Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Kona er utro!

Anbefalte innlegg

Det er vanligvis en grunn til at noen er utro... og det som er viktig her, er å finne den.

Før man finner årsaken, greier man ikke å rette feilen.

Det DU må spørre deg selv om, er om du er i stand til å tillgi og stole på kona di igjen, for det MÅ du gjøre for at forholdet skal ha noen mulighet for å fungere i fremtiden.

Om du ikke med hånden på hjertet kan si at det kan du gjøre, så er det lite hensiktsmessig å fortsette i forholdet, siden det vil ligge som en stein i skoen å gnage, det vil dukke opp fks. i forbindelse med fremtidige krangler.

Tilslutt vil det drepe forholdet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For meg er det ganske utrolig at en ungdom som meg på 18 skal måtte godkjennes for å komme med et ganske grunnleggende tips: å snakke

For å forhåpentligvis lukke munnen din kan jeg berolige deg med at jeg har kjent utroskap nært på kroppen ved min kjæreste som var utro med bestekompisen min.

Gratulerer med dagen da du skrev at du var 17 igår.

Forøvrig har jeg ikke så veldig mange kommentarer da alderen din er tilstrekkelig til å avfeie det du sier.

Men du kan jo si litt om hvordan du og kjæresten din løste det hele ved å snakke.

Hva angår folk som er gift, vil det i en såpass alvorlig sak være hensiktsmessig å gjøre seg opp en mening om hvor man står og hvor man vil, FØR man går inn i en samtale.

Ellers kan det fort bli til at man bare snakker om følelsene sine, at man hisser seg opp, og at begge parter sier ting som man etterpå angrer på, men har vanskelig for å trekke tilbake.

Lenke til kommentar

Da var det langt enklere å sette seg ned og enkelt og kort forklare at jeg ikke lenger ønsket noe mer med henne å gjøre.

Så du er nå 18 år gammel og ditt råd om å prate isammen baserer seg på at... fordi dere pratet isammen så klarte du å finne ut av at forholdet var slutt.

Det tror jeg egentlig er en ganske åpenbar konklusjon i slike situasjoner, det som kan være mindre åpenbart er hvilke grunner som kan tenkes å finnes for å komme til konklusjonen at forholdet ikke NØDVENDIGVIS er slutt.

Det er som kjent vanskelig å se seg selv fra andre mennesker sitt perspektiv, og forstå seg selv og hvorfor man oppfører seg slik som man gjør og også hvilke feil man selv gjør.

Om man faktisk ønsker å vurdere å berge et forhold, så krever det litt ydmykhet fra ens egen side, og litt hjelp til å se et større bilde enn det man kommer frem til selv.

Om ikke annet, så kan man være taktisk nok til både konkludere med at forholdet er slutt, men samtidig også slu nok til å ta inn over seg at muligheten for at man selv har gjort noe feil kan være til stede, og det ønsker man ikke å gjenta i et eventuelt nytt forhold.

Og her har man da en gylden mulighet til å få belyst hva man selv eventuelt har gjort feil, og kan da faktisk late som om man oppriktig ønsker å redde forholdet, og bruke dama til å utlevere slike tips om hva man kan gjøre bedre for at et nytt forhold med ei bedre dame ikke går galt det også.

Lenke til kommentar

Du skader kun din egen kredibilitet med den hersketeknikken du bruker DetFinnes.

Det jeg ønsker at du gjør nå, er å spørre deg selv: Hvorfor valgte jeg å si dette i tråden, i og med at det har ingenting med emnet å gjøre og det allerede har blitt gitt uttrykk for at man ikke ønsker at ting skal handle om meg, istedenfor å ta det på PM?

Når du har kommet frem til et svar på det, så tror jeg du faktisk har forstått ganske mye.

Lenke til kommentar

Og svaret jeg kommer frem til er: Fordi du ikke har gode nok argumenter og må derved ty til angrep på person for å styrke din sak/svekke hans. Ergo, det skader din kredibilitet.

Endret av Vizla
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hei jeg fant ut at kona mi er utro med en gammel venn av meg, skal jeg dumpe dama eller hva burde jeg ? hva ville dere gjort? vi har ikke enda barn eller noe kanskje det er nyttig info .. TIPS????? Anonym poster: d91079b43be0155f90660c7ff73bdb66

hahaha, kona er utro..

Er ho stygg så dump ho...

Lenke til kommentar

Jeg ville droppa dama. Og som de andre sier, glem vennen din.

Du kommer nok til å ha det jævlig tungt og sånn etter du har dumpa henne, men etter du har gjort det skjønner du nok at det er det beste for deg selv om du sikkert vil gjøre alt for å få henne tilbake, eller ikke droppe hu. For uansett hvor mange grunner det er for å droppe hu finnes det alltid en spesiell grunn for å beholde henne.

Lenke til kommentar

Hold dere til tråden!<br>Persondiskusjoner vil bli ryddet opp i etter hvert og den / de som ikke greier å holde seg til rettningslinjene vil føle moderatorenes VREDE!

-Veileder off.

Til ts :

Det beste rådet ble gitt tidlig i tråden, ta en prat med kona og ikke minst , ikke få panikk.
Utroskap trenger ikke å ødelegge et forhold og kan i noen tilfeller være med på å styrke det så lenge begge to blir klar over hvorfor det har gått så langt og hva som var årsaken til det.
Så får man finne ut om begge to kan greie å leve med det og om man kan styrke forholdet videre.
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...