Gå til innhold

Sydenreise uten foreldre

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på om det er mulig å arrangere en reise til syden, nærmere bestemt Hellas, uten å ha med noen over atten år. Jeg planlegger da også på å ta inn på et hotell. Vil dette være mulig uten noen voksne? Jeg kan for øvrig nevne at jeg fyller sytten i august, men flere av de jeg eventuelt reiser med vil være fylt sytten før avreise.

Takk på forhånd for svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-82119

Det er vel ingen aldersgrense på å reise, såvidt jeg vet. Sørg for å ha reiseforsikring og slikt på plass og pass på dere selv så blir det nok bra!

Lenke til kommentar

Det er vel ingen aldersgrense på å reise, såvidt jeg vet. Sørg for å ha reiseforsikring og slikt på plass og pass på dere selv så blir det nok bra!

Takk for svar!

Det stemmer nok at det ikke er noen aldersgrense på å reise, men på Apollo og Solia sine sider kan man ikke velge å ha med mindre enn 1 person over atten. Vet du hva dette kommer av? Kan det ha noe med aldersgrenser på hotell osv.?

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Er vel knyttet til betaling osv og at datasystemene krasjer om de skal begynne å gange og dele med 0.

Tenk f.eks på alle som reiser på interrail. Mange reiser i grupper og er under 18 der. Kan også tenke meg at det har noe med reisens profil. Om de legger opp til familiereiser, så vil de unngå at reisene fylles opp med ungdommer som skal på fylleturer. Du kan jo sende en mail til dem for å høre.

Ut over det så er det jo også mulig å reise selv. Booke billetter hos flyselskap og plukke hotell på f.eks hotels.com. Har gjor det selv mange ganger. Pruter også hardt, og om vi er en større gruppe som skal reise så sender jeg en mail til aktuelle hoteller og spør pent om at vi er en gruppe på x personer som har planer om å reise til xxx den og den datoen. Vi har dårlig råd, og håper derfor dere kan gi oss et godt tilbud på x overnattinger m/u frokost. Noe sånt. De fleste har kuttet grovt i prisen og gitt meg veldig gode priser. Spesielt i hellas hvor de er mer desperate bør de være villige til å strekke seg langt. Er dere unge, så ville jeg valgt rimelig trygge hoteller, dvs ikke lånt kjelleren til en gammel gresk gris eller valgt hoteller som ligger midt i de verste krimstrøkene. Tenk også transport. Velger dere sentrale hoteller med gangsavstand til by og strand slipper dere å bruke penger på taxi og buss.

Lykke til!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...