Arngard Skrevet 1. april 2015 Del Skrevet 1. april 2015 Får ikke ladet min Iphone 5, da det er noe galt med lade-delen på mobilen. Ser ut som 2 av disse tappene inni er borte. Gikk derfor til en lokal mobilreperatør for å fikse dette. 30 min etter hentet jeg mobilen, så at den var ladet litt, og betalte 400kr. Men når jeg kom hjem, var det ikke snakk om å få ladet denne. Og det så ikke ut som det var gjort noe, ettersom det ikke så særlig nytt ut inni lade-delen. Prøvde å lade den hos en kamerat, funket ikke. Så jeg ble en smule forbannet, reiste tilbake til mobilreperatøren og konfronterte han med at mobilen slettes ikke var fikset. Han tok da å plugget i sin lader, og da funket det, det viste på skjermen at den ladet. Merkelig tenkte jeg, og spurte om det var en slags spesiell lader han hadde, ettersom det ikke funket andre plasser. Ba han ta frem en annen lader, hvor han da tok ut en ny hvit ledning, plugget den inn i samme kontakt, og mobilen ladet. Gikk så til en annen mobilforhandler, forklarte han historien, og spurte om å få prøve å lade den hos han. Men nei, mobilen ville ikke lade. hverken via stikk-kontakt eller usb. Noen som har peiling på hva dette kan være? Hvorfor viser den bare at den lader hos denne lokale mobil-reperatøren, og ingen andre steder? Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 1. april 2015 Del Skrevet 1. april 2015 (endret) Har selv fått problemer med en av mine orginalkabler som jeg har i bilen. Årsaken er at ledninger hvisnok løsner fra kontrollerkortet i kabelen. Har problemet med bare 1 av mine 5 kabler. En annen ting er at du kanskje skal bruke litt elektro rengjøringsspray og rense ut porten på telefonen. "I draped a thin dusting cloth (like that you get for cleaning glasses) over a bent paper clip and used that to clean out the inside of the port.. I was able to see an impressive amount of dust on the cloth after cleaning. And now there seems to be no delay in charging." Sikkert noe slik han gjorde på verkstedet. Ellers: "A second option is to bring your cable into the Apple store within a reasonable length of time from purchase (about 60-70 days), they’re usually happy to replace it. Talk about excellent customer service. * Tips: If you have Apple-care on your phone, they’ll do it for two years from the date of purchase. If you are no longer under Apple’s warranty, use this opportunity to try our portable external battery." Endret 1. april 2015 av Theo343 Lenke til kommentar
Arngard Skrevet 1. april 2015 Del Skrevet 1. april 2015 Det merkelige er at når jeg dro tilbake, plugget han bare inn kabelen uten å rense, og den virket. Men andre steder gjør den ikke det. Noe spesielt. Lenke til kommentar
tiguan4motion Skrevet 12. april 2015 Del Skrevet 12. april 2015 Får ikke til å motta mms på iphone 5. Datatrafikk er slått på, får til å sende mms, men ikke motta. Hva kan være galt? Lenke til kommentar
Lami Skrevet 24. april 2015 Del Skrevet 24. april 2015 (endret) Sjekk om det er noen mms innstillinger du må laste ned/oppdatere på leverandøren din sin side. Telenor har sånt ihvertfall hvis du bruker de. Uansett, hvordan er det å få solgt 5C? Går de unna eller er de vanskeligere å få solgt enn iP5? En helt ny iPhone 5C 16GB uten eske. Er 1600,- urealistisk? Jeg ser de ligger på rundt 2k og opp på Finn, men vanskelig å vite om folk har fått solgt de for under eller den prisen. Endret 24. april 2015 av Lami Lenke til kommentar
Mala Skrevet 24. april 2015 Del Skrevet 24. april 2015 Bare å prøve det, så finner du jo det relativt kjapt ut. Lenke til kommentar
Reggy Skrevet 29. april 2015 Del Skrevet 29. april 2015 Min 5S 32GB (ca 1.5 år) gammel - har begynt å henge seg opp og spinne/ tenke mye... Med det mener jeg f.eks. hvis jeg vil se et klipp på youtube, på nettet eller et klipp på TV2 sport etc... så kommer ikke klippet. Telefon bare spinner. Prøver jeg å se klippet på en mye eldre Ipad går det som regel alltid bra... På Facebook når jeg blar - henger den seg hele tiden. Du får ikke dratt/ scrollet siden. Eller det blir med sånne irriterende forsinkelser. Synes også telefonen er dårlig på å få inn trådløst nett. Fra der vi sitter mest er det ingen tvil om at konas Z3 funker bedre. Mens min hele tiden faller ut av nett og over på 4G. For 1.5 år siden døde min Iphone 4. Da var den treig, lite brukervennlig og virket utdatert...(hang liksom ikke med) Da jeg fikk 5 S var det som en ny verden åpnet seg - alt gikk kjapt og fint.... Er nevnte problemer de første skritt jeg ser på at min 5 S er litt over the top....at nedturen er i gang...før man tvinges til å kjøpe nr 6, eller et annet sterkere monster..... Lenke til kommentar
MobilNerd Skrevet 29. april 2015 Del Skrevet 29. april 2015 Reggy prøv en resette av den. Jan gjøre underverk. Husk backup først . Lenke til kommentar
Reggy Skrevet 29. april 2015 Del Skrevet 29. april 2015 Opps - åssen gjør jeg det? Backup - du mener f eks fra iCloud ? Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 3. mai 2015 Del Skrevet 3. mai 2015 fra sky = restore til sky = backup Lenke til kommentar
Lami Skrevet 5. mai 2015 Del Skrevet 5. mai 2015 Har en matt screen protector fra Empire, matte finish, smudge proof og anti-glare. Noen interessert? Lenke til kommentar
Lami Skrevet 17. mai 2015 Del Skrevet 17. mai 2015 Skjønner ingenting. Hjemknappen min er blitt treg eller hard å trykke. Hva skjer? Lenke til kommentar
Barkster Skrevet 18. mai 2015 Del Skrevet 18. mai 2015 Prøver å laste over bildemapper fra min 5s til pc, det går ikke. Noen av mappene inneholder diskstajon som ikke kan slettes, gjerne flere i samme mappe. noen løsning? Lenke til kommentar
Heinseberg Skrevet 19. mai 2015 Del Skrevet 19. mai 2015 Tenker å selge min 5S nå. Hvordan går jeg fram da? Ta ut sim-kortet og velger alternativet "slett alt innhold og innstillinger"? Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 19. mai 2015 Del Skrevet 19. mai 2015 Tenker å selge min 5S nå. Hvordan går jeg fram da? [...]Du må også slå av "Finn iPhone" under "iCloud" dersom du har slått den på, ellers vil den nye eieren ikke få aktivert telefonen igjen uten passordet ditt. Ellers har Apple en egen guide kalt "Hva du bør gjøre før du selger eller gir bort en iPhone, iPad eller iPod touch" du kan kikke på. 1 Lenke til kommentar
kjelldell Skrevet 22. mai 2015 Del Skrevet 22. mai 2015 Har fått erstattet min 5'er med en ny på jobben, men lurer på om det er en som har ligget lenge slik at batteriet har blitt dårlig... Elendig kapasitet synes jeg! Ser på forbruket at det er kalenderen som er største synder, men den skal da bare synce hvert kvarter. Men den er koblet mot flere Gmail-kalendere, vet ikke om det er grunnen? Så også at Facebook bakgrunnsoppdatering tok mye en stund, til tross for at FB-bakgrunnsprosesser er sperret i oppsettet! Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 23. mai 2015 Del Skrevet 23. mai 2015 (endret) Har fått erstattet min 5'er med en ny på jobben, men lurer på om det er en som har ligget lenge slik at batteriet har blitt dårlig... Elendig kapasitet synes jeg! [...] Har vært en del av iPhone 5 modellene som hadde batteriproblemer. Sjekk om den du bruker nå kan være en av de som ble produsert i den aktuelle perioden hvor det var problemer ved å bruke lenken under. https://www.apple.com/no/support/iphone5-battery/ Endret 23. mai 2015 av esoteric Lenke til kommentar
Kirchhoff Skrevet 25. mai 2015 Del Skrevet 25. mai 2015 Jeg lurer på om jeg skal kjøpe et cover/case med mitt eget motiv, har noen av dere erfaring med dette? Blir det bra? Anbefalinger? Lenke til kommentar
Stor Oddnoga Skrevet 30. mai 2015 Del Skrevet 30. mai 2015 (endret) Hadde en sliten iPhone 5. Noen deler senere fra Ebay og jeg har en "iPhone 6 mini". Venter på homeknapp i champagnefarge så jeg får riktig farge på ringen, men veldig fornøyd med resultatet så langt. Endret 30. mai 2015 av Stor Oddnoga 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå