AntonSte Skrevet 25. februar 2015 Del Skrevet 25. februar 2015 Noen her som har byttet ramme på sin 5/5S? Jeg bestilte nettopp en ramme (antar at her merker man ikke stor forskjell på kvalitet). Virker ikke akkurat som en enkel jobb, men nåværende er bøyd, hakkete og ripete! Du er nødt til å fjerne ALT innvendig i telefonen og ha skikkelig styr på de forskjellige komponentene. Det kan ta lang tid, og du må være veldig nøye for ikke å miste noe. Se på denne videoen... Lenke til kommentar
Lami Skrevet 25. februar 2015 Del Skrevet 25. februar 2015 Bytte ramme, fyfaaen for en jobb Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 25. februar 2015 Del Skrevet 25. februar 2015 Er omtrent som lego for voksne. Tålmodig, forsiktig og nøye er stikkordene, samt et godt system for sortering av deler, slik at man får alt tilbake på riktig plass og i riktig rekkefølge. Søker man litt rundt ligger det en del "kart/diagram(?)" man kan printe ut og legge deler på, slik at man vet hvor de hører hjemme, kan være lurt de første gangene man peller en iPhone i småbiter. Sørg også for å ha alt av deler og verktøy før du begynner og ikke midt i jobben. Lenke til kommentar
Lami Skrevet 1. mars 2015 Del Skrevet 1. mars 2015 Noen andre som har problemer med å spille video enten det er i apps, YouTube, Instagram, etter 8.1.3 oppdateringen? Helvete kan ikke spille av en dritt! Lenke til kommentar
MobilNerd Skrevet 1. mars 2015 Del Skrevet 1. mars 2015 Noen andre som har problemer med å spille video enten det er i apps, YouTube, Instagram, etter 8.1.3 oppdateringen? Helvete kan ikke spille av en dritt! Ingen problem her Lenke til kommentar
Lami Skrevet 1. mars 2015 Del Skrevet 1. mars 2015 Skrudde av og på telefonen, det løste visst problemet! Har skrudd den av før etter jeg oppdaterte så rart Lenke til kommentar
Barkster Skrevet 3. mars 2015 Del Skrevet 3. mars 2015 Noen som vet hvordan jeg får amerikansk ios på telefonen? Lenke til kommentar
Dapp47 Skrevet 4. mars 2015 Del Skrevet 4. mars 2015 Noen som vet hvordan jeg får amerikansk ios på telefonen? Amerikansk språk? Instillinger -> Generelt -> Språk og region -> iPhone-Språk -> English (U.K) Lenke til kommentar
Cord Skrevet 4. mars 2015 Del Skrevet 4. mars 2015 Noen som vet hvordan jeg får amerikansk ios på telefonen? Amerikansk språk? Instillinger -> Generelt -> Språk og region -> iPhone-Språk -> English (U.K) Må vell også ha en amrikansk adresse, og du kan ikke bruke "norsk" visa. (Om jeg ikke husker feil;) Lenke til kommentar
Barkster Skrevet 4. mars 2015 Del Skrevet 4. mars 2015 Noen som vet hvordan jeg får amerikansk ios på telefonen? Amerikansk språk? Instillinger -> Generelt -> Språk og region -> iPhone-Språk -> English (U.K) Må vell også ha en amrikansk adresse, og du kan ikke bruke "norsk" visa. (Om jeg ikke husker feil;) Ikke så lett med andre ord Lenke til kommentar
Dapp47 Skrevet 4. mars 2015 Del Skrevet 4. mars 2015 Noen som vet hvordan jeg får amerikansk ios på telefonen? Amerikansk språk? Instillinger -> Generelt -> Språk og region -> iPhone-Språk -> English (U.K) Må vell også ha en amrikansk adresse, og du kan ikke bruke "norsk" visa. (Om jeg ikke husker feil;) Jeg forstår ikke helt hva du mener her. Hvis han vil ha Engelsk språk så er det da bare å endre det til Engelsk. Testet nettopp med min og det fungerte strålende. Mulig jeg misforstår noe her selfølgelig. Lenke til kommentar
Cord Skrevet 4. mars 2015 Del Skrevet 4. mars 2015 Ser nå st det er jeg som trolig missforstod. For engelsk språk er det som dapp47 sier. Jeg leste litt kjapt og tenkte amrikansk iTunes. Lenke til kommentar
Barkster Skrevet 4. mars 2015 Del Skrevet 4. mars 2015 Noen har missforstått, andre ikke. Jeg ønsker rett og slett et IOS som ikke er norsk. Grunnen er simpel og noe sær. Jeg har IOS 7.1.2 Jeg vil gjerne ha IOS 8. Apple har bestemt at den Norske klokken 21:20 er feil. De mener at den norske standaren er 21.20 mens resten av verden bruker 21:20 Den nye ''standaren'' ble lagt inn i IOS etter 7.1.2 Jeg vil rett og slett beholde den gamle klokka. Man må vel ha et Amerikansk iTunes for å få et Amerikansk IOS Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 4. mars 2015 Del Skrevet 4. mars 2015 (endret) Instillinger -> Generelt -> Språk og region -> Avansert -> Slå av Automatisk og velg Engelsk som språk. Da beholder du norsk språk, men får engelske regioninnstillinger og klokka vil vise : Ønsker du også engelsk språk på telefonen endrer du det også på førstesiden. Endret 4. mars 2015 av esoteric Lenke til kommentar
tiefling Skrevet 4. mars 2015 Del Skrevet 4. mars 2015 Apple har bestemt at den Norske klokken 21:20 er feil. De mener at den norske standaren er 21.20 mens resten av verden bruker 21:20 21.20 var faktisk standard for Norge helt fram til i fjor, da 21:20 også ble lagt til i standarden. Vi få mase litt på Apple så de forandrer. Jeg er heller ikke no glad i punktum i klokkeslettet, men bruker bestandig engelsk språk så har aldri vært noe problem Lenke til kommentar
Barkster Skrevet 4. mars 2015 Del Skrevet 4. mars 2015 De svarene jeg fikk nå var helt konge! Jeg har jo ikke peiling, noe som synes lang vei Da blir det IOS 8 på meg. Takk for hjelp! Lenke til kommentar
Lami Skrevet 6. mars 2015 Del Skrevet 6. mars 2015 Begynner å bli litt for ofte nå at jeg ikke ser meldinger fra iMessage eller at mottaker ikke ser mine jeg sender. Sender som oftest iMessage med damen, men OFTE er det meldinger hun ikke får og meldinger hun sender jeg ikke får. Liksom de vises ikke hos oss. Hva er dette for noe tull? Lenke til kommentar
rogkas Skrevet 6. mars 2015 Del Skrevet 6. mars 2015 Begynner å bli litt for ofte nå at jeg ikke ser meldinger fra iMessage eller at mottaker ikke ser mine jeg sender. Sender som oftest iMessage med damen, men OFTE er det meldinger hun ikke får og meldinger hun sender jeg ikke får. Liksom de vises ikke hos oss. Hva er dette for noe tull? Tja, si det. Jeg, eller mine døtre som sender iMessage med sine venner dagen lang, har ikke hatt problemer med denne tjenesten i det hele tatt, men unntak av litt småtteri helt i starten når Apple startet den. Dere har vel dataforbindelse...? Lenke til kommentar
Lami Skrevet 6. mars 2015 Del Skrevet 6. mars 2015 Hadde heller dette ikke før når jeg sendte oftere med andre.. Skjønner ikke hva det kommer av. Ja vi har både data og nettforbindelse. Lenke til kommentar
rogkas Skrevet 6. mars 2015 Del Skrevet 6. mars 2015 Hadde heller dette ikke før når jeg sendte oftere med andre.. Skjønner ikke hva det kommer av. Ja vi har både data og nettforbindelse. En vanlig ting med datadingser som sliter litt, er jo å ta en restart. Hvis du har prøvd det også, så er det neimen ikke godt å vite. Jeg tror jeg husker at jeg har skrudd iMessage av og på en gang for lenge siden, men hvis du har prøvd det og, så har jeg ikke flere tips...:-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå