Gå til innhold

Den lille Apple  iPhone 5 / 5S / 5C tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er da ingenting, på nittitallet betalte folk 30 000kr for den lille forkrommede Nokiaen med skyvelokk, og den var ikke en smarttelefon engang.

Det var det tydeligvis verd å betale for å være først/tidligst ute.

Lurer på hva den summen blir i dagens pengeverdi, forresten.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

Det er da ingenting, på nittitallet betalte folk 30 000kr for den lille forkrommede Nokiaen med skyvelokk, og den var ikke en smarttelefon engang.

Det var det tydeligvis verd å betale for å være først/tidligst ute.

Lurer på hva den summen blir i dagens pengeverdi, forresten.

Nokia chrome 8800 var en spesialmodell, ingen folkemodell. Ei kan jeg huske at det ble betalt opp mot 30 000 for den ved lansering, lanseringsprisen var vel 7-8000. Ikke var det på midten av 90'tallet heller.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

Det er ikke den telefonen det er snakk om, den du nevner er vesentlig nyere.

Tenker du på 8810 ? Jeg vet at det har blitt hevdet at telefonen gikk for 20 000 ved lansering fordi det var status å få den først, at det blir hevdet er ikke det samme som at det er sant. Telefonen kostet forøvrig 6000 ved lansering, altså ikke billig. Fortsatt aldri ment som en telefon for the average joe

Lenke til kommentar

Tenker du på 8810 ? Jeg vet at det har blitt hevdet at telefonen gikk for 20 000 ved lansering fordi det var status å få den først, at det blir hevdet er ikke det samme som at det er sant. Telefonen kostet forøvrig 6000 ved lansering, altså ikke billig. Fortsatt aldri ment som en telefon for the average joe

Jepp, det er den, og den skyhøye prisen stod det om i avisene. Den kom i 1998.

Det var bare en vanlig mobiltelefon og så ut til å være ganske så utbredt, i allefall i min omgangskrets.

Den var en av, om ikke den første med intern antenne.

Men nå beveger vi oss off topic her :)

Lenke til kommentar

Jepp, det er den, og den skyhøye prisen stod det om i avisene. Den kom i 1998.

Det var bare en vanlig mobiltelefon og så ut til å være ganske så utbredt, i allefall i min omgangskrets.

Den var en av, om ikke den første med intern antenne.

Men nå beveger vi oss off topic her :)

Siste off topic, men var det ikke den som de lagde en egen nettside for der du kunne spesialbestille med design av gull og diverse edelstener etter eget ønske? Mener at Nokia fikk så stor suksess med det at de faktisk laget et "dattermerke" hvor telefonene var rene smykker og kostet en formue. Husker ikke navnet nå men der snakker vi om latterlige priser, altså flere hundre tusen.

edit: Kom på navnet og sannelig finnes de fortsatt den dag i dag: http://www.vertu.com (og leser man under history der så finner man ut at firmaet ble stiftet av Nokia i oktober 1998, det stemmer altså godt med det vi sier her).

Endret av Solaar
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...