Vannlinjen Skrevet 8. juni 2012 Del Skrevet 8. juni 2012 Tar en 4 kjerner med Android over en enkelt kjerne med Windows til samme pris. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 8. juni 2012 Del Skrevet 8. juni 2012 Hva med å snu det litt rundt, hvorfor klarer de ikke produsere Android slik at man kan kjøre det skikkelig på telefoner uten 2-4 kjerner? Se på Win 7.5... Kjører en enkel kjerne, og har mye bedre flyt selv på Htc Titan sin størrelse. Jeg mener fokus ligger på feil plass, hadde de kodet android skikkelig ville man kunne roet ned fokuset på hardware, og dermed ville også prisene på telefonene vært lavere. Tror du glemmer at det er ytelsen i applikasjoner som er viktig. Man kan ikke kjøre tunge applikasjoner på en enkel kjerne om man så har OS fra Jesus... Da hjelper det lite om man kan flytte noen ikoner raskt rundt på launcheren. ^^ 1 Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 8. juni 2012 Del Skrevet 8. juni 2012 Man må ikke glemme at Android også kjører i tableter, og snart TV-er. Det er ikke overkill med 4-kjerner da. Lenke til kommentar
ovrebekk Skrevet 9. juni 2012 Del Skrevet 9. juni 2012 Hva med å snu det litt rundt, hvorfor klarer de ikke produsere Android slik at man kan kjøre det skikkelig på telefoner uten 2-4 kjerner? Se på Win 7.5... Kjører en enkel kjerne, og har mye bedre flyt selv på Htc Titan sin størrelse. Jeg mener fokus ligger på feil plass, hadde de kodet android skikkelig ville man kunne roet ned fokuset på hardware, og dermed ville også prisene på telefonene vært lavere. Dette har ikke med å "kode skikkelig" å gjøre, det har med hvilke muligheter man legger inn i OS'et. Android tillatter skikkelig multitasking, widgets og gir applikasjoner mye større frihet enn de fleste andre OS. Dette krever mer datakraft, enkelt og greit. Det hadde ikke vært noe problem å gjøre Android mindre krevende om man fjernet disse mulighetene, men det er nettopp pga dem at mange av oss foretrekker platformen. Angående flerkjernebruk vil jeg tro at individuelle widgets og apper kjører på separate tråder. Det er ikke sånn på PC heller at en enkelt applikasjon automatisk utnytter flere kjerner, med mindre programmet er skrevet spesifikt for å utnytte flere tråder. 3 Lenke til kommentar
Ekuahx Skrevet 9. juni 2012 Del Skrevet 9. juni 2012 Hva i helvette skal jeg med en telefon som har 2-4 kjerner når batteriet ikke varer lengre enn 15 timer ?? Produsentene burde fokusere på å lage gode og hensiktsmessige telefoner istedet for å presse så mye hardware i de som mulig. Ja, lag en telefonen med 2 kjerner som kjører bra uten lag og alt det der, men sett for guds skyld i et batteri som er større enn 1400mA Min S2 sluker så mye strøm at det faen ikke er til å tro. Gikk 3-mila i går og brukte Endomondo til å tracke samtidig som jeg hørte på Spotify. Telefonen døde etter 4 timer og 30 minutter, og den ble ladet på natta. Det er håpløst og det holder ikke. Synes produsentene har helt feil fokus på dette for tiden.! 2 Lenke til kommentar
cosm0 Skrevet 9. juni 2012 Del Skrevet 9. juni 2012 Jeg driter i det ...jeg vil fortsatt ha det:) Norske veier er ikke klare for nye biler:) Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 9. juni 2012 Del Skrevet 9. juni 2012 Ja, lag en telefonen med 2 kjerner som kjører bra uten lag og alt det der, men sett for guds skyld i et batteri som er større enn 1400mA Telefonen bruker jo akkurat så mye strøm den blir bedt om. Det er klart om du setter igang alle funksjoner, så vil den gafle i seg i rekordfart. Jeg har forøvrig selv SGS2, men fordi jeg ønsker bedre batterilevetid så har jeg skaffet meg 3200mAh kvalitetsbatteri fra Mugen med nytt bakdeksel (pris: 100$). Dermed har jeg batteri nok for de mest aktive dagene og normalt nok strøm til flere dager. Lenke til kommentar
Ekuahx Skrevet 9. juni 2012 Del Skrevet 9. juni 2012 Telefonen bruker jo akkurat så mye strøm den blir bedt om. Det er klart om du setter igang alle funksjoner, så vil den gafle i seg i rekordfart. Jeg har forøvrig selv SGS2, men fordi jeg ønsker bedre batterilevetid så har jeg skaffet meg 3200mAh kvalitetsbatteri fra Mugen med nytt bakdeksel (pris: 100$). Dermed har jeg batteri nok for de mest aktive dagene og normalt nok strøm til flere dager. Har vurdert det selv, men da blir vel telefonen tykkere? Og er det en ting jeg liker med S2, så er det at den er kjempelett og tynn. Men må vel skaffe et slikt batteri, for selv når jeg kjører dobbel strømsparing og laveste lysstyrke så varer ikke batteriet lengre enn 30 timer på standby...Det som nesten alltid tar over 40% av er skjermen.. Lenke til kommentar
The Norwegian Drone Pilot Skrevet 9. juni 2012 Del Skrevet 9. juni 2012 (endret) Hva i helvette skal jeg med en telefon som har 2-4 kjerner når batteriet ikke varer lengre enn 15 timer ?? Ja hva søren skal man med en råtass av en Ferrari bil når bensintanken går tom på en dag liksom. Endret 9. juni 2012 av Vindicator 2 Lenke til kommentar
Limbeck Skrevet 10. juni 2012 Del Skrevet 10. juni 2012 Grunnen for manglende støtte for 4 kjerner er vel at det ikke har vert modeller med 4 kjerner Lenke til kommentar
MartinGM Skrevet 10. juni 2012 Del Skrevet 10. juni 2012 (endret) Kunne ikke vært mer enig. Alle apps kjører glatt på min Xperia Arc S med 1400 mhz singelkjerne. Problemet til Android er minnehåndtering. Internminne på 1 GB er helt sørgelig, fordi du vil uansett få GIGA-trøbbel med auto-close og slowdowns når du begynner å stappe mobilen full av apps (jeg har truffet en maks-grense på omkring 150 apps, selv om jeg naturligvis hadde hatt 300+ dersom ikke det forbaska internminnet var så ubrukelig lavt). Med dagens minnehåndtering er det kun trøbbel inntil du har 16-32 GB internminne en plass (jeg snakker ikke om lagringsplass, det er helt uproblematisk). Sikker på at Xperia Arc S har 1 GB RAM? Ser at blant annet GSMArena og Wikipedia oppgir den til å ha 512MB RAM pluss 1GB intern lagring og av disse er 320MB er ledig til å lagre egene applikasjoner. Endret 10. juni 2012 av andrey3000 Lenke til kommentar
Hans Erling Skrevet 28. juni 2012 Del Skrevet 28. juni 2012 Hadde vært kjekt om de kunne forske litt mer på batterier. Jeg ville definitivt heller hatt en mobil jeg ikke måtte lade hver dag enn å ha en 4 kjerners cpu. Lenke til kommentar
cmyrland Skrevet 1. juli 2012 Del Skrevet 1. juli 2012 Hadde vært kjekt om de kunne forske litt mer på batterier. Jeg ville definitivt heller hatt en mobil jeg ikke måtte lade hver dag enn å ha en 4 kjerners cpu. Det forskes veldig mye på batterier. Det er tydeligvis svært tid- og ressurskrevende å komme opp med et alternativ som gir like god eller bedre ytelse pr penge enn Li-Ion. Brenselceller, kinetisk energi, solceller etc har alle blitt spådd å være "fremtiden", men ingen har helt klart det enda. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg