Gå til innhold

4X kort på 8X hovedkort?

Anbefalte innlegg

Har nettop handlet en Shuttle SN45G som jeg skal montere i kveld med en XP2600+, 2x256Mb og Maxtor 30 Gb.

Jeg glemte at SN45G ikke har onboard grafikkort, men bare AGP 8X port.

Jeg har imidlertid et gammelt Creative 3Dblaster kort liggende. Det er enten et MX420 eller MX440 kort (har kun passiv kjøling) Jeg tror det er et AGP 4x kort (kan kansje være AGP 2X ?), så da blir spørsmålet om jeg kan montere dette, selv om Hk'et er 8X.

M.a.o. er AGP 8X bakoverkompatibelt ?? og evt. hvor langt bakover??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

8x er bakoverkompatibelt til 4x eller 2x, men det finnes et par forskjellige AGP porter (AGP og AGP Pro) som ikke er helt kompatible. Er ikke helt sikker på hva som passer til hva, men vil anbefale deg å sjekke det opp før du kjøper noe som helst nytt. I tillegg må du se om AGP-spenningene er rett (1.5v kontra 3.3v). Lykke til! ;)

Lenke til kommentar

Har nå skrudd sammen XPC'en med Creative kortet (som viste seg å være MX440, men med passiv kjøling) og allt fungerte perfekt uten noen problemer. Takk for svarene.

NB! må si at Shuttle SN45G er en imponerende liten sak :-)

Retter samtidig en liten takk til Komplett.no som sendte meg 2 x TwinMOS PC2700 DDR-DIMM 256MB CL2.5 selv om jeg bare bestillte (og betalte) for 2 x "standard" DDR-DIMM PC2700 256MB DDR CL2.5

Skal kjøre noen tester utover kvelden så får vi se hva systemet er godt for!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...