Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Hjelp med eksamen i matte!

Anbefalte innlegg

Hei! Vi er to jenter som går i 10. klasse og kom opp i mattematikk til muntlig eksamen. Vi fikk oppgaven; Hagen vår. Vi skal innom minst tre temaer og det skal være høy vansklighetsgrad. Oppgaven får vi bestemme helt selv. KAN NOEN HJELPE OSS? Hjelp ønskes snarest. Skal være ferdig på tirsdag 13. juni! Takk på forhånd <3

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dere får ivertfall med noe geometri inn i bildet der (utvide hagen - eks: skal utvide hagen med 50 % - hvor sore blir målene på hagen deres da" osv. Da får dere også inn funksjoner. Som kan utvikles videre til økonomi feks

Lenke til kommentar

har muntlig eksamen i samfunnsfag, tema er olje .. hjelp meg

Hjelper fint lite å hijacke tråden til andre. Du kan jo gjøre litt research først på egen hånd, før du spør. Er ganske mye stoff på nettet som du kan prate om. Bare du er litt kreativ og evnt lager en problemstilling vedrørende temaet ditt.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg kan i hvertfall si dere at dere ikke skal prøve å beregne banen til et prosjektil i høy hastighet hvor dere tar med corioliseffekten i beregningen. Jeg har dårlige erfaringer med det på muntlig eksamen i matematikk på ungdomsskolen :wee:

Si at dere har et rektangulært blomsterbedd hvor dere har både arealet og omkretsen på blomsterbeddet. Så bruker dere disse opplysningene til å lage en likning med to ukjente som dere løser for å finne lengden og bredden til blomsterbeddet.

EDIT: hmm... dere må visst også løse en andregradslikning for å ta den oppgaven jeg foreslo. Kan dere å løse slike?

Endret av Magnus_L
Lenke til kommentar

har muntlig eksamen i samfunnsfag, tema er olje .. hjelp meg

Hjelper fint lite å hijacke tråden til andre. Du kan jo gjøre litt research først på egen hånd, før du spør. Er ganske mye stoff på nettet som du kan prate om. Bare du er litt kreativ og evnt lager en problemstilling vedrørende temaet ditt.

hehe, er ny her, my bad. men om du tror jeg ikke har gjort litt 'research' på egen hånd, tar du feil ;-)

Virker ikke sånn, da hadde du kanskje hatt litt mer informasjon i førsteposten ;-) Nå vet ikke jeg hvilken mattebok dere har, men finnes en del ting man kan ta fra boken :)

Lenke til kommentar

Jeg kan det meste når det kommer til både vedlikehold og nyanlegg av hager, jeg er heller ikke helt borte når det kommer til matte...i hvert fall ikke om det er ungd.skolenivå, men du må nesten fortelle litt mer om hvrdan eksamen er satt opp. Hva er dere egentlig ute etter? Oppgaver som kan knyttes til hagearbeid?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...