Gå til innhold

Den lille Apple  iPhone 5 / 5S / 5C tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan noen av dere fornuftige mennesker overtale meg til å ikke kjøpe en hvit iPhone 5 16 GB fra Chess til totalt 6 187 kroner?

Jeg sparer en drøy tusenlapp hvis jeg kjøper fra Apple, men da må jeg vente lenge (to uker) og betale alt på én gang. :(

Fordi man kan få en Samsung Note II til 4 500 kr. Levert til din postkasse om 3 dager ;)

• Liker 2
Lenke til kommentar

Forresten, er det slik at budet i denne omgang legger pakken på nærmeste lokale postkontor om man ikke er tilgjengelig? Nå jeg bestilte iPhone 4 i sin tid var det ett rent helvete for meg å få telefonen levert pga. skiftgang og friuke etc. Da var det KLIN umulig å få lagt pakken på posten.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Er det mulig å bruke iPhone 5 her i Norge hvis jegl kjøper fra USA? Hvis det går ann, hva trenger jeg å være forsiktig med (versjon, abonnement etc)?

Jeg har sjekka litt rundt i nettet og det er så mange ulike meninger slik at jeg er totalt forvirret.

Her kan du se modellene, så kan du se hvilken du må ha.

Lenke til kommentar

Spørsmål, vet ikke helt om jeg trengte å lage en egen tråd for dette. Men tenkte det var greiest å poste det her.

Jeg jobber en plass der vi ikke har lov til å ha mobil, men vil enda ha mulighet til at folk skal kunne nå meg om det er noe viktig. Så lurte på om det gikk an og legge ''ikke forstyrr'' funksjonen så om jeg får en melding eller anrop at jeg sender automatisk tilbake en melding der det står 'Er på jobb og kan ikke snakke nå, om det er noe viktig ring 12345678'' for eksempel. Noen som kan svare? :)

Lenke til kommentar

Hmm, opplevde noe veldig rart.

Våknet opp, og iPhonen ville bare ikke skru seg på. Satte den til lading, men fremdeles ingenting. Koblet den så til Macen, og etter å ha holdt inne på/av knappen på toppen veldig lenge, så skrudde den seg på. Men det kan ikke ha vært batteriet som var problemet, for den hadde nemlig 77% igjen!

Hva skjer? Noen som har opplevde det samme? :hmm:

Lenke til kommentar

Ser slike tilfeller på jobb tritt og stadig. Ikke sett på ip5 enda, men vil tro det går for d samme.

Så lenge den fungerer nå trenger du ikke bekymre deg. Den hadde bare låst seg fast fullstendig. Om du ikke får liv i den kan du holde av/på knappen og hjem knappen samtidig ca 10sek.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Spørsmål, vet ikke helt om jeg trengte å lage en egen tråd for dette. Men tenkte det var greiest å poste det her.

Jeg jobber en plass der vi ikke har lov til å ha mobil, men vil enda ha mulighet til at folk skal kunne nå meg om det er noe viktig. Så lurte på om det gikk an og legge ''ikke forstyrr'' funksjonen så om jeg får en melding eller anrop at jeg sender automatisk tilbake en melding der det står 'Er på jobb og kan ikke snakke nå, om det er noe viktig ring 12345678'' for eksempel. Noen som kan svare? :)

vet ikke om det du leter etter er mulig, men det jeg vet er mulig er å kun tilate anrop fra spesifike numre. Som foreksempel hvis du venter en viktig telefon fra et nummer så kan du få telefonen til å bare ringe hvis det nummeret ringer. Endret av 1BlueAnd1White
Lenke til kommentar

Har hatt min iphone 5 64gb nå i 2 dager og må si at jeg er storfornøyd! Eneste jeg vil klage på fra apple er at telefonen ikke varer så altfor lenge på batteriet og at de kunne beholdt tykkelsen og heller forbedret batteriet.

Kameraet på den er superb og enkel å bruke.

Ytelsen er ganske god, nesten like god som min gamle one x.

Men er synd at JB ikke ennå er tilgjengelig da jeg har en trailer med ting som jeg vil ha skuffa inn i telefonen.

Har også erfart til nå at for mange apps kan gjøre telefonen treg når man avslutter apps i taskmanager og når dem skal avinstalleres.

Ørepluggene er også forbedret. Både lydkvalitet og bass.

Skjermen på den er helt superb,da jeg aldri har hatt retina før, og ser veldig lett piksler på andre telefoner, men utrulig nok ikke denne! Noe jeg skulle ønske var piksel tettheten til pc skjermer på 24" ^^

Lenke til kommentar

Har også erfart til nå at for mange apps kan gjøre telefonen treg når man avslutter apps i taskmanager og når dem skal avinstalleres.

Hvordan får du til det?

Det skal egentlig ikke kunne skje, man skal aldri behøve å tenke på å måtte tvangsavslutte apps.

Sist jeg sjekket, hadde jeg over 80 apps i "taskmanageren", og siden jeg ikke tvangsavslutter apps, med mindre det skjer noe feil, er det sikkert enda flere nå.

iOS ordner håndterer dette rimelig bra på egen hånd :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Har merket en bug om jeg bruker Lightning til 30-pin overgang til min Harman/Kardon MS 100 dock og spiller av via YouTube, om jeg ikke "tvinger" YouTube til å avsluttes så ligger det i bakgrunnen å sluker batteriet når jeg kobler den fra docken.

Har ikke dette problemet med YouTube til vanlig, er kun når jeg kjører lyd fra YouTube via docken, da må jeg tvangsavslutte den etterpå om jeg ikke ønsker å ha en varm telefon som dør innen de neste 6 timene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...