dogcow Skrevet 8. juni 2012 Del Skrevet 8. juni 2012 Hei! Nå har flybilletten til sommerens Hellastur blitt bestilt - av en kamerat. Og han hadde blitt forvirret av mitt facebooknavn, noe som gjør at flybilletten er bestilt til [fornavn] [mellomnavn] [etternavn] hvor mellomnavnet er middels langt og ikke er å finne i passet mitt eller noen annen form for legitiamsjon. Jeg har hørt om mange tilfeller hvor manglende mellomnavn har gått bra, men hva med et ekstra? Har flere ganger i det siste flydd helt uten å få sjekket legitiamsjonen, men slik er det vel ikke med Ryanair? Bør jeg bare betale gebyret? Går det bra? Et annet alternativ er å photoshoppe boardingkortet. Om legitimasjonen sjekkes mot boardingkortet og ikke mot dataskjermen så vil jo det gå ganske smooth? Og prosessen hvor de leser strekkoden mot billetten pleier jo å være ganske kjapp? Lenke til kommentar
Gendarmerie Skrevet 8. juni 2012 Del Skrevet 8. juni 2012 Photoshopping av reisedokumenter kalles vel dokumentforfalskning og det er surt om du skulle blitt tatt for dette. Bedre å betale et surt gebyr etter min mening. Lenke til kommentar
Broseen Skrevet 8. juni 2012 Del Skrevet 8. juni 2012 Ryanair lever av ekstraavgiftene. 110 euro for å endre navn på nett, 160 euro på flyplassen. http://www.ryanair.com/no/vilkar#regulations-tableoffees Jeg ville prøvd meg på flyplassen. Jeg har vært borti at Wizz ikke brydde seg om en stavefeil i et navn selv om de oppdaget det. Det synes jeg var rart. Lenke til kommentar
dogcow Skrevet 12. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2012 Jeg har nå snakket med Ryanair og jeg kan komme med informasjon om to ting; - Om man har giftet seg og skrevet feil navn kan man bytte navn - helt gratis. - Mellomnavn har ingen ting å si. Hverken feil i det, mangel, eller om det er helt feil. Så jeg ringte og sa at jeg hadde giftet meg og i den forbindelse, mens hun tok mitt navn, fjernet jeg mellomnavnet mitt. Kvinnen i supporten var villige til å fjerne navnet gratis, men jeg hadde glemt noe av informasjonen jeg trengte. Neste gang jeg ringte var det hyggelig kar, også klar til å fikse det gratis siden det hadde med giftemål å gjøre - men når han fikk vite at det var noe med mellomnavnet å gjøre, og han hadde forsikret seg om at fornavn og etternavn var rett ville han ikke endre det, fordi mellomnavn har ingen ting å si. Jeg tok opp samtalen, og det er ordrett det han sier. Ingen tvil. Feil i mellomnavn er null problem. Lenke til kommentar
Broseen Skrevet 12. juni 2012 Del Skrevet 12. juni 2012 Lang ventetid på telefon? Lenke til kommentar
dogcow Skrevet 16. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2012 Nei. Jeg ringte til sammen tre ganger - alle gangene fikk jeg beskjed om at jeg måtte vente 3 minutter og ventet ca så lang tid. Har de siste dagene ringt både Virgin Australia, Qatar Airways og Ryanair, synes egentlig alle sammen har vært veldig hjelpsomme og kjappe (Virgin Australia var dog veldig trege etter at jeg kom igjennom)... Lite tips til andre desperate folk som prøver å ringe Ryanair på skype - det går, men du må bare prøve litt forskjellige numre du finner på nettet (høres dumt ut, men et par av de jeg fant ga meg en telefonsvarer som sa at tjenesten jeg prøvde å nå ikke var tilgjengelig i mitt land). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå