wrongd00d Skrevet 29. august 2003 Del Skrevet 29. august 2003 Jeg har problemer med at jeg ikke får farger når jeg bruker S-VHS kabelen min fra pcen til tv. Det hender til tider at jeg får farger etter riggling, reseting osv. Men er det noe mer konkret jeg kan gjøre? Nå i det siste har jeg ikke skimta en farge engang, kan det være noe galt med selve kabelen? Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 29. august 2003 Del Skrevet 29. august 2003 Det kan nok være mange forskjellige ting, fra driverproblemer til dårlig kontakt. Men for at folk her på forumet skal ha en sjanse til å helpe deg hadde det vært lurt om du fortalte litt om hva slags hardware du har; type skjermkort, hovedkort etc. Lenke til kommentar
bosannes Skrevet 29. august 2003 Del Skrevet 29. august 2003 for å få farger må tv-en stilles på S-VHS modus (TV min har en kanal som heter "EXT2 SVHS") Lenke til kommentar
wrongd00d Skrevet 29. august 2003 Forfatter Del Skrevet 29. august 2003 problemet har vært med flere tver og flere skjermkort. Det jeg bruker nå er et Geforce 256 med nyeste detonator drivere. Tv-en er en 28" widescreen. Jeg kobler i kabelen fremme og får det frem på AV3. Så vidt jeg vet er det ikke noen S-VHS "kanal" på den tven. Lenke til kommentar
bosannes Skrevet 29. august 2003 Del Skrevet 29. august 2003 velg kanal 1, og bla deg nedover. skal være en kanal som heter oe med SVHS da Lenke til kommentar
erlber Skrevet 29. august 2003 Del Skrevet 29. august 2003 Dette er det flere tråder om på forumet. SØKE.... Ok da... Kjøp denne på biltema, koster 29,- Lenke til kommentar
rogersj Skrevet 29. august 2003 Del Skrevet 29. august 2003 8) På min <tv må jeg bruke SAV2 eller SAV 3 kanalen for å få farger . Får aldri farger på AV2 eller AV 3 kanalene. Sjekk TV en din om du har disse kanalene. Lenke til kommentar
wrongd00d Skrevet 29. august 2003 Forfatter Del Skrevet 29. august 2003 bosannes : nei når jeg tar ned fra 1 kommer 0 (video) og så kommer 60->1. I tilegg til det har tven egen "av-knapp" med Av1-2-3 og Sav2-3. Ingen av de gir farger. Og den tingen til 29kr fikser problemet? Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 29. august 2003 Del Skrevet 29. august 2003 Hvis du plugger kabelen rett i s-videokontakten i fronten på TV og velger riktig program (SAV3) så skal det bli farger. Sjekk evnt. at innstillingene for TV-ut i skjermkortinnstillingene at det står på PAL B og ikke NTSC. Hvis du er i tvil om kabelen er i orden, kan du bytte retning. Det er veldig sjelden samme skaden "begge veier". Overgangen fra Biltema gjør om fra s-video til composite og plugges i den gule kontakten ved siden av s-videokontakten på TV. Den brukes når TV ikke støtter s-video. Hvis problemet er feil TV-norm, innstillinger i PC, driverproblemer e.l. vil overgangen ikke hjelpe. Lenke til kommentar
wrongd00d Skrevet 30. august 2003 Forfatter Del Skrevet 30. august 2003 takker for gode og seriøse svar, skal se på om noe virker i morra tidlig. Nå er det natt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå