Gå til innhold

Hjelp med array endring

Gjest Slettet+512

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+512

Hei, det jeg trenger hjelp med er å kunne åpne bare array 'melding' og endre bare 'melding' i fopen slik at folk kan endre det de vil. Altså hvordan er det mulig å bare endre informasjonen i en array? Jeg trenger virkelig dette, og en annen ting er hvordan (om det er mulig) å legge til visninger inn i en array som endrer innholdet når en ny klient har besøkt? Har søkt rundt på google uten noe serlig hjelp.

Array:

<?  $id = array('ip' => '127.0.0.1', 'navn' => 'Navn', 'mail' => '[email protected]', 'dato' => '8. Juni 2012', 'melding' => 'Tekst her. ', 'filnand' => 'wenptvive', 'teksttype' => '', 'tittel' => 'Velkommen',);

Takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

<?php
$myarray = array('ip' => '127.0.0.1', 'navn' => 'Navn', 'mail' => '[email protected]', 'dato' => '8. Juni 2012', 'melding' => 'Tekst her. ', 'filnand' => 'wenptvive', 'teksttype' => '', 'tittel' => 'Velkommen',);
$myarray['melding'] = "jeg har nå byttet ut melding i arrayet med noe annet";
?>

der har du et eksempel på hvordan du gjør det :) - Nå er dette assosiativ array, det vil si nøkklene har navn, men i andre tilfeller kan det være tall, altså det er bare verdier og det er kalt numeric array.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...