snowduude Skrevet 8. juni 2012 Del Skrevet 8. juni 2012 Jeg spurte en bekjent som driver et lakkverksted om han kunne være så snill å lakkere taket på bilen min - svart. Jeg la en fargepalett i førersetet og merket av hvilken farge jeg skulle ha, knall gul... da bilen var klar for avhenting. var taket ferdig lakkert, men det var ikke gult, det var svart! Jeg trodde jo selvsagt han hadde forstått at jeg mente jeg ville ha taket lakkert uten å måtte betale moms, altså svart, slik jeg har fått det tidligere hos samme kjekkas. Nå er vi litt på skeiv fot da jeg prøver å kreve ham for feilen, ved å få omgjort hele jobben til å gjelde gul lakk, mens han mener det er min feil for å ha vært upresis i kommunikasjonen. Hvem har rett her, egentlig? 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg PROuser Skrevet 8. juni 2012 Populært innlegg Del Skrevet 8. juni 2012 Din feil! Han gjorde som du sa! Hvis du hadde spesifisert grundig i samtalen at det skulle være gult, hadde det vært enklere for han. 13 Lenke til kommentar
SanderDoorn Skrevet 8. juni 2012 Del Skrevet 8. juni 2012 Noe uklart, først sa du at du ville ha taket svart. Ved levering la du en fargepalett avmerket med gult? Spesifiserte du det ikke mer at det var gult du ville ha? Vil du fortsatt ha kompisen din, lar du dette være. Hadde jeg vært kompisen din, ville jeg sendt full regning for arbeidet og lakk på vanlig vis med moms. SÅ hadde jeg vurdert å lakkere det gult på reklamasjon, og sannsynligvis aldri hjulpet deg igjen... Mulig jeg har misforstått litt men 1 Lenke til kommentar
Psykake Skrevet 8. juni 2012 Del Skrevet 8. juni 2012 Ingen har rett fordi dette har ikke skjedd. 3 Lenke til kommentar
Greddi Skrevet 9. juni 2012 Del Skrevet 9. juni 2012 Erm, du spurte jo om han kunne lakkere taket svart? og da fikk du en svart tak? Hva er problemet? Skulle han ta hintet at du ville ha gul tak ved å se en krysset ut farge, når du ikke har sagt til ham han skulle lakkere den fargen? Lenke til kommentar
snowduude Skrevet 9. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2012 Ingen har rett fordi dette har ikke skjedd. En så frekk påstand burde egentlig ikke ha fått noe svar. Erm, du spurte jo om han kunne lakkere taket svart? og da fikk du en svart tak? Hva er problemet? Nei, jeg ba om å få taket lakkert uten moms, altså å få arbeidet svart! Dette avtalte vi på en hurtig og "tilshørelatende" grei måte, men da dette var et innfall som jeg da måtte få avtalt fortest mulig kom det på et tidspunkt han var på jobb og ikke var særlig tilgjengelig, så jeg bestemte meg for å bare få bekreftet at jeg får det svart, og så hive fargekoden inn i bilen og fortelle ham ønsket farge slik... Da ville jeg være sikret at han ikke tok feil farge, trodde jeg. Sa jo i resepsjonen da jeg leverte bilen samme formiddag at jeg viste til avtale med duden, og at han bak disken måtte videreformidle at fargen taket skulle ha var å finne i førersetet på paletten. Alt en skal gjennom i livets harde skole? Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 9. juni 2012 Del Skrevet 9. juni 2012 Kommunikasjons svikt og du har desverre driti deg ut... Jeg tviler på en mekaniker/lakkerer kan gjøre en så brutal feil og det eneste jeg ser som er unormalt her, og denne svinger det ordentelig av, er at du har levert bilen i resepsjon, for og så be om svart(privat) arbeid, wtf... er du helt idiot.. Seriøst.. Kjenner jeg blir forbanna og ville nok gjort det samme selv for å redde mitt eget skinn... 1 Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 9. juni 2012 Del Skrevet 9. juni 2012 Sorry, men kjenner jeg blir provosert... Det er et fornuftig svar i denne tråden, og det er "neptjune" sitt... Også ser jeg svaret ditt... Og lurer på hva i helvette du driver med?? Hold nå kjeft og bruk huet din fjott! 1 Lenke til kommentar
Timster Skrevet 9. juni 2012 Del Skrevet 9. juni 2012 (endret) Er bilen svart eller gul i utgangspunktet? Og btw, det er ikke lov å kjøpe slike tjenester svart. Endret 9. juni 2012 av Timster Lenke til kommentar
snowduude Skrevet 10. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2012 (endret) den i skranken kjenner jeg like godt som duden som lakkerer, de to bor jo under samme tak, så det var intet problem å fortelle om avtalen jeg laget med ham. Bilen er sølv i utgangspunktet... taket skulle altså bli gult, men det ble det ikke. Endret 10. juni 2012 av snowduude Lenke til kommentar
ChristR Skrevet 12. juni 2012 Del Skrevet 12. juni 2012 (endret) Bilen er sølv i utgangspunktet... taket skulle altså bli gult, men det ble det ikke. Han gjorde deg en tjeneste. Gi ham mer penger. Endret 12. juni 2012 av ChristR 2 Lenke til kommentar
LordArild Skrevet 12. juni 2012 Del Skrevet 12. juni 2012 Altså, du spør om han kan lakkere taket ditt svart. Du skal ikke se bort i fra at det har gått en liten F i ham, og tatt det bokstavelig. Sier du svart, er det selvfølgelig fargen du mener, ikke skattefritt Svart arbeid er ganske umoralsk i mine øyne, spesielt organisert.. Lenke til kommentar
snowduude Skrevet 12. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2012 Hadde jeg ment svart, så hadde jeg sagt sort... ber jeg om å få en lakkeringsjobb svart, så mener jeg da momsfritt. Easy like shit, no? Lenke til kommentar
xibriz Skrevet 12. juni 2012 Del Skrevet 12. juni 2012 Måtte lese teksten 2 ganger for å skjønne problemet Så da vil jeg anta at du har vært upresis. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå