Gå til innhold

Den lille Apple  iPhone 5 / 5S / 5C tråden

Anbefalte innlegg

Isj. Til mine store irritasjon har jeg nå funnet masse småriper på "skråkanten" sett fra forsiden på telefonen. De synes godt i riktig lys. Mistenker at de kommer fra kanten på et deksel jeg har brukt. Min iphone er da svart, hatt den ca en uke.

Jaja, må vel bare innse at den ikke holder seg strøken :-(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

OK. Har funnet en fix nå:

Om du har aktivert eller deaktivert iMessage, så blir funskjonaliteten inne i plussknappen feil.

Om du restarter telefonen, så fungerer det igjen. Du må altså alltid restarte telefonen dersom du rører iMessage-switchen.

Fint om du sjekker om det fungerer på samme måte hos deg!

Jeg sender i hvert fall inn en bug-report til Apple. Skal bare sjekke om det er samme problemet i 6.1 beta først.

Igjen, tusen takk. Dette løste problemet :)

Lenke til kommentar

Er det noe håp i å få igjen penger for en app som ble feilkjøpt? Skulle bare sjekke om jeg hadde numbers fra før, men så kjøpte den appen uten at jeg måtte taste inn passord. Woops, 70kr i dass.

Har sendt mail til iTunes, men må si jeg er en smule negativ. Hvordan beviser jeg evt at jeg sletter programmet fra enheten min?

Uff, dette var noe stusselige greier!

Lenke til kommentar

Er det noe håp i å få igjen penger for en app som ble feilkjøpt? Skulle bare sjekke om jeg hadde numbers fra før, men så kjøpte den appen uten at jeg måtte taste inn passord. Woops, 70kr i dass.

Har sendt mail til iTunes, men må si jeg er en smule negativ. Hvordan beviser jeg evt at jeg sletter programmet fra enheten min?

Prøv dette.

Lenke til kommentar

Har fått fullt av riper bak min, mange hvite prikker og skitt som irriterer meg grenseløst. Behandler den og veldig bra, har den alltid i en egen lomme uten noe annet en den selv så penger eller nøkkler kan ikke ha gjort det. Har brukt den med deksel 1/2 av tiden jeg har hatt den og i 2,5 uker. Det må være noe galt med den, selv om det er malet aluminium virker det bare idiotisk. Spesielt når jeg har vært så forsiktig. Vurderer å ringe apple og klage og forhåpentligvis få den reparert eller bruke angrefrist eller noe å få en ny. Siden dette virker idiotisk.

edit: Ser mye værre ut i virkeligheten, er på sidene også.

post-212426-0-20527000-1353061109_thumb.png

Endret av KingInTheNorth
Lenke til kommentar

Det er leit å høre om de kosmetiske problemene brukerne har med iPhone 5. Jeg hadde selv tenkt til å skaffe meg en, men ventet fordi jeg leste så; mye om dette. Spør du meg er det litt merkelig at Apple, som blant andre ting er kjent for god kvalitet, har latt iPhone 5 bestå "sikkerhetstestene".

For dette er ikke det vi forventer av Apple. Det er i hvert fall ikke det vi forventer når vi kjøper markedets kanskje mest eksklusive telefon.

Lenke til kommentar

Hater når folk skriver noe å visker det ut... HVA SA DU?? neida..

Hadde åpnet en del tråder på Diskusjon.no (denne inkludert) for noen timer siden, når jeg skrev innlegget var det flere innlegg over, mitt ble overflødig.

Men du kan dessverre ikke benytte deg av angreretten når varen har blitt "skadet", slik som din telefon.

Lenke til kommentar

har gjort det selv før :p men nå så står det "instaler" på de appene du har kjøpt
Lenke til kommentar

Hm, ok. Men kan det være en feilproduksjon at den ripes så lett eller lider alle av dette? Og kan jeg levere den inn og klage på at jeg ikke er fornøyd med produktet?

I norge har vi 5 års reklamasjonsrett. Jo tidligere jo bedre.

Det er kjent at Apple hadde slike problemer i første batch, så spørs det om du kjøpte den vel vitende om dette.

Lenke til kommentar

Satt i går å trykket litt på telefonen, skrev noen meldinger og var inne på noen apper. Plutselig vart lyset i skjermen halvert. Måtte skru av skjermen for å få det vanlig igjen. Lurer på om det er noen snarvei eller noe jeg har kommet borti for å dimme lyset? Sjå min datter har også dette skjedd flere ganger. Noen som vet om dette er vanlig eller feil på mobilen?

Lenke til kommentar

Lurer på en ting til: Da jeg skulle laste ned oppdatering til 6.0.1 via pc tok det ca 70min. sjå meg. Syns det var lenge men har ganske tregt nett ;) Men da min datter skulle laste ned hos seg kom det ca 20 timer og den stod på nedlasting 1 time og kom ned i 19 timer, da måtte ho bare avbryte. Kunne jo ikkje stå så lenge. Ho har forresten mobilt bredbånd på sin pc. Tar det virkelig så lang tid? Takker for svar :)

Lenke til kommentar

Lyset er automatisk innstilt til å dimmes, det kan du selv endre inne i innstillingene men jeg vil anbefale å la det være da det sparer mye batteri å la iphonen ta seg av dette.

Sliter litt med å finne ut av filstørrelsen på 6.0.1-oppdateringen men iflg en kilde jeg fant ved å google skal den være ca 780 MB. Det kan fort ta litt tid å laste ned en så stor oppdatering på en treg linje men 20 timer hørtes veldig mye ut, er det ikke 3G-dekning der dere er? Ville forsøkt å koblet til et trådløst nettverk hos noen du vet har litt hastighet.

Lenke til kommentar

Satt i går å trykket litt på telefonen, skrev noen meldinger og var inne på noen apper. Plutselig vart lyset i skjermen halvert. Måtte skru av skjermen for å få det vanlig igjen. Lurer på om det er noen snarvei eller noe jeg har kommet borti for å dimme lyset? Sjå min datter har også dette skjedd flere ganger. Noen som vet om dette er vanlig eller feil på mobilen?

det som kan ha skjedd er at du på en eller annen måte skygget over sensoren som styrer lysstyrken (tror den bruker front-kameratet) slik at den trodde det var mørkt.

Men vil noe sånt gå på reklamasjonsretten?

hvis de første telefonene ble produsert med et problem som senere telefoner ikke har så vil det etter min mening gå under kategorien "produksjonsfeil" som da vil si at det går på reklamasjonsretten.
Lenke til kommentar

Lyset er automatisk innstilt til å dimmes, det kan du selv endre inne i innstillingene men jeg vil anbefale å la det være da det sparer mye batteri å la iphonen ta seg av dette.

Sliter litt med å finne ut av filstørrelsen på 6.0.1-oppdateringen men iflg en kilde jeg fant ved å google skal den være ca 780 MB. Det kan fort ta litt tid å laste ned en så stor oppdatering på en treg linje men 20 timer hørtes veldig mye ut, er det ikke 3G-dekning der dere er? Ville forsøkt å koblet til et trådløst nettverk hos noen du vet har litt hastighet.

Takk for svar. Joda det er 3G dekning her, så syns det var vannvittig lang tid. Men skal prøve et annet trådløst nett :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...