Gå til innhold

[Løst] Problember med lydkort!


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg har noen problemer med å få lyd på min PC. På mitt headsett (G35) får jeg kun lyd på venstre side, det skjer det samme om jeg kobler inn et annet headsett. Så jeg kjøpte med et nytt lydkort (Soundblaster Audigy). Jeg satte inn kortet, startet opp maskinen og innstalerte alt som ble anbefalt. Når jeg restartet maskinen manglet jeg FORTSATT lyd på høyreside. Jeg har gått inn i BIOS og deaktivert lydkortet som sitter på hovedkortet.

 

Jeg har også sjekket om volumet er skrudd opp på begge sider (Balanse i volum innstillinger), kontakten sitter skikkelig i og headsettet er nytt og det er ingen skader på det eller ledningen. Så nå trenger jeg hjelp, jeg har brukt en god del tid og penger på å skaffe lyden tilbake uten hell. Er det noen som vet hva som er galt, og som kan fortelle meg steg for steg hvordan jeg fikser dette problemet.

 

På forhånd takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er ikke Logitech G35 et USB headset?

Hvis det er tilfellet, har lydkortet ditt ingen innvirkning paa headsettet.

Et USB headset er i praksis sitt eget lydkort, altsaa ligger feilen mest sannsynlig i G35'en eller dets drivere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er ikke Logitech G35 et USB headset?

Hvis det er tilfellet, har lydkortet ditt ingen innvirkning paa headsettet.

Et USB headset er i praksis sitt eget lydkort, altsaa ligger feilen mest sannsynlig i G35'en eller dets drivere.

 

Wooow, nå føler jeg meg ekstremt dum -_- Takk for svaret, skal prøve å oppdatere driveren til headsettet ^^,

Lenke til kommentar

Jeg tok ut headsettet og testet det nye lydkortet med noen ørepropper jeg hadde liggende, kjempe god lyd i begge ørene. Jeg har gjort alt dette med å sjekke om det er riktig lydenhet etc. Prøvde å ta ut lydkortet, fikk fortsatt ikke lyd i G35's høyre side. Konkluderer med at G35 er en defekt vare og sender den i retur. Med mindre noen har peiling på noe annet som kan være galt. For jeg veit ikke om flere ting å sjekke.

 

Takk for hjelpen :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...