 sens med raw input var iallefall helt for jævlig. Umulig å gjøre noe om noen kommer fra en av sidene.

Lenke til kommentar

Spiller du noe cs? 800 cpi og 1 sens med raw input var iallefall helt for jævlig. Umulig å gjøre noe om noen kommer fra en av sidene.

Jeg spiller cs 1.6 med 6/11 i windows, 1800dpi og rundt 2.2 ingame cs. Juster opp/ned ingame cs etter hva du liker.

Endret av eleNef
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...