Gå til innhold

Den lille Apple  iPhone 5 / 5S / 5C tråden

Anbefalte innlegg

Noen som vet hva pre owned fra Proshop betyr? https://www.proshop.no/Mobiltelefon/iPhone-5s-16GB-Space-Gray-PreOwned/2517604?utm_source=prisjakt&utm_medium=cpc&utm_campaign=pricesite

Er dette det samme som Apple refurbished, eller har de bare tatt inn noen tilfeldig gamle telefoner? Kan man risikere riper og tull?

Pre-owned er innmaten fra en brukt telefon stappet i en ny telefondeksel, så nei ingen riper eller tull :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei folkens.

I det siste har telefonen oppført seg rart.

Plutselig så barer stopper den å virke (5S). Jeg ser appsene og desktopen og det hele men det går ikke an å manuvrere eller noe annet. Trykker jeg på soveknappen oppå telefonen så blir skjermen svart som vanlig, men det går da ikke an å få skjermen på igjen. Eneste måten da er å hardresette telefonen!

Hva er det som skjer?

Jeg har også en 5s. Sliter med mye av det samme. Pluss ta skjermen ofte låser seg. Spesielt når jeg skal avslutte samtaler. Trykker og trykker og trykker, men helt i stå. Tar mellom 15 og 30 sekunder før jeg får responsen tilbake.

Den har også begynt å fuske en del når jeg har alarmer som går. Da skal man jo normalt kunne slide fra venstre mot høyre, så går den av. Men den vil ikke respondere på den kommandoen. Så alarmen ringer og ringer uten at jeg får slått den av. Så da må jeg slumre i noen minutter, og håpe at neste gang fungerer slidingen.

Ofte er også skjermen lite responsiv, så jeg må trykke flere ganger for at den skal oppfatte et trykk.

Telefonen har vært hos Apple, men de mener det ikke er noe feil.

Har lignende problemer selv og begynner å bli dritt lei. Er det mulig å downgrade til ios 8. Telefonen fungerte helt topp til jeg oppdaterte til ios 9

Edit. Ja det er mulig å downgrade, men Apple vil ikke la meg gjøre det. Møkka firma! Bestilte meg en Honor 6

Endret av Barkster
Lenke til kommentar

Har nettopp kjøpt meg en iPhone 5s med ios 8.1.4. Har ikke begynt å bruke telefonen ennå og lurer på - burde jeg oppgradere til ios 9.1 med en gang, eller burde jeg la være. Jeg vil først og fremst ha en stabil telefon, men jeg vil også kunne få brukt alle apper skikkelig. Takk for svar! 

Lenke til kommentar

Takk for svar, johanf! Ser det er noen som klager på at batteriet lades ut veldig fort, mens andre sier batteriet varer lengre. Har liten lyst til å "ta sjansen", men det er kanskje mest storm i et vannglass dette med batteriproblemet?

Lenke til kommentar

Hvis telefonen er helt ny, burde det ikke være noe problem. Er den kjøpt brukt, kan batteriet være litt lotto. 

Det er en "pre-owned", og for å være ærlig er jeg usikker på om batteriet er nytt, selv om jeg har skjønt at det skal være det på disse refurbished-telefonene fra iphone.

Lenke til kommentar

Da har 9.1 vært installert på pre-owned iPhone 5s i et knapt døgn, og det tre appene jeg har installert oppfører seg bra, i tillegg til de for-installerte. Batteriet holder seg ganske greit, mest energi brukes når telefonen er i område uten godt telenett. Så her har i alle fall 9.1 fungert bra så langt! Takk for hjelp!

Endret av Pers
Lenke til kommentar

På telefoner som ikke fullt ut støtter ALLE nett, og som kanskje befinner seg i områder hvor 4G ikke har bra dekning, bruker jeg å skru av 4G og bare bruke 3G.

...min iPhone 5 er konfigurert på den måten.

I tillegg kan man skru av en del systemfunksjoner som trekker en del strøm.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hei,

Min 5'er har tidvis problemer med at den ikke finner SIM-kortet. Er nødt til å slå telefonen helt av og på igjen, så er den ok igjen. Men da skjer det gjerne 2-3 ganger i løpet av et døgn eller to. Så kan den være stabil i ukesvis. Byttet SIM-kort  forrige gang det skjedde, så var den fin noen uker før det skjedde igjen.

Dette skjer også med en annen 5'er vi har i huset.

Er det andre som opplever dette jevnlig??

Lenke til kommentar

Hei,

Min 5'er har tidvis problemer med at den ikke finner SIM-kortet. Er nødt til å slå telefonen helt av og på igjen, så er den ok igjen. Men da skjer det gjerne 2-3 ganger i løpet av et døgn eller to. Så kan den være stabil i ukesvis. Byttet SIM-kort  forrige gang det skjedde, så var den fin noen uker før det skjedde igjen.

Dette skjer også med en annen 5'er vi har i huset.

Er det andre som opplever dette jevnlig??

Hadde dette problemet selv med min 5S for noen uker siden. Til slutt så fant den ikke SIM-kortet i det hele tatt, uansett hva jeg gjorde av nullstillinger etc. så jeg måtte sende den inn til rep. Fikk ny telefon tilbake som jeg solgte og kjøpte meg Samsung Galaxy S6 Edge. Strålende fornøyd.

Lenke til kommentar

Utrolig. Slik er det ikke på min 5S.

Er den 100% når jeg går til sengs og sitter på den rundt 10-15min så er jeg allerede nede i 90%. Over natten ned i 84%, på jobb i 8 timer så er vi nede i 50-60%, sitter en halvtime/to når jeg kommer hjem så er vi nede i 20%, så må den lades rundt kl18.

Lenke til kommentar

Skjønner. Det varierer litt fra dag til dag (dekning +++) men jeg har nesten alltid 40%+ på kvelden uansett bruksmønster.

Jeg er jevnt over fornøyd med 5S - for meg som bruker den lite er det deilig med kompakt størrelse. Ytelsen på de fleste områder har ikke sakket spesielt mye akterut siden 2013. Har testet mot en 6S og de er ganske jevne. 6S er 0.5 sekunder kjappere på innlasting av apper og sider, men ikke noe enormt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...