IngvildR Skrevet 8. juni 2012 Del Skrevet 8. juni 2012 Hei! Jeg trenger litt hjelp angående muntlig eksamen. Oppgaven lyder: Perioden etter 1945 er preget av nasjonale og internasjonale konflikter. Velg ut to eller flere konflikter lag deg en problemstilling og drøft ut i dra denne, spørsmålene: Hva var bakgrunnen for konfliktene? Hvordan utviklet konfliktene se Sammenlign konfliktene. Er det fellestrekk når det gjelder bakgrunn og utvikling? Representerer konfliktene en historisk utvikling med kontinuitet eller endringer eller brudd som fører utviklingen i en annen retning? Jeg har valgt problemstilling: Hvilken rolle spilte Korea og Vietnam i den kalde krigen mellom USA og Sovjetunionen? Flott med tilbakemeldinger Lenke til kommentar
Budeia Skrevet 9. juni 2012 Del Skrevet 9. juni 2012 Jeg har valgt problemstilling: Hvilken rolle spilte Korea og Vietnam i den kalde krigen mellom USA og Sovjetunionen? Ifølge oppgaven skal du vel først snakke mye om hver enkelt konflikt, og så eventuelt dra dem sammen på et senere tidspunkt? 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå