Gå til innhold

Problemer med å få farger med S-VHS kabel

wrongd00d

Anbefalte innlegg

Jeg har problemer med at jeg ikke får farger når jeg bruker S-VHS kabelen min fra pcen til tv. Det hender til tider at jeg får farger etter riggling, reseting osv. Men er det noe mer konkret jeg kan gjøre?

Nå i det siste har jeg ikke skimta en farge engang, kan det være noe galt med selve kabelen? :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

problemet har vært med flere tver og flere skjermkort.

Det jeg bruker nå er et Geforce 256 med nyeste detonator drivere. Tv-en er en 28" widescreen. Jeg kobler i kabelen fremme og får det frem på AV3. Så vidt jeg vet er det ikke noen S-VHS "kanal" på den tven.

Lenke til kommentar

Hvis du plugger kabelen rett i s-videokontakten i fronten på TV og velger riktig program (SAV3) så skal det bli farger. Sjekk evnt. at innstillingene for TV-ut i skjermkortinnstillingene at det står på PAL B og ikke NTSC.

Hvis du er i tvil om kabelen er i orden, kan du bytte retning. Det er veldig sjelden samme skaden "begge veier".

Overgangen fra Biltema gjør om fra s-video til composite og plugges i den gule kontakten ved siden av s-videokontakten på TV. Den brukes når TV ikke støtter s-video. Hvis problemet er feil TV-norm, innstillinger i PC, driverproblemer e.l. vil overgangen ikke hjelpe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...