Gå til innhold

Den lille Apple  iPhone 5 / 5S / 5C tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

... tror det er litt forsent for det :( brukte to nåler for å prøve å få den ut i går men til ingen nytte. Skal dra i morgen til eplehuset da teknikerne ikke var tilstede i dag.

Hvis du tør så kan du jo åpne den selv. Etter du har fått av skjermen (som desverre sitter jævla godt) så er det lett å få ut simkortet.

Bytta selv batteri på min 3GS, det er relativt lett.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Ikke alle mini-SIM kan klippes til micro-SIM. Ikke mange mini-SIM kan klippes til nano-sim.

Noe annet: Jeg har en 4S, og den er kjempedårlig når det er kaldt. Går en tur ut når det er -10, har den i jakkelomma, og har 25% batteri igjen. Etter kort tid uten bruk (under 1 time) er den nede på i underkant av 10%, og like etter slår den seg av. Den gamle 4 uten S var bedre. Hvordan er det med 5 i forhold til 4S?

Lenke til kommentar

Ikke alle mini-SIM kan klippes til micro-SIM. Ikke mange mini-SIM kan klippes til nano-sim.

Noe annet: Jeg har en 4S, og den er kjempedårlig når det er kaldt. Går en tur ut når det er -10, har den i jakkelomma, og har 25% batteri igjen. Etter kort tid uten bruk (under 1 time) er den nede på i underkant av 10%, og like etter slår den seg av. Den gamle 4 uten S var bedre. Hvordan er det med 5 i forhold til 4S?

en kompis av meg hadde 4s og har 5, og han er fornøyd på alle punkter. Vi satt oss ned den kvelden vi fikk hver vår telefon og åpna dem og vi gikk igjennom alt, og han sa alt som var bedre osv. at menyene var så mye raskere og fløt så mye bedre. 4s var dritbra, men 5 er enda bedre. Han har senere ikke klagd noe på batteritiden, noe jeg vet han ville gjort hvis den var dårlig :) Endret av 1BlueAnd1White
Lenke til kommentar

1B:

Det som ikke er bedre på 5ern er musikkavspilling, det er faktisk bedre på 4S som en av de beste telefonene på området. Hadde jeg hatt en 4S og hørte mer på musikk enn jeg trengte den ekstra skjermstørrelsen til andre bruksområder ville jeg beholdt 4S som også er en god del raskere enn 4ern.

Endret av Theo343
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Lyst til å utdype?

Det ble diskutert og linket her rundt lanseringen av iPhone 5 :).

But here goes:

Searching.... done!

Eks. treff 2 fra Engadget:

http://www.engadget.com/2012/10/02/iphone-vs-rivals-audio-tests/

Det er, som alltid på slikt utstyr, marginale forskjeller samt at bruksmønster og preferanser har betydning. Men jeg ville ikke konkludert med at iP5 er bedre på "alt" ift. forgjengeren.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Nå skal det sies at forskjellen er temmelig minimal i praksis, det eneste jeg merker det litt på er at iPhone 5 ikke klarer å spille like "høyt", men ettersom den spiller høyt nok så har ikke det vært noe nevneverdig problem for meg hvertfall.

Skal uansett sies at for 9 av 10 personer så er det jo heller øreproppene / hodetelefonene som setter den største begrensingen på lydkvaliteten og ikke effektforsterkeren til telefonen. Her skal jo Apple ha kudos for at deres nye "EarPods" faktisk noe av det beste du får på markedet når det gjelder øreplugger som ikke isolerer og må "trykkes inn i ørekanalen". Det finnes mange som ikke er komfortable med de som må føres inn i ørekanalen, og som faktisk ønsker å høre hva som skjer rundt seg og da er faktisk disse nye EarPodsene fra Apple på full høyde med toppmodeller fra Sennheiser som er kjent for å være noe av det beste på markedet.

Om du først går over til "in-ear" løsninger så finner du jo endel som er langt bedre, men da også til langt høyere pris. Selv bruker jeg Westone 4R som låter helt fantastisk!

Det er jo også morsomt å merke seg at HTC sine "Beats by Dr. Dre" telefoner som HTC OneX faktisk er merkbart dårligere på lyd enn iPhone 4, 4S og iPhone 5 om du har halvveis fornuftige ørepropper / hodetelefoner, og andre toppmodeller som Samsung Galaxy SIII og Note 2 er jo ikke i nærheten av å klare å drive bedre ørepropper / hodetelefoner på en like god måte som iPhone og det er noe som dessverre stort sett aldri kommer frem i tester men som faktisk er temmelig relevant for ganske mange brukere da fler og fler bruker mobilen som musikkavspiller nr1.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...