Vegabond Skrevet 8. juni 2012 Del Skrevet 8. juni 2012 Hei! Må ha ny pc da hk har gått til heden på min 5 år gamle gode pc:) Det jeg driver mest med er jo mozilla firefox og youtube , men sitter også endel med ArtCAM, EdgeCAM og AutoCAD. Prisen jeg ser for meg er mellom 5000,- til 7000,- men helst ikke mere enn 6000,- Kjøpte nylig en SSD disk, så den skal jeg bruke som OS/System disk, og så har jeg en større SATA disk som ikke er så gammel, for lagring. Så det jeg må ha er: HK CPU RAM Skjermkort Kabinett Strømforsyning Da tror jeg ikke at jeg har glemt noe, og har jeg det, så bare spørr! På forhånd takk! Mvh Robert. Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 8. juni 2012 Del Skrevet 8. juni 2012 (endret) Noe slikt: http://prisguide.har...no/liste/132653 koster 6647,- + frakt hos dustinhome Endret 8. juni 2012 av MariusJS Lenke til kommentar
Vegabond Skrevet 9. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2012 Hei! Takk for innlegget Marius. Jeg tittet litt innom Lefdal i dag, og snakket med en hyggelig kar. Han mente jeg greide meg med denne ( http://www.lefdal.com/product/data/stasjonar-pc/ASX3990017/acer-aspire-x3-stasjonar-pc-ax3990-dt-sgkeq-017 ) pc`n... Er den mye dårligere enn den du linket til? og hva er vesentlig dårligere med tanke på pris? Er det nødvendig med den maskinen du linket til med tanke på CAD og CAM? Tenker bare på at jeg liker og kjøpe "kvalitet" og at ting blir bra nok, istede for og kjøpe noe som er greit nok akkurat nå, men ikke for en ny oppdatering av f.eks Edgecam, AutoCAD osv.... Har du/dere noe innspill? Jeg har betalt 10% av den datamaskinen på lefdal, bare fordi at jeg skal sjekke på nett først. Får jo hevet kjøpet om det viser seg at det ikke blir handlet hos de. Mvh Robert. Lenke til kommentar
Jassogitt Skrevet 9. juni 2012 Del Skrevet 9. juni 2012 Er det nødvendig med den maskinen du linket til med tanke på CAD og CAM?Maskinen du linket til har et skjermkort med 48 CUDA-kjerner, mens den til MariusJS har 384 av dem. Om softwaren støtter CUDA (og om du har bruk for CUDA) så er MariusJS sitt forslag et mye bedre valg. Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 9. juni 2012 Del Skrevet 9. juni 2012 (endret) Alle programmene som blir brukt har støtte for OpenGL, så ser ikke poenget med CUDA da? Ken vel like godt bruke ett AMD kort. uansett så har PCen MariusJS satt opp dobbelt så mye regnekraft i prosessoren, og en god del mer i grafikkortet også. Ville dog passet på å skaffe meg en bedre PSU, du har jo penga til å ikke trenge å ta fra nederste hylle. Se etter PSUer laget av Seasonic, Corsair, NZXT og XFX. Samme med hovedkort, det er også fra nederste hylle, og det er ikke noe poeng å gå for en K CPU når hovedkortet ikke kan overklokke den. Endret 9. juni 2012 av Olestokk Lenke til kommentar
Vegabond Skrevet 9. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2012 Ok, men kan du da sette sammen en pc for meg fra f.eks komplett.no ( har handlet der en del før, så jeg synes det er kjekt og handle alt fra samme sted ). Jeg har falt litt bort ifra pc. Kunne dette ganske bra for ti år siden, men har falt av lasset de siste årene Takk for hjelpen Mvh Robert. Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 9. juni 2012 Del Skrevet 9. juni 2012 Bildet er fra Dustin.no, pass på at det er 2 stk. av de samme minnebrikkesettene. Hvis det ble litt mye kan du jo ta bort CPU kjøleren, kabinettet er støydempet uansett. Hvis du vil ha det enda litt lengre ned i Pris kan du endre skjermkort til Gigabyte GTX 560 Ti. Lenke til kommentar
Jassogitt Skrevet 9. juni 2012 Del Skrevet 9. juni 2012 (endret) Alle programmene som blir brukt har støtte for OpenGL, så ser ikke poenget med CUDA da? Ken vel like godt bruke ett AMD kort.OpenGL og CUDA er to vidt forskjellige ting. Eller er det OpenCL du tenker på? Endret 9. juni 2012 av Jassogitt Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 9. juni 2012 Del Skrevet 9. juni 2012 Joa, mener OpenCL, blander dem ofte. Lenke til kommentar
Vegabond Skrevet 18. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2012 Hei igjen Da fikk jeg fikset den gamle pc`n min, men når jeg skulle sette inn SSD disken som jeg kjøpte for en liten stund siden så måtte jeg ta ut rammen og sette den inn igjen. Hk og resten av maskinen forøvrig er 5 år gammelt, og etter det jeg ser, så støtter ikke dette HK, en Agility 3 SSD disk... Bestemmer meg da for og oppdatere hele skiten Er det noe som jeg burde skifte litt på ? , eller er det bare og gå for løsningen ifra "Olestokk" på Dustin.no ? Mvh Robert. Lenke til kommentar
Vegabond Skrevet 18. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2012 (endret) Og hva er forskjellen på disse to, tenker da på at det ene er litt dyrere, men de har det på lager. http://www.dustinhom...hProvider_dacsa http://www.dustinhom...hProvider_dacsa Ser også ut som at prisene på enkelte ting er dyrere nå enn når han la den ut Mvh Robert. Endret 18. juni 2012 av Vegabond Lenke til kommentar
Vegabond Skrevet 18. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2012 (endret) Ble mye sp.mål her nå, men kan jeg fortsatt bruke mine gamle nettverkskort osv? med tanke på at det meste ser ut til og være PCI E på HK... Har satt sammen en pakke under som dere ser, kan dette være et bra alternativ? Pakken er så og si den samme, men byttet ut kabinett og PSU med en pakke som ble billigere istede. Mvh Robert. Endret 18. juni 2012 av Vegabond Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 18. juni 2012 Del Skrevet 18. juni 2012 Trenger du to antistatiske armbånd? du trenger egentlig ikke ha ett i det hele tatt. Kjølepasta følger med alle CPU kjølere. Lag en sammenligningsliste mellom disse produktene: http://www.asus.no/Motherboards/Intel_Socket_1155/P8Z77M/ http://www.asus.no/Motherboards/Intel_Socket_1155/P8Z77M_PRO/ Lenke til kommentar
Vegabond Skrevet 18. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2012 (endret) Trenger ikke to nei så det etterpå at det hadde lurt seg med en. Jeg har aldri brukt det før, men tenkte at det ikke kostet så mye, så da kunne jeg jo bruke det. Hvorfor trenger jeg det ikke? fordi jeg tar borti kabinettet hvert 3 sekund når jeg mekker der? Kan kanskje kjøpe 4 stk da.. En på hver arm, og en på hver fot Mvh Robert. Endret 18. juni 2012 av Vegabond Lenke til kommentar
Vegabond Skrevet 16. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2013 Hei igjen! Har brukt denne pcen siden juli 2012 og må si jeg er strålende fornøyd Litt liten system disk (120gb SSD) Nå har en kompis av meg bestemt seg for å kjøpe ny. Han driver også med litt CAD osv. Hvilket pc oppsett anbefales det nå? Takker for stor hjelp sist, og håper på et like bra ett nå Mvh Robert. Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 16. desember 2013 Del Skrevet 16. desember 2013 Hei igjen! Har brukt denne pcen siden juli 2012 og må si jeg er strålende fornøyd Litt liten system disk (120gb SSD) Nå har en kompis av meg bestemt seg for å kjøpe ny. Han driver også med litt CAD osv. Hvilket pc oppsett anbefales det nå? Takker for stor hjelp sist, og håper på et like bra ett nå Mvh Robert. Budsjett? Lenke til kommentar
Vegabond Skrevet 17. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2013 Sorry, glemte å skrive det. Det er snakk om rundt 7000,- Bare husk at det er snakk om en CAD maskin, og et spillskjermkort til 4000,- kan funke dårligere enn et CAD kort til 1000,- Mvh Robert Lenke til kommentar
Vegabond Skrevet 20. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2013 Babompibomp! Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 20. desember 2013 Del Skrevet 20. desember 2013 (endret) https://prisguiden.no/liste/132680 Bytt ut GPU feks: https://prisguiden.no/produkt/amd-firepro-v3900-1gb-155797 Evnt. Billigere SSD og kabinett Endret 20. desember 2013 av MariusJS 1 Lenke til kommentar
Vegabond Skrevet 21. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2013 Takker for den, men det kortet du linker til er vel dyrere enn det i pakken?Synes skjermkortet ser "billig" ut, men det er kanskje ikke prisen som teller når det er snakk om cad? Mvh Robert. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå