Gå til innhold

Den lille Apple  iPhone 5 / 5S / 5C tråden

Anbefalte innlegg

Dette er sikkert et dumt spørsmål. men la gå..:)

Det har seg slik at min Iphone 5S har fått en fuktskade som er såpass omfattende at jeg tviler på at den kan reddes, men jeg lurer på om alt som ligger lagret på telefonen av bilder/notater kan "reddes", så lenge jeg bare flytter sim-kortet over i en ny Iphone f.eks? 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei. Liker ikke å resette. Vil beholde SMSen og det jeg har!

Defekt batteri var det på min iP5 og. Sendte inn og fikk den tilbake og de sa alt var bra. Måtte betale gebyret.

Har _så_ lite lyst tilbake til Eplehuset og risikere å måtte betale gebyret fordi de ikke finner noe - som vanlig!

Edit: I tillegg. I går var baksiden på min iP5S så varm at det såvidt gikk an å holde den! Det var helst i området øverst og over batteriet. Helt sykt. Jeg ladet samtidig som jeg brukte den.

Forsøkt å slå av en prat direkte med apple?

Nei har ikke prøvd det. Er det engelsk eller norsk man snakker med de?

Ta sikkerhetskopi enten på iTunes, eller til iCloud, så har du alt av meldinger og tidligere anropslogg.

Lenke til kommentar

Nei. Liker ikke å resette. Vil beholde SMSen og det jeg har!

Defekt batteri var det på min iP5 og. Sendte inn og fikk den tilbake og de sa alt var bra. Måtte betale gebyret.

Har _så_ lite lyst tilbake til Eplehuset og risikere å måtte betale gebyret fordi de ikke finner noe - som vanlig!

Edit: I tillegg. I går var baksiden på min iP5S så varm at det såvidt gikk an å holde den! Det var helst i området øverst og over batteriet. Helt sykt. Jeg ladet samtidig som jeg brukte den.

Forsøkt å slå av en prat direkte med apple?
Nei har ikke prøvd det. Er det engelsk eller norsk man snakker med de?

Norsk eller av og til svensk.

Lenke til kommentar

Lami,

Ta en sikkerhetskopi og resett telefonen. Bruk den så lenge du må for å gjøre deg opp en mening om det ble bedre eller ikke. Blir det ikke bedre, legger du tilbake sikkerhetskopien og fortsetter som før. Blir det bedre, vet du at det er noe med hvordan telefonen var før, som gjør at den ikke oppfører seg som den skal.

Lenke til kommentar

Takk :)

Hvor mange batterisykluser har dere gjennomført på deres 5S, og hva er kapasiteten? Kan sjekke ved å laste ned PC/Mac programmet iBackupBot eller 'Battery Life' fra Appstore og se under 'Raw Data'.

Jeg har 628 sykluser og ca 1300mAh igjen.

Endret av Lami
Lenke til kommentar

3 1/2 år og kun 375 ladesykluser. I heite.

Har brukt min litt over ett år og har som sagt 629 nå.

Bruker datamaskiner til det meste, både på jobb og hjemme. Telefonen er en sekundær enhet for meg, og har vel i snitt ladet den ca hver 3. dag. Snakker lite i telefonen, surfer minimalt med iPhone, spiller ikke, er ikke på Fjesboka, og meldinger går mye via Meldinger-appen på min bærbare Mac. Hvilket også er noe av grunnen til at jeg fint klarer å bruke samme iPhone i 4 år - får se om det blir en ny til høsten, da hovedsakelig pga. at bedre mobilkamera frister litt. ;)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

3 1/2 år og kun 375 ladesykluser. I heite.

Har brukt min litt over ett år og har som sagt 629 nå.

Bruker datamaskiner til det meste, både på jobb og hjemme. Telefonen er en sekundær enhet for meg, og har vel i snitt ladet den ca hver 3. dag. Snakker lite i telefonen, surfer minimalt med iPhone, spiller ikke, er ikke på Fjesboka, og meldinger går mye via Meldinger-appen på min bærbare Mac. Hvilket også er noe av grunnen til at jeg fint klarer å bruke samme iPhone i 4 år - får se om det blir en ny til høsten, da hovedsakelig pga. at bedre mobilkamera frister litt. ;)

iPhone SE anbefales! :yes:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Er det godkjent med 5SE spørsmål også? Gikk fra standard 5, som fikk store problemer med at den påstod at SIM-kortet ikke var ok, og jeg måtte restarte hele telefonen hver gang. På den nye har jeg nå flere ganger i det siste fått beskjed om det ikke er noen tjeneste tilgjengelig. Hjelper ikke med flymodus, må slå helt av og på nå også, så er den helt ok.

Har akkurat lagt inn 9.3.4, får se om det hjelper. Feilene oppstod mest på 9.3.3

Lenke til kommentar

Har du skiftet SIM-kort? Hvis ikke, gjør det. Hvis du har problemer med 2 telefoner som er SIM-relaterte, er det nok SIM-kort som er problemet.

Hei, jeg byttet simkort på den forrige da den begynte å klage, men det hjalp ikke... Fikk forresten samme problem på en annen 5'er jeg også hadde. Men nå klager den ikke på SIM kortet som den gjorde før, den sier bare det ikke er noen tjeneste tilgjengelig. Men har ikke oppstått etter siste oppdatering, så jeg håper det er løst!

Lenke til kommentar

Hei, er det helt kurrant å bytte batteri selv til et uoriginalt på Iphone 5?

Det jeg tenker på er om dette er skikkelige batterier som ikke innebærer større brannsikkerhet under ladning mm.

Er det noen av dere som har byttet og opplevt problemer - eller evnt at alt er good?

Har kjøp dette:

http://www.batteryupgrade.no/shopBrowser.php?shopGroupId=16167761#/assortmentProductId/50300385/shopGroupId/81470839

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Gjest Bruker-405938

La inn ios 10.1 igår. La den til lading. Brukte 2 timer fra 20-80%. Ios nug eller defekt lader? Skal teste med annen lader senere.

Edit: er ok med annen lader

Endret av Bruker-405938
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...