AnonymDiskusjon Skrevet 7. juni 2012 Del Skrevet 7. juni 2012 Jeg har såret en veldig god venn. Jeg skrev noe til han som jeg aldri burde ha skrevet, som jeg i ettertid skjønner at var sårende, men jeg tenkte meg ikke om i det hele tatt før jeg skrev det. Jeg har bedt om unnskyldning og tilgivelse utrolig mange ganger, prøvd å oppklare/gjøre det jeg skrev bedre, har fortalt hvor utrolig lei meg jeg er for det jeg har skrevet, men ingenting har hjulpet. Vennen min har bedt meg om å aldri kontakte han igjen. Jeg er utrolig lei meg for hva jeg har skrevet og at jeg har såret han. Jeg skjønner at vennskapet er over, men jeg klarer ikke å slutte og tenke på hva jeg har gjort. Jeg er fullstendig ute av meg fordi jeg har såret en god venn så mye at han ikke vil ha kontakt med meg mer. Jeg er også veldig lei meg for at vennskapet er over, fordi han virkelig var en god venn. Jeg skjønner ikke hva jeg skal gjøre for å komme over dette. Hjelp! Anonym poster: a9950152ebeb835df7fcc129f571a89b Anonym poster: a9950152ebeb835df7fcc129f571a89b Lenke til kommentar
me1 Skrevet 7. juni 2012 Del Skrevet 7. juni 2012 Hvis dere virkelig er gode venner, vil han tilgi deg etter hvert hva skrev du? Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 7. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2012 Jeg vil ikke skrive akkurat hva jeg skrev, men jeg skrev at jeg hadde gjettet en type personlig informasjon, som han tidligere hadde gjort det klart at han ikke ønsket å snakke om. Det var fullstendig ufølsomt og håpløst dumt av meg å gjette på dette, og jeg fatter virkelig ikke hvordan jeg kunne finne på å gjøre det, men jeg tenkte meg virkelig ikke om. Jeg kunne jo uansett ikke vite om jeg gjettet riktig eller feil, heller, så det var bare altfor dumt å skrive det i utgangspunktet. Jeg skjønner at vennskapet er over og at jeg ikke kan gjøre noe med det, men jeg klarer ikke å tilgi meg selv for at jeg såret han og ødela vennskapet vårt. Jeg er så utrolig lei meg for det, og det tar ikke slutt. Har grått så utrolig mye for dette, og jeg skjønner virkelig ikke hvordan jeg skal komme videre. Anonym poster: a9950152ebeb835df7fcc129f571a89b Lenke til kommentar
Extraterrestrial Skrevet 7. juni 2012 Del Skrevet 7. juni 2012 Jeg klarer ikke helt å forstå hvordan/hva det er du kan ha skrevet som kan ha ødelagt et vennskap på den måten, hvis det bare var en gjetning? 1 Lenke til kommentar
Ekko Skrevet 8. juni 2012 Del Skrevet 8. juni 2012 Ettersom TS er litt vag blir dette innlegget basert på endel antakelser. Det kan vel være en rekke ting. Han kan ha gjettet på legning, familieforhold (alkoholisme, misbruk etc) eller noe annet som vennen ikke vil at noen skal vite om fordi han skammer seg over det og vil ikke at noen skal vite det. Han mener kanskje at folk vil se annerledes på ham om noe slikt kommer ut. Det kan slik være 2 grunnertil hvorfor vennen din ikke vil snakke med deg. For det første, som du vel skriver, at han synes det er dårlig gjort av deg som venn å grave i ting du har fått beskjed om å holde deg unna. Det andre kan være at han skammer seg over at du traff spikeren på hodet og tror at du vil se annerledes på ham osv. Han er samtidig redd for at andre skal få vite om det dersom han bekrefter det du gjettet ovenfor deg. Det første er det lite du kan gjøre med annet enn å unnskylde. Det andre kan du gjøre 3 ting med. -Overbevise ham om at du ikke skal fortelle det videre til noen noensinne -Love ham at det ikke betyr noe for hvordan du ser på ham -Gi ham mulighet til å snakke om det med deg, dersom han lar seg overbevise av de 2 første punktene. Igjen, det er veldig lite info du gir både om hva du har sagt og hvorfor han reagerer som han gjør, så dette er tildels spekulert ut av luften. 2 Lenke til kommentar
Nittutt Skrevet 9. juni 2012 Del Skrevet 9. juni 2012 jeg ville ikke anbefalt å unnskylde. Mest sannsynlig så skammer vennen din seg, eller er så flau, over informasjonen at han føler han ikke kommer til å bli sett på av deg som den samme personen. Det ville heller vært bedre om du prøvde å fortelle han at du forstår han, at du vil være der for å støtte han og at du virkelig bryr deg. 1 Lenke til kommentar
me1 Skrevet 9. juni 2012 Del Skrevet 9. juni 2012 Blir vanskelig å hjelpe deg når du ikke vil si hva det er.. Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 9. juni 2012 Del Skrevet 9. juni 2012 Du virker oppriktig ydmyk og lei deg for hva som har skjedd, TS. Du "skjønner" at vennskapet er over, til og med. Som gutt vet jeg hvordan det kan være å føle seg tråkket på, fornærmet, sett ned på, føle at stoltheten min blir ødelagt. Noen ganger kan dette være spesielt tungt fra en jente, spesielt om det gjelder ting som menn tar ekstra stolthet i, i en viss alder. Du har jo allerede sagt unnskyld minst en million ganger. Videre er min anbefaling at du ikke sier unnskyld igjen, og egentlig ikke kontakter han. Det høres ut som at du har fornærmet han, gjort ham forlegen, fått ham til å føle at du synes synd på han på en eller annen måte. Da er det viktig at han får være i fred fra deg, hente seg inn igjen, reparere stoltheten og selvbildet sitt. Det har helt feil effekt om du skal trøste ham, være der for han, synes synd på han, "forstå" hva han sliter med - fordi det er du som har forårsaket skaden. La ham finne ut av dette selv, men det er ikke noe galt i at han vet at du fortsatt er der om han bestemmer seg for å komme tilbake. Hva jeg tror, basert på det lille du har sagt.. Lykke til 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå