Gå til innhold

Den lille Apple  iPhone 5 / 5S / 5C tråden


Anbefalte innlegg

Selger elkjøp med telenor abb egentlig? Evt hvilke butikker gjør det? atm har jeg nemlig komplett M fra telenor, så lurer på om det kanskje kan være billigere å kjøpe telefonen med komplett M i en eller annen butikk. Eller hva tror dere? Lønner seg ikke via telenor.no ihvertfal.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da har jeg inspisert vår utstillingsmodell på jobb som har vært ute siden natt til fredag og har vært flittig brukt av kunder, den har vell knapt ligget stille i mer enn fem minutter... Det er fremdeles ingen skrammer å se på den sorte modellen, til tross for at folk har slidet den langs bordet, dratt den opp og ned og i det hele tatt.

 

Så er langt mer positiv til holdbarheten, virker som media har overhauset problematikken til tusen som de vanligvis gjør. Vi har nå også solgt en god del telefoner, og feilprosenten virker langt mindre enn jeg først fryktet og jeg har vell egentlig bare sett 2-4 telefoner med kosmetiske skader ut av esken. Det er fremdeles dårlig, men på ingen måte like ille som jeg fryktet på forhånd.

 

 

Men er enig med mafiaman over at den sorte modellen ser penere ut på bilder enn den gjør i virkeligheten. Den er på ingen måte stygg, men personlig syntes jeg den hvite ser bedre ut i virkeligheten enn den gjør på bilder, og den sorte går andre veien og sånn totalt sett så syntes jeg de er griselekre begge to hvor den sorte er av den litt mer stilrene sorten og hvor den hvite oser Apple lang vei og gir deg en MacBook Pro følelse med en eneste gang.

 

Negative med den sorte, som det vanligvis er med behandlet og noe røff og mørk aluminium er at den ser ut til å få fingermerker og diverse langt lettere enn den hvite med lys aluminium. Positive er at sortramme rundt skjermen er mye mer naturlig enn hvitramme og hvor den sorte lettere får synlige fingermerker på den sorterammen så vil den hvite ha potensiale for missfarging så det blir litt give and take.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Elkjøp selger. Vet at lefdal alnabru har mange Telenor liggende.

 

Nice, bor dog i Trondheim om dagen. Så er litt langt til Alnabru :p

Du vet ikke hva totalprisen på telefonen ligger på med komplett M hos lefdal eller elkjøp? Finner nemlig ingen informasjon ang iPhone 5 på nettsidene nemlig...

Lenke til kommentar

Hvis jeg ikke husker helt feil selges den for rundt 200 kr dyrere i min Elkjøpbutikk (lokal, liten) enn den var på Telenor.no sine sider. Så 2890,- hos Telenor, i overkant av 3000 hos Elkjøp. Kan tenke meg alt fra 2999,- til 3299,- hvilket vil gi en totalpris på rundt 8500 med Komplett M inkl.

Endret av Klatt3n
Lenke til kommentar

Etter å brukt tlf i snart 2 dager. Så kan jeg bare si at jeg elsker den. Den er så rask og så herlig. Fikk 4mbits med Netcom på 3G. Nå får jeg 8-9 mbits med tele 2.

 

Er så herlig

 

iPhone 5 er ikke mye dyrere å kjøpe låst nei. Jeg betaler vel en 50 lapp mer for å kjøpe den låst når det gjelder hele totalpakken(12 måneder + telefonen), også får jeg jo den mye tidligere da.

Jeg fikk den 2000 kr billigere enn hvis jeg hadde kjøpt den hos Apple med det abbo jeg har nå.

 

Så jeg sparte 2000:p

 

iPhone 5 er ikke mye dyrere å kjøpe låst nei. Jeg betaler vel en 50 lapp mer for å kjøpe den låst når det gjelder hele totalpakken(12 måneder + telefonen), også får jeg jo den mye tidligere da.

Jeg fikk den 2000 kr billigere enn hvis jeg hadde kjøpt den hos Apple med det abbo jeg har nå.

 

Så jeg sparte 2000:p

Lenke til kommentar

Da har jeg inspisert vår utstillingsmodell på jobb som har vært ute siden natt til fredag og har vært flittig brukt av kunder, den har vell knapt ligget stille i mer enn fem minutter... Det er fremdeles ingen skrammer å se på den sorte modellen, til tross for at folk har slidet den langs bordet, dratt den opp og ned og i det hele tatt.

 

Så er langt mer positiv til holdbarheten, virker som media har overhauset problematikken til tusen som de vanligvis gjør. Vi har nå også solgt en god del telefoner, og feilprosenten virker langt mindre enn jeg først fryktet og jeg har vell egentlig bare sett 2-4 telefoner med kosmetiske skader ut av esken. Det er fremdeles dårlig, men på ingen måte like ille som jeg fryktet på forhånd.

 

 

Men er enig med mafiaman over at den sorte modellen ser penere ut på bilder enn den gjør i virkeligheten. Den er på ingen måte stygg, men personlig syntes jeg den hvite ser bedre ut i virkeligheten enn den gjør på bilder, og den sorte går andre veien og sånn totalt sett så syntes jeg de er griselekre begge to hvor den sorte er av den litt mer stilrene sorten og hvor den hvite oser Apple lang vei og gir deg en MacBook Pro følelse med en eneste gang.

 

Negative med den sorte, som det vanligvis er med behandlet og noe røff og mørk aluminium er at den ser ut til å få fingermerker og diverse langt lettere enn den hvite med lys aluminium. Positive er at sortramme rundt skjermen er mye mer naturlig enn hvitramme og hvor den sorte lettere får synlige fingermerker på den sorterammen så vil den hvite ha potensiale for missfarging så det blir litt give and take.

 

Jeg syntes at hele telefonen ser mye bedre ut enn på de lekka bildene vi så i våres. Spesielt med den hvite. Den hvite som ble lekka så helt forferdlige ut, men i virkeligheten ser den stilig ut. Selv liker jeg best den sorte.

 

Var i Apple Store i dag igjen. Modellene de har der har vel vært i bruk i en hel uke nå og den jeg holdt hadde bare fått en bitteliten flikk på ramma (det sorte var enda på). Den føles så lett ut. Vekten er helt surrealistisk. Syntes det er absurd at folk kan si at den er for lett. Betyr det at de har gjort en for bra jobb med hardwaren?

Endret av ahpadt
Lenke til kommentar

virker som media har overhauset problematikken til tusen som de vanligvis gjør.

 

Jeuda, er alltid media som overhauser all problematikk om iPhones, men når det kommer til Android telefoner og når vi prøver å forklare at ting kanskje ikke er som media forklarer, jo da har media alltid rett da i følge dere.

 

Mye av det media sier om både iPhones og Android telefoner er faktisk helt sant til det motsatte er bevist. Dere bortforklarer ALLTID at det aldri er noe feil på iPhones som media kommer frem med. Bare fordi dere tror media overhauser alt.

 

Dere drar alle mediaer under samme kam. Og dere benytter dere av muligheten til å gjøre dette også, kun fordi dere kan.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

Vindicator:

Ingen her fornekter problemene som har vært med iPhone 5 på enkelte eksemplarer. Og du har vel ikke problemer med å innrømme at S3 har mer alvorlige feil?

 

Alle telefoner har sine feil.

 

Og jo, på måten Newton og RamGuy skriver på, så er det helt klart at dem forsvarer iPhone selv om det er bevist at dette maps styret er alvorlig.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

Vindicator:

Ingen her fornekter problemene som har vært med iPhone 5 på enkelte eksemplarer. Og du har vel ikke problemer med å innrømme at S3 har mer alvorlige feil?

 

Alle telefoner har sine feil.

 

Og jo, på måten Newton og RamGuy skriver på, så er det helt klart at dem forsvarer iPhone selv om det er bevist at dette maps styret er alvorlig.

Da er vel det avklart og jeg ser ingen årsak til å holde på med denne aktiviteten i en telefontråd hvor man ikke har noen annen interesse av å være i en å kritisere produktet.

 

Apple Maps hadde omfattende feil og mangler ved lansering og i første versjon, Google Maps har grunnleggende feil og mangler selv etter snart et ti-år med utvikling. Slike diskusjoner blir i grunn bare tull.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Hvorfor skal man ikke kunne forsvare iPhone, selv om en app i iOS 6 i versjon 1 ikke er like bra som Google Maps?

 

Fordi når ting er så alvorlig som det er med Maps, så ser jeg liten vits i å forsvare en slik katastrofe.

 

Vindicator:

Ingen her fornekter problemene som har vært med iPhone 5 på enkelte eksemplarer. Og du har vel ikke problemer med å innrømme at S3 har mer alvorlige feil?

 

Alle telefoner har sine feil.

 

Og jo, på måten Newton og RamGuy skriver på, så er det helt klart at dem forsvarer iPhone selv om det er bevist at dette maps styret er alvorlig.

Da er vel det avklart og jeg ser ingen årsak til å holde på med denne aktiviteten i en telefontråd hvor man ikke har noen annen interesse av å være i en å kritisere produktet.

 

Apple Maps hadde alvorlige mangler ved lansering og i første versjon, Google Maps har grunnleggende feil og mangler selv etter snart et ti-år med utvikling. Slike diskusjoner blir i grunn bare tull.

 

Jeg kritiserer ikke med å vise en missnøye med at det er gått for langt når noen må forsvare en slik latterlig sak om Apple Maps.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...