Gintoki Skrevet 11. desember 2012 Del Skrevet 11. desember 2012 Rart, for jeg har hørt at 5 klarer høyrere volum enn 4s. Lenke til kommentar
Runar Skrevet 11. desember 2012 Del Skrevet 11. desember 2012 Det ble diskutert og linket her rundt lanseringen av iPhone 5 . But here goes: Searching.... done! Nå ble jeg nesten litt fornærmet. Du kommer med en påstand, og jeg spør om du kan utdype. Du gir meg så en LMGTFY-link. Jeg er verken interessert i linker til animerte søkeresultater, eller å lese gjennom trådens over 100 sider for å se om påstanden din kan ha blitt diskutert for flere måneder siden. RamGuy kommer derimot med et ordenlig svar, med egne erfaringer for å støtte opp påstanden din. Jeg trodde folk flest her i Mobilkategorien ønsket at folk forklarte hva de mente med påstander og meninger, ikke bare linket videre? Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 11. desember 2012 Del Skrevet 11. desember 2012 (endret) Nå ble jeg nesten litt fornærmet. Du kommer med en påstand, og jeg spør om du kan utdype. Du gir meg så en LMGTFY-link. Jeg er verken interessert i linker til animerte søkeresultater, eller å lese gjennom trådens over 100 sider for å se om påstanden din kan ha blitt diskutert for flere måneder siden. RamGuy kommer derimot med et ordenlig svar, med egne erfaringer for å støtte opp påstanden din. Jeg trodde folk flest her i Mobilkategorien ønsket at folk forklarte hva de mente med påstander og meninger, ikke bare linket videre? Runar. Du som bruker mye tid i dette forumet vet at man ikke alltid orker å ta seg tid til å dokumentere samme sak igjen og igjen, alt som har blitt diskutert tidligere. Stadig lete opp gamle diskusjoner, innlegg, artikler man har lest osv. Med mindre man får godt betalt for å føre slike arkivsystemer over flere år tilbake. Ofte gir man da et tips om at slik er det og oppfordrer brukeren til å finne den samme informasjonen på egenhånd ut fra stikkord fremfor å alltid måtte gjøre jobben for andre. Synes du ærlig talt det er mye forlangt? Jeg stusset på at du som har vært meget aktiv i iPhone trådene ikke hadde fått med deg dette. At du blir fornærmet over at man forventer at du, med din bakgrunn, skal kunne hente opp informasjon om temaet selv synes jeg var merkverdig. Selv etter flere innlegg hvor jeg ga klare hint om at "dette klarer du å finne selv Runar" så endte jeg altså opp med LMGTFY. Jeg kunne kanskje vært 100% klar, "hvorfor skal jeg bruke tid på å hente opp dette for deg når du ikke ønsker å bruke din tid på det?". Men ja, jeg forstår at LMGTFY kan virke fornærmende for en kompetent deltaker. Like mye som det kan virke merkverdig på meg at du ikke kunne innhente dette selv. Hadde det vært andre verktøy enn LMGTFY som virket mindre "provoserende" hadde jeg gjerne brukt dem. Men til det viktigste i dette: Jeg foretrekker ofte å lese mest mulig faglig/vitenskaplig korrekte anmeldelser fremfor brukeres fargede mening om saken, derfor linket jeg deg til en utfyllende artikkel hos Engadget (annerkjent anmelder) for mest mulig korrekt informasjon fremfor at jeg skulle gi min versjon av det. Spesielt viktig så jeg dette ifb. med noe så subjektivt som opplevelse av lyd. Merkverdig at du også reagerer på det. Så når en bruker spør om jeg kan utdype en påstand om et produkt, hvor jeg ikke ønsker å bruke tid på å skrive de samme innleggene igjen og igjen, hva er da bedre enn å linke til en solid kilde på det man har lest? Jeg kan selvfølgelig nevne at "mine hodetelefoner får best lyd på iP5" men for meg er slike tilbakemeldinger lite håndfast informasjon. Som oftest får man kritikk for ikke å linke til solide kilder, men det er ikke ofte jeg opplever å få kritikk for det motsatte EDIT: Så mao. Runar, det dreier seg om at jeg verdsetter min tid like mye som du verdsetter din og at jeg i den sammehengen ønsket å videreformidle deg til mest mulig korrekt informasjon. No hard feelings intended. Endret 11. desember 2012 av Theo343 2 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 11. desember 2012 Del Skrevet 11. desember 2012 (endret) Nå skal det sies at forskjellen er temmelig minimal i praksis, det eneste jeg merker det litt på er at iPhone 5 ikke klarer å spille like "høyt", men ettersom den spiller høyt nok så har ikke det vært noe nevneverdig problem for meg hvertfall. Som jeg skriver: Det er, som alltid på slikt utstyr, marginale forskjeller samt at bruksmønster og preferanser har betydning. Men jeg ville ikke konkludert med at iP5 er bedre på "alt" ift. forgjengeren. Skal uansett sies at for 9 av 10 personer så er det jo heller øreproppene / hodetelefonene som setter den største begrensingen på lydkvaliteten og ikke effektforsterkeren til telefonen. Er man opptatt av lydkvalitet fra en mobil så velger man vel utstyr deretter? Ser ikke helt hvordan dette har noen sammenheng? Her skal jo Apple ha kudos for at deres nye "EarPods" faktisk noe av det beste du får på markedet når det gjelder øreplugger som ikke isolerer og må "trykkes inn i ørekanalen".Fullstendig enig, et meget godt produkt selv om det ikke når opp til annet bedre utstyr (som ikke er intensjonen). Det finnes mange som ikke er komfortable med de som må føres inn i ørekanalen, og som faktisk ønsker å høre hva som skjer rundt seg og da er faktisk disse nye EarPodsene fra Apple på full høyde med toppmodeller fra Sennheiser som er kjent for å være noe av det beste på markedet. 1. Jeg har ikke kritisert EarPodsene til Apple, jeg har rost dem som et spennende produkt. 2. Jeg har også de siste sidene uttrykt at jeg er én av de som ikke er 100% begeistret for in-ears pga. faktorene du nevner samt at de hvistnok skal være skadelig for hørselen pga. måten de festes i øret. Om du først går over til "in-ear" løsninger så finner du jo endel som er langt bedre, men da også til langt høyere pris. Selv bruker jeg Westone 4R som låter helt fantastisk!Selv om in-ears ikke er favoritten på alle områder så har jeg flere gode sett som brukes når det egner seg. Men jeg foretrekker alltid best mulig lytteutstyr så langt situasjonen tillater det. Det er jo også morsomt å merke seg at HTC sine "Beats by Dr. Dre" telefoner som HTC OneX faktisk er merkbart dårligere på lyd enn iPhone 4, 4S og iPhone 5 om du har halvveis fornuftige ørepropper / hodetelefoner, og andre toppmodeller som Samsung Galaxy SIII og Note 2 er jo ikke i nærheten av å klare å drive bedre ørepropper / hodetelefoner på en like god måte som iPhone og det er noe som dessverre stort sett aldri kommer frem i tester men som faktisk er temmelig relevant for ganske mange brukere da fler og fler bruker mobilen som musikkavspiller nr1. Dette er momenter jeg tar som en selvfølge ift. lydkvalitet, hvordan utstyret spiller sammen. Testen jeg linket til hos Engadget tar derfor hensyn til dette Sist men ikke minst kan man nevne at noen som er opptatt av lydkvalitet fra en mobil ikke gir en bang i hvordan telefonens lydkretser er så lenge de kan få en nogenlunde grei ufarget kildelyd ut av telefonen (noe ikke alle gir). Deretter kjøper de seg heller en dyr DAC som blir koblet mellom telefonen og lytteutstyret. Endret 11. desember 2012 av Theo343 1 Lenke til kommentar
Runar Skrevet 11. desember 2012 Del Skrevet 11. desember 2012 EDIT: Så mao. Runar, det dreier seg om at jeg verdsetter min tid like mye som du verdsetter din og at jeg i den sammehengen ønsket å videreformidle deg til mest mulig korrekt informasjon. No hard feelings intended. Problemet her var at du kom med en veldig åpen og bred påstand, «iPhone 4S spiller av musikk bedre enn iPhone 5». Det var vanskelig å vite akkurat hva du mente, og dermed vanskelig å søke seg frem til riktig svar. Når jeg så kom med et oppfølgingsspørsmål fikk jeg «Maskinvare.» i retur. Var dette hintet du nevner? Hvorfor ikke bare bruke et par minutter ekstra på å skrive hva du mener og hvor jeg kan finne mer informasjon (ikke nødvendigvis direktelinker til vitenskapelige artikler, men stikkord som gjør at jeg finner det du snakker om), i stedet for å provosere med fordummende LMGTFY-linker og å kaste bort begges tid slik vi har gjort med denne diskusjonen? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 11. desember 2012 Del Skrevet 11. desember 2012 en kompis av meg hadde 4s og har 5, og han er fornøyd på alle punkter. Vi satt oss ned den kvelden vi fikk hver vår telefon og åpna dem og vi gikk igjennom alt, og han sa alt som var bedre osv. at menyene var så mye raskere og fløt så mye bedre. 4s var dritbra, men 5 er enda bedre. Han har senere ikke klagd noe på batteritiden, noe jeg vet han ville gjort hvis den var dårlig Jeg spurte ikke om batterikapasitet generelt, der er jeg fornøyd med 4S. Problemet med 4S er at batteriet tappes svært fort i kulde, og det er DET jeg lurer på er et like stort problem på 5. Her finner du en test som viser problemet jeg opplever med 4S: http://www.testfakta.se/teknik/article59428.ece Har hatt mange telefoner, men ikke noen som har vært like følsomme for kulde som 4S. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 11. desember 2012 Del Skrevet 11. desember 2012 (endret) Problemet her var at du kom med en veldig åpen og bred påstand, «iPhone 4S spiller av musikk bedre enn iPhone 5». 1B: Det som ikke er bedre på 5ern er musikkavspilling, det er faktisk bedre på 4S som en av de beste telefonene på området. Hadde jeg hatt en 4S og hørte mer på musikk enn jeg trengte den ekstra skjermstørrelsen til andre bruksområder ville jeg beholdt 4S som også er en god del raskere enn 4ern. Det jeg sier her er at iP5 ikke er en oppgradering på alle områder og at har man en 4S og lytter mye til musikk på den så er den såpass rask ift. 4ern at en oppgradering til iP5 strengt tatt ikke er nødvendig. Men som jeg også sier, her må alle bruksområder tas i betraktning. Det var vanskelig å vite akkurat hva du mente, og dermed vanskelig å søke seg frem til riktig svar. Når jeg så kom med et oppfølgingsspørsmål fikk jeg «Maskinvare.» i retur. Var dette hintet du nevner?Ja? Du spør om det er ift. programvare eller andre elementer. Så da svarer jeg kort "maskinvare" og burde vel også skrevet. "Det er mange gode tester på dette som du kan finne via google ".? Hvorfor ikke bare bruke et par minutter ekstra på å skrive hva du mener og hvor jeg kan finne mer informasjon (ikke nødvendigvis direktelinker til vitenskapelige artikler, men stikkord som gjør at jeg finner det du snakker om), i stedet for å provosere med fordummende LMGTFY-linker og å kaste bort begges tid slik vi har gjort med denne diskusjonen?Dårlig tid i form av tidsrommet rundt dette gjorde at jeg ga deg et direkte tips om hva du kunne søke på "iphone 4s better music quality" i form av LMGTFY. I utgangspunktet ser jeg ikke LMGTFY som "fordummende" eller "fornærmende" slik uttryk som RTFM kan være. Heller ikke nødvendigvis provoserende om man ønsker å gi et tips. Men jeg ser at du tok det ille opp, noe som ikke var intensjonen og tas til etteretning ift. forumstemning. I dag har jeg desverre ufrivillig bedre tid enn på tidspunktet i går (strengt tatt i dag, medvirkende årsak til korte svar). Og ja helt enig, slike diskusjoner er bortkastet tid. Endret 11. desember 2012 av Theo343 Lenke til kommentar
Runar Skrevet 11. desember 2012 Del Skrevet 11. desember 2012 (endret) Nok om det. Jeg håper jeg får min telefon iløpet av dagen. Ifølge Postens sporing skal den leveres i dag! Redigert: Endret 11. desember 2012 av Runar 3 Lenke til kommentar
Mala Skrevet 11. desember 2012 Del Skrevet 11. desember 2012 Det ble hvit på deg også ja Jeg kan ikke si noe annet en at jeg er strålende fornøyd ned å ha iPhone igjen! Lenke til kommentar
Runar Skrevet 11. desember 2012 Del Skrevet 11. desember 2012 Ja, tenkte jeg skulle prøve hvit. iPaden er jo så fin i hvit! Men jeg glemte å bestille nytt SIM-kort, så jeg vurderer om jeg skal ta sjansen på å klippe det jeg har, eller vente i to-tre nye dager … Lenke til kommentar
Mala Skrevet 11. desember 2012 Del Skrevet 11. desember 2012 Hør på din indre stemme.."klipp,klipp,klipp" Ja den ser meget godt ut. Fant også ett deksel ifra Puro, som dekker bak(gjennomsiktig) og rundt. ser veldig bra ut på en hvite. Måtte ha det i forbindelse med ett julebord..som gikk åt skogen får å si det mildt Men den ser såpass godt ut, og er behagelig å holde, så jeg tror jeg beholder den på inntil videre Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 11. desember 2012 Del Skrevet 11. desember 2012 (endret) Gratulerer med ny telefon Runar . Virker den så mye bedre som den ser ut i reklamer? *redd for lommeboka*. Jeg lurer også på hvit. Noen som vet om gode gjennomsiktige siliconskins til den? Endret 11. desember 2012 av Theo343 Lenke til kommentar
1BlueAnd1White Skrevet 11. desember 2012 Del Skrevet 11. desember 2012 Ja, tenkte jeg skulle prøve hvit. iPaden er jo så fin i hvit! Men jeg glemte å bestille nytt SIM-kort, så jeg vurderer om jeg skal ta sjansen på å klippe det jeg har, eller vente i to-tre nye dager … ta sjansen, jeg hadde aldri klipt før og jeg klipte mitt, en kompis sitt og en til sitt kort uten å bomme det er ikke vanskelig, men pass på å klippe vekk litt for lite heller enn å klippe vekk litt for mye på hvert klipp Lenke til kommentar
1BlueAnd1White Skrevet 11. desember 2012 Del Skrevet 11. desember 2012 (endret) Jeg spurte ikke om batterikapasitet generelt, der er jeg fornøyd med 4S. Problemet med 4S er at batteriet tappes svært fort i kulde, og det er DET jeg lurer på er et like stort problem på 5. Her finner du en test som viser problemet jeg opplever med 4S: http://www.testfakta...rticle59428.ece Har hatt mange telefoner, men ikke noen som har vært like følsomme for kulde som 4S. ok, nå skjønte jeg eneste jeg kan si om det er at jeg ikke har merket noen ubehagelige batterioveraskelser selv om jeg har venta på bussen i -15 eller når jeg måtte gå fordi de endra buss-tidene den har alltid hatt det den pleier å ha på den tiden av dagen uansett om jeg går, venter på bussen eller kjører bilen. HAdde heller ingen problemer med å bruke den etter at den lå i bilen i -15 den var litt vanskelig å holde da siden den var kald Edit: men når jeg tenker etter så sa en kompis i går at telefonen hans hakket litt fordi det var kalt. Endret 11. desember 2012 av 1BlueAnd1White Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 11. desember 2012 Del Skrevet 11. desember 2012 (endret) Var ute en tur nå, ca 45 min i ca -13. Hadde 25 % batteri igjen da jeg gikk ut, da jeg kom hjem hadde den slått seg av. Vet ikke når, den lå ubrukt i jakkelommen hele turen. Når den ligger inne i romtemperatur uten å være i bruk, holder 25 % minst 24 timer. Edit: Lot den ligge på bordet inne en times tid, uten å lade, og da jeg slo den på igjen, viste den 18 %. Batteriet tåler kulde svært dårlig. Lurte på om noen hadde erfaring med om dette er bedre på 5 enn på 4S. Endret 11. desember 2012 av Slettet-fsaSP0zV Lenke til kommentar
1BlueAnd1White Skrevet 11. desember 2012 Del Skrevet 11. desember 2012 (endret) Var ute en tur nå, ca 45 min i ca -13. Hadde 25 % batteri igjen da jeg gikk ut, da jeg kom hjem hadde den slått seg av. Vet ikke når, den lå ubrukt i jakkelommen hele turen. Når den ligger inne i romtemperatur uten å være i bruk, holder 25 % minst 24 timer. er det et vanlig problem med 4s?ja, artikkelen din sa jo det jeg har ikke gått så mye turer, men som jeg sa så funker bussventing, og i-kald-bil-ligging helt fint husker før med andre telefoner jeg har hatt så hoppa batteri-prosenten opp og ned mens jeg stod på ski plutselig hadde batteriet lada seg opp liksom Endret 11. desember 2012 av 1BlueAnd1White Lenke til kommentar
Runar Skrevet 11. desember 2012 Del Skrevet 11. desember 2012 Gratulerer med ny telefon Runar . Virker den så mye bedre som den ser ut i reklamer? *redd for lommeboka*. Jeg lurer også på hvit. Noen som vet om gode gjennomsiktige siliconskins til den? Takk! Den er merkbart lettere og raskere enn forgjengeren (iPhone 4 i mitt tilfelle), og har større skjerm, men enorme forskjeller er det kanskje ikke. Jeg vil tro det er litt individuelt om den er «såå» mye bedre, som reklamene sier. Knappene på min iPhone 4 begynte å fuske, i tillegg til at jeg ville ha navigasjonsmuligheten iPhone 5 (og 4S) gir med «ut av boksen»-kartet. Dette er vel hovedgrunnene til at jeg oppgraderte. Så langt er jeg ihvertfall fornøyd! ta sjansen, jeg hadde aldri klipt før og jeg klipte mitt, en kompis sitt og en til sitt kort uten å bomme det er ikke vanskelig, men pass på å klippe vekk litt for lite heller enn å klippe vekk litt for mye på hvert klipp Jeg tok sjansen, og det gikk helt fint! Lenke til kommentar
Hetland Skrevet 11. desember 2012 Del Skrevet 11. desember 2012 da skaffet jeg meg en iPhone 5 igår, ikke akkurat store oppgraderingen fra 4s, men klarte ikke vente lenger eneste jeg sliter med er kameraet, ingenting skjer, står bare frosset på blenderen, andre som har opplevd dette? har prøvd å formatere hele telefonen men ingen effekt. Lenke til kommentar
1BlueAnd1White Skrevet 11. desember 2012 Del Skrevet 11. desember 2012 da skaffet jeg meg en iPhone 5 igår, ikke akkurat store oppgraderingen fra 4s, men klarte ikke vente lenger eneste jeg sliter med er kameraet, ingenting skjer, står bare frosset på blenderen, andre som har opplevd dette? har prøvd å formatere hele telefonen men ingen effekt. siden reformatering ikke funka så tviler jeg på at å fjerne appen ifra multitasking ikke funker kan hende kameraet er defekt, det skal gå på garantien. Lenke til kommentar
Runar Skrevet 11. desember 2012 Del Skrevet 11. desember 2012 Det ser ut til at det ligger et støvkorn under glasset på telefonen min. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå