Gå til innhold

Skal du ha War of the Roses?  

23 stemmer

1. 1. Skal du ha War of the Roses?

• Ja, uten tvil!
      16
    • Vet ikke helt enda
      6
    • Nei, det ser dårlig ut
      1

Anbefalte innlegg

standard_WaroftheRoses_logo.jpg

Noen gang tenkt på hvorfor vi ikke har et ordentlig online PvP-spill satt til middelalderen? Nå har dette endelig blitt en realitet, og konseptet har tatt form i spillet War of the Roses, som av mange beskrives som Battlefield satt til middelalderen.

War of the Roses fokuserer i stor grad på realisme blandet med stein-saks-papir-prinsippet. Bærer du en tung rusting, vil du tåle mye, men være mindre bevegelig. Har du i tillegg et sverd, vil du være kongen av nærkamp, men kanskje slite med fiender som angriper fra lengre hold med spyd eller armbrøst. Også kampsystemet er skapt i realismens ånd, hvor du virkelig skal føle deg som en ridder fra 1450. Her er det ikke snakk om vifting med sverd som om de var laget av papp, og rustninger som veier like mye som silke. Allikevel skal det være balansert sånn at det ikke går utover gleden.

Spillet har videre et stort fokus på customization, hvor du kan skreddersy alt fra klasser til spillmoduser og maps. Du kan benytte deg av alt fra sverd og tunge rustninger, til bue og lettere filler. I tillegg skal det være tonnevis av perks og og annet snadder. Spillet vil bli utgitt med to spilltyper på release; deathmatch og noe kalt Siege, samt en rekke maps. Utvikler Fatshark (utviklern bak blant annet Lead and Gold) har sagt at det vil komme mange flere spilltyper og kart etterhvert, og at de vil høre på hva spillerne vil ha. Dette skal utgis som gratis DLCer.

Rent handlingsmessig er spillet nærmere bestemt satt til siste halvdel av 1400-tallet, og dreier seg selvforklarende nok om striden kalt nettopp "War of the Roses", som var en strid om tronen i England. Dette ses av mange på som riddernes fall, da det var den siste ordentlige striden hvor ridderne fremdeles var innlandet, før kruttet senere tok mer og mer over.

Dette er en samletråd, så alt knyttet til spillet kan tas opp her.

Spillet skal utgis sen sommer/høst, og kommer til PC og Mac.

Men nok snakk, her er noen snutter:

http://www.gametrailers.com/video/gdc-2012-war-of-the/727810

http://www.youtube.com/watch?v=EnMkNiU7HTw

Endret av Blitsen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det virker veldig spennende ja, og ser jo nydelig ut. Mitt største problem er bare utgiveren... Paradox har en tendens til å rushe ut spillene sine, selv om de er langt ifra ferdig. Har etterhvert fått langt flere ugne opplevelsen med Paradox-spill enn gode, så det bekymrer meg litt. Men håper allikevel at de leverer! Virkelig, for hvis det blir bra, blir det virkelig bra, det vet jeg!

Lenke til kommentar

I teorien er det drømmespillet men dem må fikse noen småting først som animasjoner og slåssesystemet med sverd. Det må være mulig å gjøre noe slags komboer og ikke så rare angrep som det er nå. Har vært med i 2 betaer i spillet.

Det er meget lovende hvis dem får fikset alt dette noe jeg håper. Produsenten av spillet er ikke kjent for nettopp det men, dem pusher ut spill som er utrolig uferdige.

Lenke til kommentar

Spillet virker vedlig kult, håper bare infanteri kampene er bedre enn i M&B, i M&B er spillet desginet med tanke på at du skal være på hest, og da funker combaten veldig bra, men når man slåss på fot blir det veldig teit.

war of the roses er en morsom periode, kult at de valgte den.

Lenke til kommentar

Jojo, selvfølgelig. Har du kilovis med rustning vil du selvfølgelig ikke kunne sprette rundt som Geralt, men tenkte at det kunne være et fint utgangspunkt. La si at hvis du har omtrent det samme på deg som Geralt, så kan du omtrent gjøre det samme som du kan med han. Mer vekt og slikt vil da styres ut ifra det utgangspunktet. - Bare en tanke :)

Lenke til kommentar

Jojo, selvfølgelig. Har du kilovis med rustning vil du selvfølgelig ikke kunne sprette rundt som Geralt, men tenkte at det kunne være et fint utgangspunkt. La si at hvis du har omtrent det samme på deg som Geralt, så kan du omtrent gjøre det samme som du kan med han. Mer vekt og slikt vil da styres ut ifra det utgangspunktet. - Bare en tanke :)

Jeg tviler på at soldater i europa på den tiden, hadde slike skills uansett hvor lite rusting de hadde, vi snakker ikke om Ninjaer her. De fleste soldater under denne perioden var enten krigsbue menn eller bill menn, du hadde så klart vel trente leiesoldater som hadde spyd og noen hadde armbrøst, men igjen de var ikke trent i de vi i dag kaller kamp teknikk. Hadde spillet vært satt i japan på 1500 tallet kunne jeg vært enig i at viss soldater skulle være litt mer flyktige.

Lenke til kommentar

Spillet virker vedlig kult, håper bare infanteri kampene er bedre enn i M&B, i M&B er spillet desginet med tanke på at du skal være på hest, og da funker combaten veldig bra, men når man slåss på fot blir det veldig teit.

war of the roses er en morsom periode, kult at de valgte den.

Men er realismen virkelig så viktig? Personlig vil jeg heller ha et spill som faktisk er underholdende å spille, og da får heller realismen vike. For all del, det fins nok av eksempler på spill som har kombinert begge i skjønn harmoni, men allikevel... For jeg er fult klar over at kampsystemet ala det i The WItcher 2 er langt i fra realistisk, men syns fremdeles at det er mye bedre enn hva kampsystemet i War of the Roses virker til å være. For uansett, hvis kampsystemet slik det er nå ikke funker, vil hele spillet bli på tryne, og da tror jeg det er ytterst få som bryr seg om at spillet er realistisk.

Men skal ikke blir for skeptisk her. De kommer nok til å beholde det slik vi har sett det til nå, så alt jeg får gjort er egentlig bare å håpe på at det vil funke greit nok. Det jeg i alle fall liker er at spillet er såpass slow-paced. Er en av de få som faktisk liker best når spillet ikke er så over the top action-preget og at alt skal skje på så liten tid som mulig.

Lenke til kommentar

Vel trenger ikke være realistisk, men blir kanskje litt dumpt sånn rent logisk at en engelsk bonde pluttselig har fått kung fu timer av Sammo Ho.

Jeg bryr meg egentlig ikke så mye, så lenge infanteri combaten blir bedre enn i mount and blade, for der er den elendig, det ser så teit ut når folk har mele infanteri kamper i det spillet,

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...