fnwilborn Skrevet 7. november 2012 Del Skrevet 7. november 2012 Litt over midten er mer enn nok lyd på min iP5.... Lenke til kommentar
henrikwl Skrevet 7. november 2012 Del Skrevet 7. november 2012 Jeg merket en markant økning i lydvolumet på de eksterne høyttalerne på min iPhone 5 kontra min gamle iPhone 4 i hvert fall. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 7. november 2012 Del Skrevet 7. november 2012 En ting jeg reagrer på med iPhone 5 som jeg syns er kjipt er at volumet er mye lavere. Før kunne jeg aldri ha det på fullt hvis jeg hørte på musikk via headset. Nå er det mye lavere og når man nærmer seg fullt volum advarer den mot det ved at prikkene blir røde, noe som i utgangspunktet bare er bra, men irriterende at telefoskjermen skrur seg på. Men det mest irriterende er at volumet er så mye lavere. Du har ikke aktivert volumbegrensning i menyene, eller at de har blitt aktivert? Funksjonen som skal beskytte barns ører. Ellers er 4S den telefonen med best lydkrets. Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 7. november 2012 Del Skrevet 7. november 2012 I starten (6mnd) var jeg veldig nøye med å ikke få riper på min iP4, det hemmet dog bruken og nå bryr jeg meg ikke en meter og bruker den i alle sammenhenger og det er masse små fine solriper i skjermen som aldri sjenerer meg. Ikke la dingsen eie deg. Det er som med bil, du får den helt strøken ut av butikken, men du kan nesten banne på at første gang på et kjøpesenter så har du en liten fin bulk et sted. Betyr ikke at man ikke skal ta vare på tingene sine for det. 1 Lenke til kommentar
.Anders. Skrevet 7. november 2012 Del Skrevet 7. november 2012 Du har ikke aktivert volumbegrensning i menyene, eller at de har blitt aktivert? Funksjonen som skal beskytte barns ører. Ellers er 4S den telefonen med best lydkrets. Nei jeg sjekka det. Den er deaktivert. Jeg kan prøve med en annet headset og se om det er annerledes der. Før har det hvertfall vært slik at litt over midten har vært nok Lenke til kommentar
Dromle Skrevet 7. november 2012 Del Skrevet 7. november 2012 4S kan spille med høyere volum enn 5. Den har også bedre lyd enn den iphone 5 om man skal tro denne testen: http://www.engadget.com/nock/2012/10/02/iphone-vs-rivals-audio-tests/ Lenke til kommentar
genser Skrevet 7. november 2012 Del Skrevet 7. november 2012 Jeg har tatt en pause fra iOS, men er tilbake nå. Vil ha masse bilder over på enheten, og lastet ned iCloud Kontrollpanel til Windows og la bilder i bilde-stream mappen. Men nå har det gått ett døgn og ingen av bildene har dukket opp på iOS-enheten. Hva skjer? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 7. november 2012 Del Skrevet 7. november 2012 Ligger bildene i iCloud? Eller mangler de både der og på din iOS-enhet. Vet ikke andre måter å sjekke iCloud på enn å logge på fra en Apple-TV. Lenke til kommentar
genser Skrevet 7. november 2012 Del Skrevet 7. november 2012 Altså, jeg har lagt bildene i C:\Users\Brukernavn\Pictures\Photo Stream , som er den mappen som er satt til synkronisering i iCloud-kontrollpanelet til W7. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 7. november 2012 Del Skrevet 7. november 2012 (endret) Betyr ikke at man ikke skal ta vare på tingene sine for det. Jeg antyder vel heller ikke det? Mitt poeng er enkelt og greit at man ikke må la det styre alt du gjør. Får man en ripe i skjermen må man ikke la det bli verdens undergang, da tar man ikke bare vare på tingene men bekymrer seg mer enn nødvendig. Endret 7. november 2012 av Theo343 Lenke til kommentar
1BlueAnd1White Skrevet 7. november 2012 Del Skrevet 7. november 2012 Jeg har tatt en pause fra iOS, men er tilbake nå. Vil ha masse bilder over på enheten, og lastet ned iCloud Kontrollpanel til Windows og la bilder i bilde-stream mappen. Men nå har det gått ett døgn og ingen av bildene har dukket opp på iOS-enheten. Hva skjer? nå er jeg ikke så godt kjent med icloud kontrollpanel, men jeg tror icloud er for å få bildene fra iphonen til pc-en. For å flytte bilder til iphonen så kan du gjøre dette i itunes. Lenke til kommentar
Juke Skrevet 7. november 2012 Del Skrevet 7. november 2012 Det skal dukke opp på iPhone automatisk så vidt jeg forstår, funker i allefall slik på iPad, men man må velge "Bildestrøm"-kategorien for å se bildene på enheten. Forutsetter forøvrig at "Bildestrøm" er satt til "På" under "iCloud" i innstillingene på telefonen regner jeg med. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 7. november 2012 Del Skrevet 7. november 2012 (endret) Altså, jeg har lagt bildene i C:\Users\Brukernavn\Pictures\Photo Stream , som er den mappen som er satt til synkronisering i iCloud-kontrollpanelet til W7. Jeg skjønner det, men for å finne ut hvor feilen ligger må du finne ut om bildene i det hele tatt synkroniseres til iCloud. Før de kommer dit, vil de heller ikke kunne komme til iOS-enheten din. Edit: Og så må du selvsagt legge bildene i Uploads, ikke i Photo Stream. Det er til Photo Stream iCloud-SW henter bilder FRA iCloud TIL PCen, det som skal andre veien må legges i Uploads. Du kan jo sjekke om det funker andre veien ved å ta et bilde med din iOS-enhet og se om bildet kommer til PCen. Endret 7. november 2012 av Slettet-fsaSP0zV Lenke til kommentar
Nystic Skrevet 7. november 2012 Del Skrevet 7. november 2012 Hei! Har lenge siklet på iPhone 5, og det ser ut til at jeg går til innkjøp av den etter nyttår. Men jeg lurer på om noen av dere som allerede har fått den kan legge ut noen bilder/videoer. Fint hvis dere også slenger med litt personlige meninger! Lenke til kommentar
genser Skrevet 7. november 2012 Del Skrevet 7. november 2012 Det skal dukke opp på iPhone automatisk så vidt jeg forstår, funker i allefall slik på iPad, men man må velge "Bildestrøm"-kategorien for å se bildene på enheten. Forutsetter forøvrig at "Bildestrøm" er satt til "På" under "iCloud" i innstillingene på telefonen regner jeg med. Det gjelder en iPad Mini. Regnet med at det var uvesentlig. Edit: Og så må du selvsagt legge bildene i Uploads, ikke i Photo Stream. Det er til Photo Stream iCloud-SW henter bilder FRA iCloud TIL PCen, det som skal andre veien må legges i Uploads. Du kan jo sjekke om det funker andre veien ved å ta et bilde med din iOS-enhet og se om bildet kommer til PCen. Uploads? Finnes ikke noe mappe som heter Uploads noe sted. Ja, bilder jeg tar med padden går over til PCen. Skal prøve med Mac'en nå. Får håpe det dukker opp en Uploads mappe der. Alt jeg vil ha er enkel trådløs overføring av bilder fra dataen til mobil/tablet i full oppløsning, akkurat som jeg bruker Dropbox til mellom ulike PCer. Lenke til kommentar
Solaar Skrevet 8. november 2012 Del Skrevet 8. november 2012 Noen som har peiling på hvorfor min iPhone driver og velger vilkårlig fra e-postadresser, mobilnr og annen kontaktinformasjon når jeg sender meldinger og MMS? Oppdaget nettopp at jeg har drevet og sendt meldinger til facebookmailadressen av en kompis i et par uker. Ble litt urolig når han aldri ga svar, begynte å lure på om han var sur på meg ... Nå skulle jeg sende en MMS til dama og da valgte telefonen automatisk hennes e-post adresse selv om jeg valgte å sende bilde med tekstmelding. Skjønner ingenting av dette. Lenke til kommentar
CellularDude Skrevet 8. november 2012 Del Skrevet 8. november 2012 Har oppdatert til nyeste versjon av IOS 6. Oppdaget av malene/snarveiene ikke lenger virker når jeg skriver sms. F. Eks. Tfb er snarvei til Takk for beskjeden. Men under innstillinger ligger malene der ennå. Flere som har opplevd dette problemet, eller har forslag til løsning? Lenke til kommentar
Niram Skrevet 8. november 2012 Del Skrevet 8. november 2012 Fikk nettopp min ip5. Bruker dere skjermfilm på telefonen? Selv bruker jeg ikke det. Hadde ikke på 4s.. Samtidig er jeg jo livredd for riper på det nye smykket! Lenke til kommentar
Liquidkey Skrevet 8. november 2012 Del Skrevet 8. november 2012 Noen som har peiling på hvorfor min iPhone driver og velger vilkårlig fra e-postadresser, mobilnr og annen kontaktinformasjon når jeg sender meldinger og MMS? Oppdaget nettopp at jeg har drevet og sendt meldinger til facebookmailadressen av en kompis i et par uker. Ble litt urolig når han aldri ga svar, begynte å lure på om han var sur på meg ... Nå skulle jeg sende en MMS til dama og da valgte telefonen automatisk hennes e-post adresse selv om jeg valgte å sende bilde med tekstmelding. Skjønner ingenting av dette. Dette var hovedgrunnen til at jeg valgte å skru av iMessage. Veldig upålitelig, da telefonen selv velger nummer eller mail. Plutselig kunne jeg kun motta meldinger på mailadressen, som gjorde at jeg ikke fikk meldinger som ble sendt til nummeret mitt gjennom iMessage. Når det først fungerte, kunne det gjerne ta opp til 20 minutter før mottakeren fikk meldingen. Nei, iMessage er et langt fra ferdig produkt. Lenke til kommentar
Newton Skrevet 9. november 2012 Del Skrevet 9. november 2012 Litt om hvordan iMessage fungerer i forhold til SMS, MMS, AppleID og e-postadresser: http://support.apple.com/kb/HT3529 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå