PL610 Skrevet 29. november 2012 Del Skrevet 29. november 2012 I slike tilfeller må man ty til å tvangsavslutte apper. Skjer det samme hvis du tar det via Safari? Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 29. november 2012 Forfatter Del Skrevet 29. november 2012 Kan jeg sikkert prøve å teste ut etterhvert, skal sies at jeg kjører iOS 6.1 BETA2 også da, kan ha noe med det å gjøre selv om jeg har mine tvil. Lenke til kommentar
Gintoki Skrevet 29. november 2012 Del Skrevet 29. november 2012 (endret) Hvordan får du til det? Det skal egentlig ikke kunne skje, man skal aldri behøve å tenke på å måtte tvangsavslutte apps. Sist jeg sjekket, hadde jeg over 80 apps i "taskmanageren", og siden jeg ikke tvangsavslutter apps, med mindre det skjer noe feil, er det sikkert enda flere nå. iOS ordner håndterer dette rimelig bra på egen hånd Dikk det til ved at på ipaden så har jeg 20gb med spill og apps, og det tar 4-6 sec for å ha trykka på kryss på apps til meldingen om jeg vil fjerne dem kommer. Oki, men jeg avslutter automatisk apps med å gå ut av programmet og så fjerne dem fra taskmanageren. For selv om alle programmene er oppe, så tar flesteparten av dem opp ram, noe som også bruker strøm. I allefall facebook og andre nettbaserte apps da dem bruker strøm pga wifi og 3g. Endret 29. november 2012 av Pargadox Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 29. november 2012 Del Skrevet 29. november 2012 Bruker ikke RAM like mye strøm uansett, og det er derfor produsentene har vært nøkterne med mengden RAM i telefonene? Jeg hadde et kamera for mange år siden fra Mustek som riktignok brukte mer strøm jo flere bilder som var på det, men trodde ikke dem typen minne var i bruk lengre. Lenke til kommentar
henrikwl Skrevet 29. november 2012 Del Skrevet 29. november 2012 For selv om alle programmene er oppe, så tar flesteparten av dem opp ram, noe som også bruker strøm. I allefall facebook og andre nettbaserte apps da dem bruker strøm pga wifi og 3g. Ingen apper bruker hverken RAM eller strøm når du ikke har dem aktive på skjermen. Det som skjer når du er i f.eks. Facebook appen og trykker hjem-knappen, er at det tas et snapshot av prosessen som legges på disk, så avsluttes Facebook og fjernes fra minnet. Neste gang du åpner Facebook vil dette snapshottet leses fra disk og legges i minnet, slik at det for deg ser ut som om appen har kjørt i bakgrunnen. Det har overhodet ingen hensikt å manuelt drive med tvangslukking av apper. Det er ingen av dem som kjører uansett. 1 Lenke til kommentar
Gintoki Skrevet 29. november 2012 Del Skrevet 29. november 2012 (endret) Daså, men om dem ikke bruker opp ram og slikt, hvorfor er da "task manager integrert da? eller brukes den bare som en snarvei til siste brukte programmer? Endret 29. november 2012 av Pargadox Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 29. november 2012 Del Skrevet 29. november 2012 Det og hvis det oppstår problemer med en app. Men hovedsakelig det første. Lenke til kommentar
henrikwl Skrevet 29. november 2012 Del Skrevet 29. november 2012 Daså, men om dem ikke bruker opp ram og slikt, hvorfor er da "task manager integrert da? eller brukes den bare som en snarvei til siste brukte programmer? Ja, faktisk. Det, og så er det greit å kunne tvangsavslutte i de tilfellene hvor en app med bugs henger, slik at man gjerne vil restarte appen og ikke bare laste snapshottet. Lenke til kommentar
Gintoki Skrevet 29. november 2012 Del Skrevet 29. november 2012 Ok Men hvorfor støtter ikke iphone mer enn bare edge og 3g? Er på steder hvor det er alt fra Edge, 3G, super 3g aka HSDPA og LTE, for iphone 5 støtter jo nå LTE, men får bare 3g maks.. Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 29. november 2012 Forfatter Del Skrevet 29. november 2012 Hvor befinner du deg? Det finnes jo ikke noe mobilnett som støtter LTE i Norge, det LTE nettet Netcom og Telenor har aktivt per i dag er utelukkende for datatrafikk og kan ikke brukes på mobiltelefoner, dette åpner vell ikke før tidligst Q1 neste år og da vil det forhåpentligvis også åpne for bruk av LTE på iPhone 5. Samtidig må du ha simkort med LTE støtte og det ene og det andre, og en rekke europeiske land har LTE frekvenser som ikke støttes av iPhone 5 så her må det være endel ting som klaffer for at du skal få LTE. Lenke til kommentar
Gintoki Skrevet 29. november 2012 Del Skrevet 29. november 2012 (endret) Ok. Men jeg har jo HSPA nett så og si nesten over alt her, men så får jeg bare maks 3g.. For wiki sier jo at iphone 5 støtter: GSM, CDMA, 3G, EVDO, HSPA+, 4G LTE. Så hvorfor får jeg ikke en "H" oppe i hjørnet isteden for tr3G? Endret 29. november 2012 av Pargadox Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 29. november 2012 Forfatter Del Skrevet 29. november 2012 På iPhone så vil det stå E for Edge, 3G for UTMS, HSPA og HSPA+ og LTE om du har 4G / LTE. Lenke til kommentar
Gintoki Skrevet 29. november 2012 Del Skrevet 29. november 2012 Jeg har HSPA her i området nå, men fremdeles bare 3g. Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 29. november 2012 Forfatter Del Skrevet 29. november 2012 Som sagt, ved HSPA kobling så vil du ha "3G" ikonet på iPhone. Ikonet "E" = Edge Ikonet "3G" = UTMS, HSPA eller HPSA+ Ikonet "LTE" = 4G / LTE Lenke til kommentar
Gintoki Skrevet 29. november 2012 Del Skrevet 29. november 2012 Ok, men om 3g da også står for hspa, hvorfor viser da iphone det som 3g mens andrid viser "H"? Lenke til kommentar
Punainen Skrevet 29. november 2012 Del Skrevet 29. november 2012 Ingen apper bruker hverken RAM eller strøm når du ikke har dem aktive på skjermen. Det som skjer når du er i f.eks. Facebook appen og trykker hjem-knappen, er at det tas et snapshot av prosessen som legges på disk, så avsluttes Facebook og fjernes fra minnet. Neste gang du åpner Facebook vil dette snapshottet leses fra disk og legges i minnet, slik at det for deg ser ut som om appen har kjørt i bakgrunnen. Det har overhodet ingen hensikt å manuelt drive med tvangslukking av apper. Det er ingen av dem som kjører uansett. Da fungerer det ikke som det skal på min iPad 2. Jailbreaket, så jeg kan se hvor mye minne som er ledig helt øverst (tror ikke jeg har noen background-apper installert heller). Hadde kun 92 MB ledig, tvangsavsluttet så Chrome og det gikk opp til 290 MB. Er det fordi min iPad er jailbreaket? Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 29. november 2012 Forfatter Del Skrevet 29. november 2012 Ok, men om 3g da også står for hspa, hvorfor viser da iphone det som 3g mens andrid viser "H"? HSPA faller innunder 3G kategorien, Gopgle indikerer om du har HSPA dekning eller ikke ved å vise "H" ikonet på Android, mens Apple med iOS ikke vil forvirre kunder med alle slags ikoner og holder seg til å bare vise "3G" uansett hvilken grad av 3G dekning du måtte ha (UTMS, HSPA, HSPA+, DC-HSPA osv..). Lenke til kommentar
henrikwl Skrevet 29. november 2012 Del Skrevet 29. november 2012 Da fungerer det ikke som det skal på min iPad 2. Jailbreaket, så jeg kan se hvor mye minne som er ledig helt øverst (tror ikke jeg har noen background-apper installert heller). Hadde kun 92 MB ledig, tvangsavsluttet så Chrome og det gikk opp til 290 MB. Er det fordi min iPad er jailbreaket? Mest sannsynlig, ja. Jeg har ikke fullstendig oversikt over hva alle typer jailbreak gjør, men en av grunnene til at folk jailbreaker i utgangspunktet er jo nettopp å kunne ha programmer kjørende i bakgrunnen. Lenke til kommentar
Gintoki Skrevet 29. november 2012 Del Skrevet 29. november 2012 (endret) Da fungerer det ikke som det skal på min iPad 2. Jailbreaket, så jeg kan se hvor mye minne som er ledig helt øverst (tror ikke jeg har noen background-apper installert heller). Hadde kun 92 MB ledig, tvangsavsluttet så Chrome og det gikk opp til 290 MB. Er det fordi min iPad er jailbreaket? Er derfor jeg alltid avslutter apps når jeg er ferdig med dem på min ipad 2 også. For har selv slik at jeg kan se ledig ram. Og fant da ut fra netcom også at alt innen for 3g og bedre frem til hspa+ er under 3g. Endret 29. november 2012 av Pargadox Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 29. november 2012 Del Skrevet 29. november 2012 Noen andre som har problemer med støv/flekker på selve kameralinsen ? Glasset på forsiden er rent og pent, men jeg ser mange flekker når jeg skal ta bilde. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå