Gå til innhold

Muligheter for å gå som praksiskandidat i bilfag ?

Anbefalte innlegg

Heisann, jeg er en fyr på 19, som har kommet utenfor skolesystemet, og står veldig fast nå, og lurer veldig på hva mulighetene for å gå som praksiskandidat i bilfag er ? Jeg kan egentlig jobbe hvor som helst i landet, ettersom biler er en av mine største interesser, og jeg har store ønsker om å kunne jobbe med det.

Hvordan går jeg frem for å gjøre dette ? Er dette veldig usannsynlig, og er dette noe bedriftene generelt har kunnskap om ?

Jeg har generelt sett veldig gode bilkunnskaper, og har jobbet en del på biler privat. Så jeg kan like mye, om ikke mer enn de som går ut fra vg2. bilfag

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal være mulig å kunne ta fagbrevet over 5 år som lærling eller "hjelpearbeider". Er en del firma som tar inn folk som ønsker dette. Du må være oppsøkende og ta mange telefoner og forhøre deg rundt. Det er viktig å være interessert, men samtidig ydmyk. En veldig bra ting å gjøre er å tilby seg å jobbe gratis i noen uker for å bevise at du duger. Dette sier noe om deg som person at du faktisk er villig til å gjøre dette, og vil gjøre at folk får et positivt inntrykk av at du har tenkt gjennom dette og virkelig ønsker å gjøre en innsats :)

Kan også være en ide å kontakte Nav. De er også behjelpelige.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...