Hveding Skrevet 7. juni 2012 Del Skrevet 7. juni 2012 (endret) Hvor bra er denne prosessoren egentlig ? http://prisguide.har...-fx-8150-151719 Er det noe å invistere i, eller vil et Intel oppsett være best ? Jeg er ute etter en billig løsning å trenger prosessor, hovedkort og ram. Plan er å kjøpe denne: http://www.mpx.no/k/ki.aspx?sku=660227 Men hvor bra er denne AMD prosessoren sammenlignet med denne Intel ? Har sett at AMD oppsett er som oftest billigere (ihvertfall prosessorene), men får jeg ytelse nok ? Nå er jeg ikke den person som har bruk før 8 kjerner, men er den på nivå med nevnt Intel prosessor, så går vel kjøpet over til AMD. Mvh Patrick. Endret 7. juni 2012 av Hveding Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 7. juni 2012 Del Skrevet 7. juni 2012 Det kommer an på hva du skal bruke den til. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 7. juni 2012 Del Skrevet 7. juni 2012 (endret) På virtuelle klienter (Vmware) og videoredigering er AMD forhåndvis god. Men på spilling er bulldozeren omtrent som i3. Så jeg ville ventet til neste bulldozer (Piledriver) eller Phenom II X8 3020 forhåpentligvis gir bedre ytelse per kjerne eller gått for ivybride og overklokket en del. De eldre Phenom II X4 980 og Phenom II X6 1100T er fremdeles de prosessorene som er best invistering med tanke på ytelse per kjerne, så hadde AMD klart å fått doblet Phenom II X4 980 så begynner vi å nærme oss noe som kan gi konkuranse mot intel igjen med under 130 watt effektbruk. Endret 7. juni 2012 av LMH1 Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 7. juni 2012 Del Skrevet 7. juni 2012 Men på spilling er bulldozeren omtrent som i3. i3en er jo langt foran FX 8150 i spill 2 Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 7. juni 2012 Del Skrevet 7. juni 2012 Jeg har en mediaserver med FX8120 som er en erstatning for en Phenom II X6 1055T med defekt minnekontroller - jevnt over yter FX8120 litt dårligere, det sier alt. Man skal lete med lys og lykte samt dra enkelttester ut av sammenhengen for å finne fordeler med AMD FX. Sammenlignet med Intel SB/IB i7 for ikke snakke om lga2011 blir det bare komisk. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 7. juni 2012 Del Skrevet 7. juni 2012 AMD Trinity A10-5800K vil antakelig ikke være langt unna i5 2500, men man må vel overklokke noe. Men det positive brikken for skjermkortet er bedre en ivybride sitt intel 4000 serien. Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 7. juni 2012 Del Skrevet 7. juni 2012 AMD Trinity A10-5800K vil antakelig ikke være langt unna i5 2500, men man må vel overklokke noe. Men det positive brikken for skjermkortet er bedre en ivybride sitt intel 4000 serien. Bulldozer arkitekturen ligger vel 35% bak Sandy Bridge hvis jeg ikke husker feil (lenge siden dette var under diskusjon). AMD har vel "lovet" 10-15% økning i ytelse pr. generasjon. Det vil nok ta noen år. Lenke til kommentar
G-S Skrevet 8. juni 2012 Del Skrevet 8. juni 2012 AMD har dessverre ingenting på markedet for øyeblikket som kan konkurrere med i5-3570k, uannsett pris. I det øvre ytelses-skiktet, så er Intel helt dominerende. Forhåpentligvis endrer dette seg etterhvert, men slik det ser ut nå, så er det ikke mye å velge i. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå