Redaksjonen. Skrevet 7. juni 2012 Del Skrevet 7. juni 2012 Asustor kan bli en ny stjerne på NAS-himmelen. Nå kjemper Asus mot Qnap og Synology 1 Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 7. juni 2012 Del Skrevet 7. juni 2012 Høres ikke værst ut det... Grensesnittet er kanskje ikke så ulikt Synology's DSM? I funksjonalitet hvert fall? Lenke til kommentar
gwh Skrevet 7. juni 2012 Del Skrevet 7. juni 2012 Hmm, mangler bare spotify og netflix app... spørsmålet er hvordan den føler seg rundt mine rippede BR filmer på 25gb +- Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 7. juni 2012 Del Skrevet 7. juni 2012 Hvordan vet du de mangler? http://www.asustor.com/adm Ser bra ut det der. Boksene ser jo også fete ut, i den grad det spiller noe rolle. Lenke til kommentar
ThaBear Skrevet 7. juni 2012 Del Skrevet 7. juni 2012 Dette er en god nyhet for forbrukerene, sjølv håper eg på en liten priskrig på nas fronten da desse er veldig dyre når det kommer til antal brønner, 6-8 brønner er jo svindyrt etter min mening. Om de støtter spotify eller ikkje, har ikkje de aller fleste som har et nas et mediacenter`/ htpc? (de som skal se film fra nas*) Gleder meg til lanseringen, og ikkje minst å se kva asus(asustor) klarer å få til! Lenke til kommentar
Anonym342r234erf342ewt4gawrewerfg Skrevet 7. juni 2012 Del Skrevet 7. juni 2012 pris? Ville denne være godt egnet for backup av bilder, samt. streaming av videoer / filmer? opp til 1080p? er det mulig å ha denne til å laste ned torrents? Hvilket os vil denne NAS'en kjøre? Lenke til kommentar
thelomen Skrevet 8. juni 2012 Del Skrevet 8. juni 2012 Håper på gode hot-swap muligheter, speiling og dynamiske volum så vi kan få like enkel administrering som hos Drobo (= ingen). Ytelsen på drobo er dårlig dessverre... Lenke til kommentar
E_B84 Skrevet 8. juni 2012 Del Skrevet 8. juni 2012 Så virkelig spennende ut, og siden dette er datterselskap av Asus så går jeg ut ifra at komponenter også er av prima vare! Veldig positivt at den har to gigabit innganger for nettverk, men hva brukes det til? Er det for å få større båndbredde dersom flere enheter streamer fra NAS'en samtidig? Lenke til kommentar
Dal Skrevet 8. juni 2012 Del Skrevet 8. juni 2012 Er det ingen av disse boksene som støtter SMB2, som Windows7 og Windows Server 2008 har hatt fra starten? Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 8. juni 2012 Del Skrevet 8. juni 2012 Blir spennende å se om denne kan ta seg opp i kampen mot de veletablerte. Da tror jeg nok at pris er ganske viktig, for som det blir fremstilt her er ikke dette noe nytt og unikt i forhold til det som finnes allerede. Om de støtter spotify eller ikkje, har ikkje de aller fleste som har et nas et mediacenter`/ htpc? (de som skal se film fra nas*) Gleder meg til lanseringen, og ikkje minst å se kva asus(asustor) klarer å få til! Streamer direkte fra NAS til TV og annet veit du. pris? Ville denne være godt egnet for backup av bilder, samt. streaming av videoer / filmer? opp til 1080p? er det mulig å ha denne til å laste ned torrents? Hvilket os vil denne NAS'en kjøre? Ja, dagens NAS er mye mer enn bare lagring. Disse kan kjøre en drøss med servertjenester, hoste virtuelle maskiner, fungere som mediaserver(e). Hvis du leser artikkelen så ser du at den skal kjøre ADM (Asustor Data Master). Du kan jo få en idé om funksjonaliteten ved å se på hva Qnap og Synology tilbyr. 1 Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 8. juni 2012 Del Skrevet 8. juni 2012 Veldig positivt at den har to gigabit innganger for nettverk, men hva brukes det til? Er det for å få større båndbredde dersom flere enheter streamer fra NAS'en samtidig? Fra Asustor: Link Aggregation: Supports 802.3ad and Six Other Modes for Load Balancing and/or Network Failover Lenke til kommentar
E_B84 Skrevet 8. juni 2012 Del Skrevet 8. juni 2012 Veldig positivt at den har to gigabit innganger for nettverk, men hva brukes det til?Er det for å få større båndbredde dersom flere enheter streamer fra NAS'en samtidig?Fra Asustor:Link Aggregation: Supports 802.3ad and Six Other Modes for Load Balancing and/or Network Failover Takker for svar! Kan andre se noen begrensning på maks 2TB-disker på denne? Prøvd å lese selv i specs, men står ingenting der om at den ikke støtter visse størrelser.. Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 8. juni 2012 Del Skrevet 8. juni 2012 De støtter helt sikkert 3TB disker. Lenke til kommentar
Anonym342r234erf342ewt4gawrewerfg Skrevet 24. juli 2012 Del Skrevet 24. juli 2012 Blir spennende å se om denne kan ta seg opp i kampen mot de veletablerte. Da tror jeg nok at pris er ganske viktig, for som det blir fremstilt her er ikke dette noe nytt og unikt i forhold til det som finnes allerede. Om de støtter spotify eller ikkje, har ikkje de aller fleste som har et nas et mediacenter`/ htpc? (de som skal se film fra nas*) Gleder meg til lanseringen, og ikkje minst å se kva asus(asustor) klarer å få til! Streamer direkte fra NAS til TV og annet veit du. pris? Ville denne være godt egnet for backup av bilder, samt. streaming av videoer / filmer? opp til 1080p? er det mulig å ha denne til å laste ned torrents? Hvilket os vil denne NAS'en kjøre? Ja, dagens NAS er mye mer enn bare lagring. Disse kan kjøre en drøss med servertjenester, hoste virtuelle maskiner, fungere som mediaserver(e). Hvis du leser artikkelen så ser du at den skal kjøre ADM (Asustor Data Master). Du kan jo få en idé om funksjonaliteten ved å se på hva Qnap og Synology tilbyr. Takker og bukker Lenke til kommentar
alfi Skrevet 24. april 2013 Del Skrevet 24. april 2013 Noen som vet om det er cinavia protection i hdmi kontakten noe som vil gjøre den ubrukelig til å spille av backuper av mine kjøpte blueray filmer? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå