Lami Skrevet 7. mars 2015 Del Skrevet 7. mars 2015 Skrudde av og på iMessage, får se om det funker, takk for svar Lenke til kommentar
Malun Skrevet 10. mars 2015 Del Skrevet 10. mars 2015 Kan noen hjelpe meg? Den lyd av/på-knappen på siden virker ikke og nå er min iphone 5s låst i lydløs. Er det noe jeg kan gjøre for å deaktivere lydløs uten å bruke knappen? Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 10. mars 2015 Del Skrevet 10. mars 2015 (endret) Kan noen hjelpe meg? Den lyd av/på-knappen på siden virker ikke og nå er min iphone 5s låst i lydløs. Er det noe jeg kan gjøre for å deaktivere lydløs uten å bruke knappen? Det er det. Innstillinger -> Generelt -> Tilgjengelighet -> AssistiveTouch -> Aktiver den. Da får du tilgang til alle fysiske knapper som touch knapper på skjermen. Trykk på knappen som dukker opp og velg så "Enhet" og så kan du slå på lyd igjen. Ønsker du ikke ha knappen fremme konstant slår du den av igjen etterpå. Mer om AssistiveTouch: https://support.apple.com/en-ca/HT202658 Endret 10. mars 2015 av esoteric Lenke til kommentar
AntonSte Skrevet 10. mars 2015 Del Skrevet 10. mars 2015 Kan noen hjelpe meg? Den lyd av/på-knappen på siden virker ikke og nå er min iphone 5s låst i lydløs. Er det noe jeg kan gjøre for å deaktivere lydløs uten å bruke knappen? Det er det. Innstillinger -> Generelt -> Tilgjengelighet -> AssistiveTouch -> Aktiver den. Da får du tilgang til alle fysiske knapper som touch knapper på skjermen. Trykk på knappen som dukker opp og velg så "Enhet" og så kan du slå på lyd igjen. Ønsker du ikke ha knappen fremme konstant slår du den av igjen etterpå. Mer om AssistiveTouch: https://support.apple.com/en-ca/HT202658 Du kan også sette opp slik at den funksjonen skrur seg av og på ved trippelklikk på hjem-knappen Lenke til kommentar
neeeeii Skrevet 11. mars 2015 Del Skrevet 11. mars 2015 iPhone 5S lader ledningen min har blitt så slitt så den ikke fungerer med mindre jeg holder ledningen helt rett mens den lader, må jeg kjøpe en orginal lade ledning til 200kr eller kan jeg bare bruke en uorginal? Er bare selve ledningen ikke laderen. Takk. Lenke til kommentar
rogkas Skrevet 11. mars 2015 Del Skrevet 11. mars 2015 iPhone 5S lader ledningen min har blitt så slitt så den ikke fungerer med mindre jeg holder ledningen helt rett mens den lader, må jeg kjøpe en orginal lade ledning til 200kr eller kan jeg bare bruke en uorginal? Er bare selve ledningen ikke laderen. Takk. Du kan fint kjøpe en ledning/lader på Clas Ohlsson eller tilsvarende. Lenke til kommentar
Lami Skrevet 12. mars 2015 Del Skrevet 12. mars 2015 Hvis skjermen er gåen (død piksel), byttes kun skjermen hos Eplehuset, eller tar de og flytter alt over i ny enhet? Lenke til kommentar
rogkas Skrevet 12. mars 2015 Del Skrevet 12. mars 2015 Hvis skjermen er gåen (død piksel), byttes kun skjermen hos Eplehuset, eller tar de og flytter alt over i ny enhet? Har du spurt Eplehuset? Lenke til kommentar
Lami Skrevet 12. mars 2015 Del Skrevet 12. mars 2015 (endret) Venter på svar. Eller må ha den klar til neste lørdag, spurte om den blir ferdig hvis jeg leverer den inn i dag. Bare lurte her om dere visste noe. Noen som vet om service jobber lørdag? Edit: Pga dette var erstatningsenhet fikk jeg slik hasteservice på 4-5 dager, flott Endret 12. mars 2015 av Lami Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 13. mars 2015 Del Skrevet 13. mars 2015 iPhone 5S lader ledningen min har blitt så slitt så den ikke fungerer med mindre jeg holder ledningen helt rett mens den lader, må jeg kjøpe en orginal lade ledning til 200kr eller kan jeg bare bruke en uorginal? Er bare selve ledningen ikke laderen. Takk. Problemer er ikke om kabelen er original eller ikke, men om den er sertifisert/godkjent av Apple. Produsenter som ikke betaler avgift pr kabel, vil få den blokkert, da Apple ser antall Lightning kabler som er i bruk pr serienummer. Lenke til kommentar
neeeeii Skrevet 13. mars 2015 Del Skrevet 13. mars 2015 Hvordan vet jeg hvem som er godkjent? Lenke til kommentar
Cord Skrevet 13. mars 2015 Del Skrevet 13. mars 2015 Står "Apple approved". (Iallfall på de jeg har sett.) Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 14. mars 2015 Del Skrevet 14. mars 2015 Kjøpe fra en seriøs forhandler er nok det enkleste.Hvem som helst kan klistre på et klistremerke som sier ting som "Apple approved" osv. Eneste måten og sjekke på er nok å plugge den inn i telefonen, da sier den ifra om kabelen er uautorisert, og er den det vil den ikke kunne brukes med iTunes, og en del av dem vil heller ikke kunne brukes til lading, men klart i dag er det ikke noe problem å lage en kabel som lurer den godkjenningen fra telefonen, er samme teknologi som er brukt i blekkpatroner til printere i årevis, for å verifisere om de er originale. Lenke til kommentar
rogkas Skrevet 14. mars 2015 Del Skrevet 14. mars 2015 (endret) Hvordan vet jeg hvem som er godkjent? Kjøp original Apple, så vet du det hvert fall. Da slipper du også å irritere deg over eventuelle småfeil du kanskje vil oppleve med noe uoriginalt. De få kronene du sparer er kanskje ikke verdt det...:-) Endret 14. mars 2015 av rogkas Lenke til kommentar
Kirchhoff Skrevet 14. mars 2015 Del Skrevet 14. mars 2015 Hvordan vet jeg hvem som er godkjent? Kjøp original Apple, så vet du det hvert fall. Da slipper du også å irritere deg over eventuelle småfeil du kanskje vil oppleve med noe uoriginalt. De få kronene du sparer er kanskje ikke verdt det...:-) Eller hos clas ohlson. Jeg vet ikke om det finnes noe billigere der, men det du får kjøpt i norske butikker virker i hvert fall. Om det ikke gjør det, får du pengene tilbake. Lenke til kommentar
Lami Skrevet 20. mars 2015 Del Skrevet 20. mars 2015 Leverte inn erstatningstelefon forrige torsdag hos Eplehuset pga rusk under skjermen. Det skulle ta 4-5 dager, og ble ferdig til lørdag, nå er vi på 6 dagen og jeg får høre fra servicetekniker at den ikke bli ferdig til lørdag når jeg skal reise.. Utrolig. Først måtte jeg forklare teknikeren HVOR rusket var, så går det en dag, så får jeg ny melding om at jeg må sende han KVITTERING på kjøpet av ORGINALTELEFON som jeg gjør, så sier han at serienummer ikke stemmer overens med erstatningstelefonen (no shit)! Helt utrolig. Dette var virkelig hastesak ja... Hva faen gjør jeg nå, må ja den til jeg reiser vekk i 3 uker på lørdag. Ble lovet det jo. Lenke til kommentar
Lami Skrevet 31. mars 2015 Del Skrevet 31. mars 2015 Til posten over: det ble reising uten 5Sen. Måtte drasse med 5eren som har batteri som varer i 2 timer.... Eneste de kunne tilby av lånetelefon i Bergen var iP 5, 16GB. Sikkert bedre batteri men.. Ikke en 5S. Nåvel, går det an å ta sikkerhetskopi på iPhone 4 og så gjenopprette en 5S med den kopien, uten problemer? Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 31. mars 2015 Del Skrevet 31. mars 2015 (endret) Har du ikke en PC/Mac du kan ta en sikkerhetskopi på? Tror ikke du får gjenopprettet en sikkerhetskopi tatt på en enhet med iOS8 til en enhet med iOS7 (iPhone 4) Edit: Litt usikker på om jeg henger med her nå, er det iPhone 4 eller 5 vi snakker om her? Du kan ihvertfall gjenopprette så lenge det du gjenopprettet til har samme eller nyere versjon av iOS. En iPhone 5 og 5S vil du derfor kunne kaste sikkerhetskopien din frem og tilbake mellom så mye du orker, men ikke på en iPhone 4 som ikke har iOS8. Endret 31. mars 2015 av esoteric Lenke til kommentar
Lami Skrevet 1. april 2015 Del Skrevet 1. april 2015 iPhone 4'eren har iOS 6.1.3. Så da vil det ikke gå å gjenopprette den kopien på en 5S hmm.. Noen annen kjapp måte da å overføre bildene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå