johanf Skrevet 10. januar 2015 Del Skrevet 10. januar 2015 Koble til iTunes, gå tilbake til synk settings i iTunes og fjern haken for synk av bilder. Lenke til kommentar
Kirchhoff Skrevet 10. januar 2015 Del Skrevet 10. januar 2015 Hei, vurderer å kjøpe en 5s nå. iOS 8 fungerer fint på 5s, men framtidige iOS versjoner kommer nok til å bremse opp 5s etter hvert, første flaskehals blir nok mengden ram. Mitt spørsmål er; hvor lang tid tar det etter en iOS oppdatering kommer ut til apper begynner å kreve nyeste versjon av iOS? Hadde jeg hatt en 4s i da, ville jeg nok mest sannsynlig holde meg til iOS 6 så lenge som mulig, hvordan er app store i iOS 6 nå? Lenke til kommentar
wirrumsen Skrevet 13. januar 2015 Del Skrevet 13. januar 2015 Er det noen som kan fortelle meg hvor i huleste jeg slår av den hinsides irriterende meldingen om at "Mobildata er slått av for app x"? Den begynner å gå meg på nervene. Jeg har, for en god del apper, deaktivert bruk av mobildata for å slippe at blant annet Spotify spiser opp min månedlige datamengde. Meldingen kommer uansett om jeg er på mobilnettet eller på wifi. Og kommer hver gang jeg starter app via ikonene. Kjære Apple, jeg VET at mobildata er avslått for app. Lenke til kommentar
Lami Skrevet 14. januar 2015 Del Skrevet 14. januar 2015 Etter jeg fikk swap enhet fra Eplehuset (5S) så jeg har lagt merke til et svart støvkorn som ligger under skjermen. Vet ikke om jeg skal gå tilbake med dette eller hva, hva vil da skje, ny swap enhet? Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 14. januar 2015 Del Skrevet 14. januar 2015 Sikker på at det ikke er en død piksel? I såfall får du sikkert en ny swap, men hør med dem, det kan ikke skade Lenke til kommentar
Lami Skrevet 14. januar 2015 Del Skrevet 14. januar 2015 Jo ser nesten ut som en død piksel når jeg ser nærmere, for den endres litt ettersom jeg snur og vender på skjermen! Får høre med de, takk for svar Lenke til kommentar
Heinseberg Skrevet 15. januar 2015 Del Skrevet 15. januar 2015 Knuste min Iphone 5S i dag! Hva gjør jeg billigst og enklest? Lenke til kommentar
rogkas Skrevet 15. januar 2015 Del Skrevet 15. januar 2015 (endret) Knuste min Iphone 5S i dag! Hva gjør jeg billigst og enklest?Det er vel egentlig en av to ting: - Reparere den - Kjøpe ny Alt koker ned til hvor ødelagt den er. Er det bare glasset, så ville jeg vel reparert. Koster rundt 1500 hos verksted. Er det mye mer som er knust/ødelagt, så er vel kjøp av ny ganske nærliggende... Endret 15. januar 2015 av rogkas Lenke til kommentar
Heinseberg Skrevet 15. januar 2015 Del Skrevet 15. januar 2015 Ser det er iphone fikser der jeg bor. Gir de original skjerm? Er den like bra? Like resposiv osv? Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 15. januar 2015 Del Skrevet 15. januar 2015 Spørsmålet er om de har riktig kalibreringsutstyr: http://modmyi.com/content/11145-apple-install-advanced-display-calibration-machines-iphone-5-screen-replacements.html Eller om det er fikset så man ikke trenger det lenger? Lenke til kommentar
rogkas Skrevet 15. januar 2015 Del Skrevet 15. januar 2015 Ser det er iphone fikser der jeg bor. Gir de original skjerm? Er den like bra? Like resposiv osv? Det tror jeg nesten iPhone-fikseren din kan svare bedre på enn noen her... 1 Lenke til kommentar
kjelldell Skrevet 19. januar 2015 Del Skrevet 19. januar 2015 Hei, leverte min 5'er til verksted på jobben, men pga mye rot fikk jeg den igjen først nå. Men da fikk jeg til en helt ny i det minste. Men, har gjenopprettet sikkerhetskopien jeg tok, det gikk smooth, men er overrasket over mye som ikke er tatt med. Har ikke fått med noe av oppsettet på selve telefonen, ikke wifi, bakgrunn, tastelyd etc. Ingen passord på noen app'er. Er det normalt? Avventer å legge inn 8.x til jeg har fått bekreftet Lenke til kommentar
Kirchhoff Skrevet 19. januar 2015 Del Skrevet 19. januar 2015 Har 10 timer ventetid, og 2:50 aktiv tid. Lysstyrke ca 10%. 14% batteri igjen. Tlf er varm. iPhone 5s. Soundcloud , messende og safari har tatt over 50% av batteriet i følge innstillinger. Normalt? Lenke til kommentar
Newton Skrevet 19. januar 2015 Del Skrevet 19. januar 2015 Hei, leverte min 5'er til verksted på jobben, men pga mye rot fikk jeg den igjen først nå. Men da fikk jeg til en helt ny i det minste. Men, har gjenopprettet sikkerhetskopien jeg tok, det gikk smooth, men er overrasket over mye som ikke er tatt med. Har ikke fått med noe av oppsettet på selve telefonen, ikke wifi, bakgrunn, tastelyd etc. Ingen passord på noen app'er. Er det normalt? Avventer å legge inn 8.x til jeg har fått bekreftet Antar at du har tatt full backup til din datamaskin via iTunes? Tar du backup til iCloud er det nemlig mer som ikke blir medtatt. Uansett er det slik at du må velge å ta en kryptert backup for at Keychain (med dine passord), m.m. skal kunne gjenopprettes til en annen telefon. Dette er av sikkerhetshensyn. http://support.apple.com/en-us/ht4946 Lenke til kommentar
kjelldell Skrevet 19. januar 2015 Del Skrevet 19. januar 2015 (endret) Hei, leverte min 5'er til verksted på jobben, men pga mye rot fikk jeg den igjen først nå. Men da fikk jeg til en helt ny i det minste. Men, har gjenopprettet sikkerhetskopien jeg tok, det gikk smooth, men er overrasket over mye som ikke er tatt med. Har ikke fått med noe av oppsettet på selve telefonen, ikke wifi, bakgrunn, tastelyd etc. Ingen passord på noen app'er. Er det normalt? Avventer å legge inn 8.x til jeg har fått bekreftet Antar at du har tatt full backup til din datamaskin via iTunes? Tar du backup til iCloud er det nemlig mer som ikke blir medtatt. Uansett er det slik at du må velge å ta en kryptert backup for at Keychain (med dine passord), m.m. skal kunne gjenopprettes til en annen telefon. Dette er av sikkerhetshensyn. http://support.apple.com/en-us/ht4946 Takk for svar, ja jeg tok backup og restore via iTunes på samme PC. Men nå har jeg fått fikset det meste. Bortsett fra bildene, utrolig irriterende, men alt ligger riktig på PC'en fortsatt, på iPhone bildene der! Men "Min bildestrøm" har ikke kommet tilbake på telefonen. iCloud er ikke helt oppe, kanskje derfor. Har ikke fått aktivert SIM-kortet enda, har en annen lånetelefon med annet kort. Har heller ikke de samme applikasjonene på forsiden, men husker ikke hva jeg hadde der. Får rydde opp etter hvert.. Edit: Ser ut som jeg har tatt backup til iCloud ja. Det står jo tydelig at den er begrenset. Men rart at jeg ikke får tilbake alle bildene likevel.. Endret 19. januar 2015 av kjelldell Lenke til kommentar
Chaw Skrevet 29. januar 2015 Del Skrevet 29. januar 2015 Noen som ser for seg et prisdropp på iPhone 5s i nærmeste fremtid? Hadde egentlig tenkt å vente en stund men min elskede 4s fikk nylig knust skjermen og oppgraderingsbehovet mitt ble dermed fremskyndt Synes 5s har holdt seg litt for godt i pris altså... Lenke til kommentar
Kirchhoff Skrevet 29. januar 2015 Del Skrevet 29. januar 2015 Noen som ser for seg et prisdropp på iPhone 5s i nærmeste fremtid? Hadde egentlig tenkt å vente en stund men min elskede 4s fikk nylig knust skjermen og oppgraderingsbehovet mitt ble dermed fremskyndt Synes 5s har holdt seg litt for godt i pris altså... 5s har nylig økt i pris eller så skal den snart øke i pris. Pga svak krone vs dollaren Lenke til kommentar
jakja83 Skrevet 29. januar 2015 Del Skrevet 29. januar 2015 Kjøpte nylig en brukt 5S. Litt liten etter å ha hatt 5" skjerm, men du verden så kjapp og enkel den er å bruke og overraskende god batteritid. Nå er ikke jeg noen tung bruker, men ringer, melder og sjekker litt i ny og ne gjennom dagen. 100% kl 0545. Nå kl 19.35 har den 67% igjen. Synes det er ganske ok. 1 Lenke til kommentar
Sermoni Skrevet 25. februar 2015 Del Skrevet 25. februar 2015 Noen her som har byttet ramme på sin 5/5S? Jeg bestilte nettopp en ramme (antar at her merker man ikke stor forskjell på kvalitet). Virker ikke akkurat som en enkel jobb, men nåværende er bøyd, hakkete og ripete! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå