Twin Skrevet 7. juni 2012 Del Skrevet 7. juni 2012 Jeg har muntlig eksamen i Samfunnsfag 10.Trinn, Temaet er den kalde krigen i Europa. Oppgaven; Lag en problemstilling. Er det noen som har noe å foreslå? Hva gainer jeg mest poeng på å lage en problemstilling om? Noen som har linker til info? Noen som har gamle stiler jeg bruke som informasjonskilde? Eller en powerpoint presentasjon jeg kan bruke som inspirasjon? All hjelp blir satt pris på! Thx Lenke til kommentar
The Redmen Skrevet 7. juni 2012 Del Skrevet 7. juni 2012 Hovedproblemstillingen du kan bygge på er vell konflikten mellom Sovjet og Øst-blokkene og USA og Vest-blokkene! Og ut i fra det kan du jo bygge det utover og komme med flere problemstillinger ut ifra det. Ser du har om den i Europa. Du trenger selvfølgelig ikke og nevne USA, men de var veldig delaktige. Og jeg regner med at du får lov til å ha med de siden det meste skjedde i Europa.. Vis du ikke kan så mye om den kalde krigen fra før kan denne siden være nyttig; http://no.wikipedia.org/wiki/Den_kalde_krigen Btw, har du hatt kosmos boken i 10trinn? Der står det veldig mye nyttig også! Lenke til kommentar
Twin Skrevet 8. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2012 Hovedproblemstillingen du kan bygge på er vell konflikten mellom Sovjet og Øst-blokkene og USA og Vest-blokkene! Og ut i fra det kan du jo bygge det utover og komme med flere problemstillinger ut ifra det. Ser du har om den i Europa. Du trenger selvfølgelig ikke og nevne USA, men de var veldig delaktige. Og jeg regner med at du får lov til å ha med de siden det meste skjedde i Europa.. Vis du ikke kan så mye om den kalde krigen fra før kan denne siden være nyttig; http://no.wikipedia....en_kalde_krigen Btw, har du hatt kosmos boken i 10trinn? Der står det veldig mye nyttig også! Takk for svar, men jeg så det ikke før nå! Problemstillingen jeg gikk med var ; Hvordan hadde Norge vært med Sovjetisk styre?. Men takk for svaret, hadde jeg sett det før hadde det vært aktuellt for meg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå