Gå til innhold

BK: Gult hode på rød stein

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nydelig av krageøglen :) jeg synes versjon 1 er best, du får med hele dyret..øgler er greie i portrett, men å ta bilde av nesten hele amfibiet uten hale, er sjelden vellykket etter min mening..synes du har gjort en fremragende jobb .

Kanskje burde fokuset ligget ennå mer på øyet..litt uskarpt, men bare pirk for helheten .

Endret av TerjeSolheim
Lenke til kommentar

Tusen takk for kommentar. Har lagt opp en 3dje versjon der jeg kutter mest på venstre side. Ble det bedre? For meg er det litt rart når "rumpen" kommer nær bildekanten.

Mye bedre;)

Tok meg den frihet og gjøre en versjon også.Forandret litt på halen,skarpet hode/øye og fjernet små detaljer i bildet som strå,og hvite flekker.

Endret av Jan Erik Engan
Lenke til kommentar

Tusen takk for hyggelige og positive kommentarer!

Jeg ser jeg sliter litt med å få korrekt fokus. Det er ikke helt der jeg vil det skal være.Jeg prøver å gjøre det nøyaktig

Takk for jobben du har gjort, Jan Erik! Setter stor pris på at du tok deg tid til det :) Ser det ble bedre, selv om jeg ikke synes jpg bildet tålte oppskarpingen av hodet (øyet)?

Fjerning av ting på bildet er ikke noe jeg har drevet på med. Ser det er betydelig potensiale der. Dette er vel ikke noe jeg kan gjøre i LR4. Bruker du CS? Uansett; dyktig gjort. Jeg vet rett og slett ikke hvordan man gjør det.

Endret av PerUlv69
Lenke til kommentar

Tusen takk for hyggelige og positive kommentarer!Jeg ser jeg sliter litt med å få korrekt fokus. Det er ikke helt der jeg vil det skal være.Jeg prøver å gjøre det nøyaktigTakk for jobben du har gjort, Jan Erik! Setter stor pris på at du tok deg tid til det :) Ser det ble bedre, selv om jeg ikke synes jpg bildet tålte oppskarpingen av hodet (øyet)?Fjerning av ting på bildet er ikke noe jeg har drevet på med. Ser det er betydelig potensiale der. Dette er vel ikke noe jeg kan gjøre i LR4. Bruker du CS? Uansett; dyktig gjort. Jeg vet rett og slett ikke hvordan man gjør det.

Bruker cs ja..bak verktøyet i verktøykassen finner du blur tool..der ligger også sharpen tool..i elements også.Men var kanskje litt hard på den.Ting jeg har fjernt i bildet,bruker jeg spot healing brush tool på.Bare å holde museknappen nede å dra over det du vil fjerne og bakgrunnen vil vises..ikke så lurt å bruke dette verktøyet på virkelig store ting som skal vekk i ett bilde.Legger ved 2 video'r;)

http://www.peachpit....7a-f9be66a066db

http://www.youtube.com/watch?v=X58evj9A8lg

Endret av Jan Erik Engan
Lenke til kommentar

Nydelig - liker veldig godt versjonen hvor hele halen er med. Liker også godt jobben Jan Erik har gjort, men personlig ville jeg ikke gjort noen endringer ved halen - sånt blir ofte smak og behag. :)

Hvis du skal investere i noe redigeringsprogram ut over Lightroom må jeg bare si en kommer veldig langt med Elements. Elements koster veldig mye mindre enn hva CS koster og jeg har inntrykk av at de færreste savner noe verktøy i Elements, men det kommer selvsagt an på hvor dreven man er og hvor mye man vil gjøre ut av det med redigering. ;)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...