M@R7!N Skrevet 7. oktober 2012 Del Skrevet 7. oktober 2012 (endret) Vurderer sterkt å selge min svarte på 64GB. Den har bitte små hakk som nesten alle telefonene har, men da står jeg uten telefon, siden jeg solgte min 4S for 1 dag siden. Har bumper med bak beskyttelse og hele greia, men de hakkene irriterer meg fryktelig når jeg tar den ut av bumperen for å vise den til venner. Ingen andre har sett de, men likevel. Føler jeg ser det igjen og igjen, nemlig at flere Apple-brukere ikke virker å utnytte reklamasjonsrett og angrerett(forbeholdt netthandel)? Å selge den er jo å kaste penger i dass, med mindre det finnes idioter som betaler fullpris for et skadet produkt? Og nei, dette er ikke noen form for trolling eller forsøk på å skape amper stemning(vet det er lett ) Endret 7. oktober 2012 av M@R7!N 1 Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 7. oktober 2012 Del Skrevet 7. oktober 2012 Nåda, det er ikke bare Apple forbrukere som ikke benytter seg av reklamasjonsretten, men en hel haug med andre mobilkunder. Hovedsakelig er man lei av at butikkene gjør seg vanskelig og legger skylden på brukeren og at det blir mye krangling for å få gjennomslag for å få byttet / reparert produktet. Men det er vel også en kjent sak at Nordmenn generelt gjerne kjøper nytt produkt før man bryr seg om å klage eller benytte seg av rettighetene sine, i alle fall er det sånn jeg oppfatter det. 1 Lenke til kommentar
thescientist Skrevet 7. oktober 2012 Del Skrevet 7. oktober 2012 Det er ikke det at jeg ikke gidder å klage på mobilen, jeg hadde fint gjort det hvis jeg var sikker på at det ikke var meg. Da jeg stod i butikken sjekket jeg mobilen først, men fant ingen feil der og da. Men 2 dager etterpå så jeg at det var to små prikker på kanten. Siden jeg ikke er sikker på om det var fabrikkfeil eller om det var meg, så gidder jeg ikke å gjøre en stor greie ut av det. Jeg jobber i en mobilbutikk selv om bruker litt kjønn. Og det blir det unødvendig krangling, siden jeg ikke kan bevise at den var slik da jeg fikk den. Mine ord mot deres, pluss jeg har ingen annen telefon nå, så da sliter jeg veldig. Jeg har dessuten laget en avtale med en i kollektivet om å bytte mobil med meg, når hun får sin hvite. Lenke til kommentar
r4tchet Skrevet 8. oktober 2012 Del Skrevet 8. oktober 2012 Flere som reagerer på batteri? Nå er det en 40 min siden jeg stod opp, av de er 10 min brukt til å sjekke instagram, facebook osv. Er allerede nede i 92%. Det funker veldig fint i standby, men merker at prosenten faller fort under surfing. Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 8. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2012 Syntes batteriet klarer seg bra, og ikke minst så lades det opp kjempe raskt! Lenke til kommentar
oj88 Skrevet 8. oktober 2012 Del Skrevet 8. oktober 2012 (endret) Må faktisk si jeg savner iTunes og musikk syncen altså. Må være en av de få Android brukerne her inne som syns iTunes er greit Må si meg enig i det. Glad i iTunes selv doubleTwist gjør vel den jobben, pluss mer, f.eks. streaming til Apple TV? Endret 8. oktober 2012 av oj88 Lenke til kommentar
KontraBass Skrevet 8. oktober 2012 Del Skrevet 8. oktober 2012 Vurderer sterkt å selge min svarte på 64GB. Den har bitte små hakk som nesten alle telefonene har, men da står jeg uten telefon, siden jeg solgte min 4S for 1 dag siden. Har bumper med bak beskyttelse og hele greia, men de hakkene irriterer meg fryktelig når jeg tar den ut av bumperen for å vise den til venner. Ingen andre har sett de, men likevel. Føler jeg ser det igjen og igjen, nemlig at flere Apple-brukere ikke virker å utnytte reklamasjonsrett og angrerett(forbeholdt netthandel)? Å selge den er jo å kaste penger i dass, med mindre det finnes idioter som betaler fullpris for et skadet produkt? Og nei, dette er ikke noen form for trolling eller forsøk på å skape amper stemning(vet det er lett ) Personlig solgte jeg min for en tier mer enn den kostet. Skade godkjent av kjøper ved personlig fremmøte. Så pengene mine havnet ikke i noe toalett i hvertfall Lenke til kommentar
wirrumsen Skrevet 8. oktober 2012 Del Skrevet 8. oktober 2012 Jeg jobber i en mobilbutikk selv om bruker litt kjønn. Høres tvilsomt ut. Noen flotte, unge damer som jobber der? 2 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 8. oktober 2012 Del Skrevet 8. oktober 2012 Lurer på om jeg rett og slett bare skal få bestilt fra Apple siden leveringstiden ikke blir kortere derfra over tid som flere her sier . Se om jeg klarer å utsette det som en julegave og heller få tak i en god vintersykkel på tilbud nå. Lenke til kommentar
r4tchet Skrevet 8. oktober 2012 Del Skrevet 8. oktober 2012 Nummeret mitt blir ikke flyttet over fra Chess til Tele2 før om en uke. Noen som vet om jeg i mellomtiden kan bruke et nano-sim fra Chess til tross for at jeg bestilte med binning? Lenke til kommentar
Niram Skrevet 8. oktober 2012 Del Skrevet 8. oktober 2012 Litt usikker på hvordan akkurat de kortene kodes. Men mener at man kan bruke Chess-simkort med en tele2-låst telefon, i og med at de bruker Netcom begge to. Det er bare å prøve, så ser du det! Lenke til kommentar
r4tchet Skrevet 8. oktober 2012 Del Skrevet 8. oktober 2012 Bare litt surt om det ikke funker, så må jeg kjøpe nytt sim fra Chess for 200 kr for å bruke i 7 dager Lenke til kommentar
Corey Skrevet 8. oktober 2012 Del Skrevet 8. oktober 2012 Vet ikke om dette er tatt opp før, så på forhånd sorry hvis dette er old news. Første lading brukte min iphone 5 3-døgn før den trengte å lades. Idag, derimot, hadde jeg 80 prosent batteri når jeg gikk på jobb. Etter å ha spilt musikk i 3 timer på jobb hadde den ca. 40 prosent batteri. Jeg fikk 2 tekstmeldinger som jeg svarte på og vips så var den nede på 10 prosent batteri. Iløpet av den neste timen slo den seg av. Så ifra 80 prosent til 0 på ca. 8 timer med minimalt bruk? Er ikke det utrolig dårlig? Har andre samme problemet? Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 8. oktober 2012 Del Skrevet 8. oktober 2012 Det samme skjedde på min 4S. Plutselig brukte den batteri som fy og føltes lunken. (Det siste kan ha vært innbildning) Jeg tok en restore i iTunes. Men du kan jo prøve en hardreset først, kanskje det fikser biffen? Lenke til kommentar
Corey Skrevet 8. oktober 2012 Del Skrevet 8. oktober 2012 Men du kan jo prøve en hardreset først, kanskje det fikser biffen? Jeg prøver en hardreset, å så klokker jeg inn hvor lenge batteriet varer nå Lenke til kommentar
r4tchet Skrevet 8. oktober 2012 Del Skrevet 8. oktober 2012 Spurte Tele2, og fikk dette svaret: Iphone 5 er operatørlåst og kan derfor ikke brukes med andre SIM enn Tele2-SIM. Du kan få låst opp telefonen når første faktura for abonnementet er registrert innbetalt hos oss, men dessverre ikke før. Så hvis noen lurer på det samme, så er det nok dessverre ikke mulig... Jaja, får gå med to telefoner i en uke da, lar ikke akkurat telefonen ligge igjen hjemme Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 8. oktober 2012 Del Skrevet 8. oktober 2012 Det er dårlig gjort, telenor og netcom åpner minutter etter kjøp så man kan bruke telefonen med en gang Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 8. oktober 2012 Del Skrevet 8. oktober 2012 Noen som har bestilt hos Apple.no som har fått telefonen, eller fått noe mer status på ordren? Lenke til kommentar
fnwilborn Skrevet 8. oktober 2012 Del Skrevet 8. oktober 2012 Fremdeles 3-4 uker og levering 26.10-01.11 Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 8. oktober 2012 Del Skrevet 8. oktober 2012 De starter tseendingen 25.10 såvidt jg forstår Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå