genser Skrevet 8. juni 2012 Del Skrevet 8. juni 2012 Men du hevder nå at det er en signifikant forskjell i andelen brukere av de forskjellige versjoner som ikke er på Google Play, noe jeg ikke helt ser hvorfor skulle skje. Det jeg hevder er at det er en sammenheng mellom hyppigheten av en brukers besøk til Play/Market og sannsynligheten for at brukeren har oppgradert operativsystemet til nyeste versjon. Hele poenget mitt er at man må se på feilkilder før man tar statistikk for god fisk. Android har nå blitt så enormt at det befinner seg i mange lommer hvis eier ikke er teknisk kyndig eller bruker mobilen sin utover telefoni. Det er nok en del eiere som aldri har vært innom Play/Market, noen har tilogmed aldri åpnet nettleseren. Disse brukerne er nok heller ikke så ivrige på oppgradering av operativsystem. Derfor er det klart at for de som er kyndige/interesserte nok til å benytte Play/Market også i langt større grad enn de andre oppgraderer mobilen sin til nyeste versjon. Lenke til kommentar
Panzerhansa Skrevet 8. juni 2012 Del Skrevet 8. juni 2012 . Play Store er for eksempel ikke forhåndsinstallert på Android-telefoner i Kina. Som kjent så er ikke Google og Kina gode venner, så hvis en kineser har kjøpt en Android-enhet i Kina, så må den personen roote telefonen og legge inn Play Store selv. litt synd for kinesere er det jo en del av Lenke til kommentar
rammstein123 Skrevet 8. juni 2012 Del Skrevet 8. juni 2012 fuck apple! . android er mye bedre! Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 8. juni 2012 Del Skrevet 8. juni 2012 Skjønner de godt. Apple har en svært god SDK, som gjør applikasjonsutviklingen lettfattelig og oversiktlig. I tillegg trenger de ikke å ta høyde for et x antall forskjellige mobiltelefoner, med forskjellige spesifikasjoner og forskjellige brukergrensesnitt. Det er også mer penger å hente i AppStore og Apple gir alle utviklere mulighet til å lagre applikasjonene på servere hos Apple, mens på Android må en sørge for lagring selv. Google har en lang vei å gå på enkelte områder. 2 Lenke til kommentar
newnick Skrevet 8. juni 2012 Del Skrevet 8. juni 2012 Skjønner de godt. Apple har en svært god SDK, som gjør applikasjonsutviklingen lettfattelig og oversiktlig. I tillegg trenger de ikke å ta høyde for et x antall forskjellige mobiltelefoner, med forskjellige spesifikasjoner og forskjellige brukergrensesnitt. Det er også mer penger å hente i AppStore og Apple gir alle utviklere mulighet til å lagre applikasjonene på servere hos Apple, mens på Android må en sørge for lagring selv. Google har en lang vei å gå på enkelte områder. Kan du dokumentere at det er langt mere penger å hente på appstore enn på play store? Jeg tror rett og slett denne statestikken lyver. Jeg tror rett og slett noen har manipulert resultatet slik at apple fremstår som den mest suksessfylte leverandøren. Hvordan kan vi vite hvilke utviklere som er med i tallene? Nei, dette tror vi ikke på, da det for hver apple kunde går det tre kunder med en android i sin hånd Lenke til kommentar
ovrebekk Skrevet 9. juni 2012 Del Skrevet 9. juni 2012 (endret) At det er mer å tjene på Apple-apps er godt dokumentert. Har folk allerede betalt for en iPhone, hever de vel ikke mange øyenbryn over å bruke mye på apps Fremdeles tjente jo Word Feud-karen rundt hundre tusen daglig på gratisversjonen til Android, så at de tjener så dårlig sliter jeg med å forstå. Det sagt er det tull at utvikling er så mye vanskeligere på Android. Apple har sine fordeler, og Android har sine fordeler (sånn som mye raskere publisering, mulighet for bruk av PC, billigere utviklingslisens, et mer utbredt programmeringsspråk osv). Bruker man de vanlige grafiske elementene i Android så skaleres de automatisk i henhold til størrelsen og oppløsningen på skjermen. Endret 9. juni 2012 av ovrebekk Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 9. juni 2012 Del Skrevet 9. juni 2012 Techcrunch skrev litt om fragmenteringen og hva det innebar for utviklerne: Animoca, a Hong Kong mobile app developer that has seen more than 70 million downloads, says it does quality assurance testing with about 400 Android devices. Again, that’s testing with four hundred different phones and tablets for every app they ship! http://techcrunch.co...oid-looks-like/ Lenke til kommentar
laserlars Skrevet 9. juni 2012 Del Skrevet 9. juni 2012 Fremdeles tjente jo Word Feud-karen rundt hundre tusen daglig på gratisversjonen til Android, så at de tjener så dårlig sliter jeg med å forstå. Det var vel på gratisappen (Android OG iOS), ikke kun til Android ? Bruker man de vanlige grafiske elementene i Android så skaleres de automatisk i henhold til størrelsen og oppløsningen på skjermen. Det gjør det også i iOS Bildet over sier vel også sitt på hvorfor mange utviklere ikke vil gå ned den veien. Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 9. juni 2012 Del Skrevet 9. juni 2012 Når google tjener mye bedre på søk på ios, enn på android så sier det vel seg selv. 1 Lenke til kommentar
The Norwegian Drone Pilot Skrevet 9. juni 2012 Del Skrevet 9. juni 2012 (endret) Når google tjener mye bedre på søk på ios, enn på android så sier det vel seg selv. Kanskje fordi Google lever av søk / søking og ads? Android er gratis og Google har aldri hatt noen planer om å tjene store pengesummer på Android. Mulig det bare er at iOS folket søker mere om ting med iOS siden iOS er mere komplisert å bruke over Android. Endret 9. juni 2012 av Vindicator Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 10. juni 2012 Del Skrevet 10. juni 2012 Når google tjener mye bedre på søk på ios, enn på android så sier det vel seg selv. Kanskje fordi Google lever av søk / søking og ads? Android er gratis og Google har aldri hatt noen planer om å tjene store pengesummer på Android. Mulig det bare er at iOS folket søker mere om ting med iOS siden iOS er mere komplisert å bruke over Android. Gratis? Nei de som ønsker å bruke android på mobilene sine må betale for det. Blant annet til MS. Ja, Google lever av søk og ads. Det er vel det eneste korrekte du har skrevet i innlegget ditt. Google deler inntektene, som kommer av at iOS brukere bruker google's tjenester, med Apple. iOS brukere må rett å slett bare bruke tjenestene oftere. 2 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 11. juni 2012 Del Skrevet 11. juni 2012 Techcrunch skrev litt om fragmenteringen og hva det innebar for utviklerne:Animoca, a Hong Kong mobile app developer that has seen more than 70 million downloads, says it does quality assurance testing with about 400 Android devices. Again, that’s testing with four hundred different phones and tablets for every app they ship! Tror du et hvert program for Windows testes på de titusner av ulike PC-modellene som finnes i verden? Er det Google har gjort for dårlig jobb med å gjøre Android til en universell platform eller utviklerne som ikke utnytter universellheten i Android godt nok? Eller begge deler? Hva må gjøres for å slippe den idiotiske testingen på så mange ulike enheter? På PC har alle større programmer har spesifikasjonskrav for å kunne kjøre. Det samme burde være mulig for telefoner. Det kan også gjøres så enkelt som at utvikleren setter krav til f.eks x antall GHz, kjerner, type, OS-versjon osv og så sier programmet i fra selv hvis det ikke lar seg kjøre på den spesifikke enheten. "Programmet kan ikke installeres på denne enheten fordi det krever minst 1 GB ram og din enhet har bare 0,5 GB". Lenke til kommentar
brune-ha Skrevet 18. juni 2012 Del Skrevet 18. juni 2012 Tror du et hvert program for Windows testes på de titusner av ulike PC-modellene som finnes i verden? Nei, men Animoca tester på flere enn en enhet;-) 1 Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 18. juni 2012 Del Skrevet 18. juni 2012 Animoca gjør det sikkert bare for morro skyld Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg