Okeblol Skrevet 29. august 2003 Del Skrevet 29. august 2003 Endelig har pcn kommet ! i den anledning ser jeg hvilken fatal tabbe jeg har gjort ved valge om å sette sammen alt selv ( ) det første problemet jeg kom til var, etter at ram, prosesor og vifte (forresten, skal vifta kobles til "sysfan1" eller "cpufan1"?) er i hk står det " do not forgetto set the correct bus frequency and multiple for your prosessor" hva i allverden ? Lenke til kommentar
Noxious Skrevet 29. august 2003 Del Skrevet 29. august 2003 skal vifta kobles til "sysfan1" eller "cpufan1"? Prosessor vifta skal kobles til cpufan1. do not forgetto set the correct bus frequency and multiple for your prosessor Dette har jeg ikke opplevd før, men en kompis av meg opplevde noe lignende. Etter at han hadde satt sammen PC'n sin og starta den fikk vi en feilmelding i BIOS om at frekvensen ikke stemte mellom prosessor, minne og hovedkort. Feilen var at hovedkortet hans støttet bare DDR333, og han hadde montert en DDR400 brikke. Du er helt sikker på at hardwaren du har montert støtter hverandre? Forresten, sjekk at alt som har med prosessoren å gjøre blir valgt automatisk i BIOS. Lenke til kommentar
C0bra Skrevet 29. august 2003 Del Skrevet 29. august 2003 Cpu vifta skal kobles til cpufan1, når det gjelder det andre så er det bare at du skal stille multiplyeren og fsb riktig..( det er ikke alle hk som gjør dette selv) Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 29. august 2003 Del Skrevet 29. august 2003 Hva slags prosessor er det du har da? Lenke til kommentar
Noxious Skrevet 29. august 2003 Del Skrevet 29. august 2003 når det gjelder det andre så er det bare at du skal stille multiplyeren og fsb riktig..( det er ikke alle hk som gjør dette selv) Trodde alle nye hovedkort gjorde dette selv jeg? Lenke til kommentar
C0bra Skrevet 29. august 2003 Del Skrevet 29. august 2003 når det gjelder det andre så er det bare at du skal stille multiplyeren og fsb riktig..( det er ikke alle hk som gjør dette selv) Trodde alle nye hovedkort gjorde dette selv jeg? Nei, det er enkelte AMD hk som ikke stiller fsb selv... Lenke til kommentar
Xvani Skrevet 29. august 2003 Del Skrevet 29. august 2003 er i hk står det " do not forgetto set the correct bus frequency and multiple for your prosessor" hva i allverden ? Det er helt sikkert en "safety sak" som alltid setter BIOS til 100fsb, slik at ingenting går i stykker (alle komponenter som støtter DDR støtter også 100mhz fsb) Slik var det også med mitt KT3 Ultra2. (og når jeg resetter BIOS får jeg samme FSB igjen) Kanskje det samme med multiplier? Bare å sette opp FSB til den verdien som skal stå (i mitt tilfelle 133mhz, fordi jeg har en CPU som skal operere på 133mhz DDR. (den gjør ikke det ) Du kan gjerne sette den et par mhz over, dette kalles overklokking (les guider på overklokking.no) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå