Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Cisco/Juniper/Extreme Networks er solide, driftssikre merker. Krever ofte en del av den som skal sette de opp.

Hva er bruksområdet?

Ok, jeg har bare hørt at Hirschmann skal være markedsledende på industriell ethernet. Vet at Olje og gass sektoren er veldig glad i dette merket og det er regnet som kvalitet. Ville bare høre om det var noen her inne som hadde erfaringer. Cisco er vel ikke sterkest på akkurat industri-nettverk?

Bruksområdet er både skip og rigger, der det kreves forhøyet temperaturtoleranse samt muligheten for nettverksredundans med veldig liten forsinkelse. Type MRP. Ser Hirschmann og kommer med nye protokoller nå uten noen forsinkelse i det hele tatt i form av PRP og HSR.

Lenke til kommentar

Om du er ute etter enheter som tåler harde forhold har jeg dessverre lite å komme med. Lykke til videre :)

Takk uansett. Cisco prøver seg på industrielle nettverk, men de er ikke regnet som noe godt valg helt enda her tror jeg. Men i bedrift og kontorverden så skal jeg være enig med deg ;).

Endret av gunners19
Lenke til kommentar

Hei, har vært borti de enkleste modellene og de har tikket og godt i en årrekke i kalde omgivelser. Veldig fornøyd og ingenting å utsette.

Ok, det var jo betryggende å høre! Er det fiber eller kobberporter du har brukt?

Lenke til kommentar

1 fiberport og 4 rj45. Spider heter den! Den står ute i et skap. Jeg kjøpte med utvidet temperatur grunnet det kan bli ganske kaldt der og da skal den gå selv om det er -40... ikke så sannsynlig at det skjer, men hvem vet ;) Kanskje noe for deg hvis du skal ha noe ut mot olje sektoren. Vær obs på at denne ikke kan administreres.

Lenke til kommentar

1 fiberport og 4 rj45. Spider heter den! Den står ute i et skap. Jeg kjøpte med utvidet temperatur grunnet det kan bli ganske kaldt der og da skal den gå selv om det er -40... ikke så sannsynlig at det skjer, men hvem vet ;) Kanskje noe for deg hvis du skal ha noe ut mot olje sektoren. Vær obs på at denne ikke kan administreres.

Spider ja, bør vel ha en med management da overvåkning er viktig. Hirschmann tilbyr management på mange av produktfamiliene sine ser jeg. Det gjør det og lettere å administrere.

Vet noen her inne forresten om forskjellene på fiberkabler? Ser det finnes mange forskjellige varianter SC, ST, LC osv, samt singlemode og multimode. Har vel forstått det slik at connectorene er forskjellige, men hva er egentlig forskjellen på SM/MM? Og kan man fritt bruke omformere/adaptere for å "skifte connector"? Vet ikke om det siste spørsmålet var forståelig...

Lenke til kommentar

Spider ja, bør vel ha en med management da overvåkning er viktig. Hirschmann tilbyr management på mange av produktfamiliene sine ser jeg. Det gjør det og lettere å administrere.

Vet noen her inne forresten om forskjellene på fiberkabler? Ser det finnes mange forskjellige varianter SC, ST, LC osv, samt singlemode og multimode. Har vel forstått det slik at connectorene er forskjellige, men hva er egentlig forskjellen på SM/MM? Og kan man fritt bruke omformere/adaptere for å "skifte connector"? Vet ikke om det siste spørsmålet var forståelig...

Du kan få switchene levert med forskjellige connectorer. SC er nok mest vanlig. SM har lengre rekkevidde, hvis du har lange fiberstrekk. Er dog billigere med MM, og rekkevidden er som regel lang nok her og.. Det finnes utstyr som lar deg sette i SFP slik at du kan velge connector.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...