Gå til innhold

Kommentar: Ikke kjøp bærbar PC nå


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg trengte en ny laptop for et par uker siden, og satt med akkurat samme følelsen, så jeg kjøpte meg en iPad 3 i stedet. Artig å se at jeg ikke var helt på jordet likevel :)
Om du _trengte_ en ny laptop så er ikke en iPad det rette kjøpet ;)

 

Liker egentlig ikke apple, men skjermen på iPad skal man se LENGE etter på en laptop!

Lenke til kommentar

Dette er jo alltid veldig subjektivt, men jeg vil si det å kjøpe noe som helst av Mac relatert maskinvare per dags dato er ren idioti, det dukker opp stort sett nye interessante modeller av samtlige serier på mandag og skal du kjøpe brukt så kan du vedde på at du finner mye mer etter mandag enn du gjør per i dag.

 

Computex er også høyst relevant, og jeg syntes en slik artikkel absolutt hører hjemme på Hardware.no og burde nok være høyst relevant for de fleste aktive leserne her da flere av oss er såpass oppegående og interesserte i data og teknologi at vi gjerne vil vente på det aller siste av godsaker, for den jevne forbruker derimot så tror jeg det betyr absolutt ingenting om de kjøper nå eller om et par uker. De kan kanskje få bedre og mer interessante maskiner til samme prisen som i dag, men de kunne knapt brydd seg mindre.

Lenke til kommentar

Eh, de nye modellene er allerede på lager der jeg jobber. Vi har Trinity-maskiner, over 10 ulike modeller med Ivy Bridge, 15" ultrabooks og i det hele tatt.

 

Ikke spes bra gjort å fraråde kundene å handle, hva med istedenfor å fortelle om alt det nye som alt er i butikken?

 

Denne kommentaren hadde vært spot on om den hadde blitt postet for 4 uker siden.

Endret av Alastor
  • Liker 4
Lenke til kommentar

"Er du en skal-ikke-ha-Mac-PC-bruker,"

 

Jeg skal ha PC fordi jeg vil ha en PC jeg.

Nei egentlig ikke troll. Aldri prøvd mac så har ikke stort å si om det annet at noen er fornøyde og andre ikke. Meg selv har bare holdt meg til win og linux.

Endret av Jann.
Lenke til kommentar

Kul artikkel og bra oppsummert. Men for oss oppdaterte "tek-beleste it-geeks" så er det ingen ting som som kommer som jeg ikke allerede visste. Kombinasjonen ivy-bridge, mulighet til å bruke skjermen som tablet, SSD, og W8 er alle gode grunner til å bytte fra laptop (nåværende) til ultrabook. Før denne kombinasjonen er kommet på markedet kan man klare seg med det som allerede har kommet av ultrabooks som ux31 osv. Den får man billigere snart tross alt!

Lenke til kommentar
Hei,Selv har jeg faktisk tenkt og notert rundt denne kommentaren siden de første store nyhetene begynte å tikke inn fra Computex på mandag, med både GTX 680M og de nye Asus-maskinene, samt de ferskeste Apple-ryktene.Men det var først når jeg kom over saken til Gizmodo i dag tidlig at jeg tok tak i meg selv å fikk satt sammen alle meningene til en artikkel. Dette er informasjon jeg mener vi bør gi til leserne våre. For oss som jobber med disse nyhetene til daglig har det vært en trend vi har sett en stund allerede, at det i juni vil være ugunstig å kjøpe ny maskin. Men det var først med nyhetene som har kommet denne uken at jeg hadde nok bakgrunnstoff til en hel kommentar. Jeg tror det er flere i bransjen som har ventet på denne siste biten med stoff for å gjøre tankene komplette, og Gizmodo var de første til å få det på trykk :-)

 

Hei,

greit å høre dette. Klart det er aktuellt stoff og flere kan ha samme tanker.

 

Fint du samler opp, synes noen ganger disse kommentarene er vel tynne. Ikke rettet mot deg spesielt, men enkelte kommentarer. Disse kommentarene er vel av litt nyere dato og uten å være "slem" synes jeg dere bør jobbe en god del mer med disse.

 

Vel, man trenger ikke å jobbe med stoffet for å være klare over deler av dette. At Ivy Bridge kommer for bærbare er noe mange har ventet på. (Klart ingen revolusjon, men dette faller sammen med oppgradering av de første Ultrabooks.) Synes kanskje dette er noe av det mest interessante,

litt mer fokus på Ivy Bridge kanskje og hva med Asus nye Zen/Ultrabook med full HD.

Regner med at dere boltrer dere med disse siden :-)

 

Husk at en del av oss som leser går litt i dybden uten å jobbe med verken data eller hardware. Likevel ønsker vi litt mer enn bare glasuren.

 

Ser frem til flere kommentarer! :-)

Lenke til kommentar
Jeg trengte en ny laptop for et par uker siden, og satt med akkurat samme følelsen, så jeg kjøpte meg en iPad 3 i stedet. Artig å se at jeg ikke var helt på jordet likevel :)
Om du _trengte_ en ny laptop så er ikke en iPad det rette kjøpet ;)
Liker egentlig ikke apple, men skjermen på iPad skal man se LENGE etter på en laptop!

Var vel ikke helt slik at det måtte være en laptop. Jeg har en stasjonær PC til gaming og andre ting. Laptoper blir hos meg bare brukt til å surfe på nettet og snakke på skype med. Til deg funket en iPad veldig bra :) Eneste jeg savnet var litt mer kontroll over iPaden, for fillagring osv.

Lenke til kommentar

Lurer på når noen dugelig Trinity laptop med 1600x900 skjerm og fint tynt design, gjerne med en SSD for OS og en vanlig hardisk. Uten CD-rom selvsagt.

Ser etter det samme til sommeren, forventet egentlig at HP ville oppdatere sin probook og elitebook serie, droppe cd-rom'en og komme med både DisplayPort + HDMI og ikke enten eller, men i stedet ble det "kun cpu oppgradering".
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...